First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

معلومة على الماشى " أسطورة "

في تصنيف تجارب شخصيه
بواسطة طالب متميز (2.0ألف نقاط)  
+14 تصويتات
7.6ألف مشاهدات

أسطورة حدائق بابل المعلقه بالعراق

بص يا سيدىcool حدائق بابل المعلقة هى إحدى عجائب الدنيا السبع القديمة بس هى الوحيدة اللى أسطورة يعنى احنا مش عارفين هى كانت موجودة فعلا و لا لأ surprise تزعم أنها كانت موجودة فى مدينة بابل 

راحت جات عالمة اسمها ستيفانى دالى و ركزت على مدينة نينوى (الموصل) بعد ما فكت طلاسم إحدى القرائن المعروضة فى المتحف البريطانى و هى عبارة عن لوح طينى مكتوب عليه باللغة المسمارية لو عايز تعرف يعنى ايه لغة مسمارية قولى و نعملها موضوع لوحدها  wink المهم استنتجت الست ستيفانى أن العلماء كل السنين دى كانوا و هما بيبحثوا عن آثار الحدائق المعلقة ضلوا الطريق حيث كانوا يبحثون فى المكان الخاطئ يعنى هى شايفة أنها المفروض مش فى بابل اصلا frown

اكتشفت العالمة دى التشابه الكبير بين قصر الملك الآشوري سنحاريب و وصف حدائق بابل المعلقة فهى تظن أن الحدائق موجودة فى مدينة نينوى 

و بعدين بص يا سيدى نسبت حدائق بابل المعلقة للملك نبوخذ نصر الثانى و ذكر أن سبب بنائها هو ارضاء زوجته ملكة بابل كسلت اكتب اسمها laugh

التى افتقدت المعيشة فى تلال بلاد فارس و كانت تكره العيش فى أرض بابل المسطحة لذلك قرر نبوخذ نصر أن يسكنها فى مبنى فوق تل مصنوعة بأيدى الرجال و على شكل حدائق بها تراسات و قد كانت أول تجربة للزراعة العمودية فى التاريخ شوفوا الراجل عمل ايه عشان زوجته ترتاح دا انا لما بقولهم فى البيت يجيبولى ماء محدش بيعبرنى smiley

لو عجبك الموضوع قولى فى التعليقات و عشان اتشجع ⁦(◕ᴗ◕✿)⁩

☜)⁩و لو بتحب المعلومات الشيقة متنساش زيارة صفحة العضو المبدع صديقنا mahamma dbtiikh ⁦(✯ᴗ✯)⁩

و قراءة سلسلته لنفكر من جديد لو مشوفتهاش ♥️

دمتم موفقين احبتى⁦(。•̀ᴗ-)✧⁩ و تحياتى لاصدقائى من العراق ♥️

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

13 إجابة

+7 تصويتات

shahed al gedy  - Romantic love- mervat -Ruba alzamel

Jareer almanaya - Queen myself - Bara’a - Simran - 

NOUF -DR ABEER-  Salma Said - Safinaz

يا جماعة بعد اذنكم اكتبوا اى رد تحت الإجابة دى عشان يوصلكم اشعار بأى حاجة محمد عايز يبلغهلنا بخصوص موضوع التجمع 

و كدا يبقى اسهل من أنه يبعت لكل شخص لوحده  . 

**حطوا اى رد تحت الإجابة دى عشان يوصلكم اشعار ** 

و دا هيكون مكان التجمع بتاعنا لو هنتناقش فى حاجة بخصوص الموضوع دا .  

دمتم بخير احبتى ❤️

بواسطة طالب عالمي (5.7ألف نقاط)  
انا نورت :)
بواسطة طالب عالمي (6.6ألف نقاط)  
فكرة جميلة ✨
اكيد عقبال الباقى ههههه ❤️❤️❤️
بواسطة طالب عالمي (5.9ألف نقاط)  
أهلااا❤❤تجمع كبيرررر
بواسطة طالب محترف (4.1ألف نقاط)  
منورين ❤❤
بواسطة طالب عالمي (8.7ألف نقاط)  
هلا بالحلوين
اين باقي  الفريق
بواسطة طالب اسطوري (11.7ألف نقاط)  
أنا أتيت  يا عرب , أما من ترحيب ؟
اهلا اهلا بملكة الشعر  وملكة قلبي ❤️❤️❤️
اهلا بملكة الشعر
أهلا بكم يا أحباب ^_^
كيف حالكم . ؟؟؟  ؟؟
بواسطة طالب محترف (4.9ألف نقاط)  
تمام. وأنا هون :))
هلا بالغالية براء
كيفك
يا هلا والله بشهد. تسلميلي بخير ياقلبي الحمدلله ❤️
يا أهلا وسهلا  ببراء ❤
يا هلا فيكِ خديجة الجميلة ❤️
كيف حالك براء ؟
بخير يا قلبي تسلميلي جدا ❤️
الحمد لله
بواسطة طالب محترف (4.0ألف نقاط)  
يا اهلاً وسهلاً. :)
كيفكم بنات يا قمرات انتوا  ❤️❤️
كدا باقي جرير و مرفوت و أستاذة رومانتك ❤️
هانت ههههه ❤️:-)
ههه إن شاء الله سيأتون عن قريب^_^
بواسطة طالب محترف (3.3ألف نقاط)  
اسعد الله مسائكم
اللهم آمين
مساءكم على السطر
ونسيتي صاحب الفكرة  يا صافي
لا طبعا منستش ههههههههه
انا جمعتكم عشانه اصلا عشان هو اللى هيقولنا الفكرة فبدل ما يبعت الفكرة لشخص شخص يبعتهالنا كلنا هنا ههههه
ههه شطورة صافيناز
عصافير بحجر ^_^
انتي بعتي الربط ده لجرير ومرفت صح ؟
ايوة بعته
بواسطة طالب عالمي (8.9ألف نقاط)  
أنا معكم
جرير المنايا
اهلا بك اخوي
مساء الخير
تم انضمام الينا شخصين في التجمع
وفقكم الله
بواسطة طالب عالمي (6.4ألف نقاط)  
وانا معاكم وباتمني النجاح للمشروع ده باذن الله
يارب تكونوا بخير جميعا
ازيك ميدو كيفيك مفتقدينك في العصابة هههههه
اهلا بك اختي ميرو
اهلا اهلا مرفوت هههه ♥️
اهلين ربا وصافي يارب تكونوا بخير
مساء النور
أهلا أهلا بجميع  الواصلين
في انتظار الأستاذة رومانتيك إذا ؟
تأتي قريبا إن شاء الله ^_^
ان شاء الله
اهلين خدوج ❤❤❤
هلولو (✿◕‿◕✿)
بواسطة طالب اسطوري (11.6ألف نقاط)  
يسعد مساكم يا احلي شباب
ميرسي علي الدعوة .. بعتذر كتير علي التأخير ... ميرسي خدوجة حبيبتي ..
لاشكر على واجب ., كنا ننتظر مجيئك على أحر من الجمر أستاذة ^_^
والآن الكل مجتمع هنا (^∀^●)ノシ
اهلا اهلا بالحلوين ♥️ يارب تكونوا بخير ♥️
اظن كلنا عرفنا بموضوع رجوع استاذ ابراهيم و طبعا فيه فرحة عارمة في قلوبنا ♥️♥️♥️♥️ و دا يشجعنا اكتر أننا ننفذ مشروعنا دى اقل حاجة نقدمها لجعل الاستاذ فخورا و ليعلم بنشاطنا على الموقع ♥️
اللى هنعمله هو كالاتى / الفكرة ببساطة هى أننا عايزين نظبط ساعة معينة فى يوم معين هيتم الاتفاق عليه بحيث يصل فيها عدد الاعضاء ل 100 عضو
طب و بعدين ؟ بص يا سيدى هننزل منشورات قريب ان شاء الله نطلب فيها من الاعضاء تحضير موضوعات و منشورات مفيدة لليوم دا و اللى  عايز ينشر فى اليوم دا و هيشارك هيسجل اسمه معانا  و نديه رقم مثلا 1A 2A كل واحد منكم حسب اول حرف من اسمه يعنى انا مثلا هسجل 1S 2S و هكذا  عشان ننظم الدنيا و هى دى مهمتنا أننا ننظم كل دا أن شاء الله و طبعا بم ان عدد الاعضاء هيكون 100 أن شاء الله قول مثلا فيه 40 شخص هيشارك هيبقى فيه عدد مشاركات كبير و مليان إفادة و التفاعل هيكون كبير و مشجع جدا و دا هيبقى مكسب للكل ان شاء الله
الهدف من اليوم مش عدد الاعضاء بس ولا الأحاديث الجانبية نهائى
الفكرة هى أنه يتم نشر اكبر عدد من المنشورات المفيدة خلال الساعة دى و تاخد تفاعل تستاهله و كل واحد يقدم أفضل حاجة عنده ♥️
مش هنعلن اى حاجة دلوقتى لحد ما ناخد رأى أستاذة رومانتك الجميلة و نتأكد أن الكل موافق تانى  و أنه فهم الفكرة أن شاء الله
انا زيى زيكم على فكرة و اللى فوق دا مش كلامى دا كلام استاذ محمد اللى كان فى الملفات بس انا وضحته لحد ما يرجع بإذن الله
و اهم حاجة نكون حبين الفكرة و فاهمينها كويس عشان تنجح أن شاء الله
و نحاول نخلى استاذ ابراهيم يحضر الحدث ♥️♥️♥️
يارب يكون توضيحى عجبكم بقى هههههههه ♥️ دمتم بخير احبتى ♥️⁦(◠‿◕)⁩
اهلا برومانتك الحبوبة  ♥️♥️♥️
كنا بإنتظارك يا جميلة
جميل كدا جدا ♥️♥️♥️♥️
حلو صافي اعتقد كلنا موافقين نبدا بقي بخطوات ثابتة عشان ممكن لو طولنا عن كده هانكسل لكن دلوقت احنا متحمسين فلازم نستغل الحماس ده
صح معاكى حق يا مرفت المفروض نستغل الحماسة دى
و اهم شئ تكونوا فهمتوا الفكرة كويس عشان نقلل من الاخطاء
وأهم شيء أن يجتمع المحررون حتى يتمكنو من قبول كل تلك الأسئلة و الإجابات هههه
شكرااا لك اختي على الشرح
بدت بتنفيذها اليوم
اهلا بك أستاذة رومانتيك ❤️
وفقكم الله ❤️
يا جماعه كلمكم جميل جداا بس خلوني اوضح حاجه اولااا بالنسبه للترقيم بكون ببدابه الاسم ده لخبطه لان ممكن اكتر من حد مننا مثلا صافي وسلمى وسمر وشهد الاربعه بدئين بحرف ال s
ثانياا مينفعش ننزل 100 منشور فساعه واحده وبقيت اليوم محدش ينزل حتي لو بقيت اليوم الناي نزل وقولنا هننزل ال 100 منشور كده المنشور الواحد مش هيقعد ع الشاشه الرئيسيه يجي 5 دقايق علي بعض وهيختفي فالافضل نوزع المنشورات علي مدار اليوم ويكون 100 منشور عن اللغات باوقات مختلفه ويكون افضل للموقع
رايكم اي
انا بوافق عبير جدا وكنت بافكر في نفس الراي بلاش نخليها صعبة ونسهلها مش لازم رموز
وممكن يكون اسمه( يوم المائة مشترك) وننزل مائة منشور علي مدار اليوم من ٨ ص مثلا الي ٨ مساءا ويفضل يكون يوم اجازة عشان نكون طول اليوم علي الموقع ونتفاعل علي كل المنشورات وياريت لو كلها تكون خاصة باللغات ونقسم بعض كل فردين لغة مثلا او ممكن واحد يشترك في لغتين بحيث نغطي كل اللغات علي طليق حتي اليابانية اللي لسه في البداية.
السلام عليكم   يارب تكونو بخير
كده كلو تمام واتجمعنا كلنا وهنبدا نشر الفكرة باذن الله
بس اقلكم على حاجة بخصوصو انو نشر 100 بوست في ساعة وحدة مش زي ما انتو متخيلين
انا اضمنلكو اني عدد اللي هينشرو افكار في الوقت ده هيتراوح من 30 ل 40 كحد  اقصى
وهينشروا اول 15 بوست وبعدها لما الباقي يشوفو النماذج هيبقوا ينشروا الباقي وهنا هيكون في فسحة
بين الكمية علشان اول 15 هيكون واثقين باللي بينشروا ومتعودين على النشر اما الباقي هيكونوا بيرقبوا
ياترى ايه النظام ولما يشوفوا هينشروا وانا اشوف اه انو النشر عن اللغات ضروري بس مش هنحصر
الموضوع باللغات علشان في حاجات تانية مفيدة بس الي لازم ننبه على المشتركين انو رجاءاً مش عايزين
بوستات عن التطبيق والكلام ده .. بس لو زي ماقلتو انها تتوزع على مدار اليوم كده احنا اطلعنا برى الفكرة خالص
ومش هنلتقي في وقت واحد يعني زي واحد عزم الناس على فرحوا وكل واحد يجي مايشوفش التاني
فينك ياعريس؟!! علشان كده لو عاوزين اكبر تجمع وتفاعل لازم يكون في وقت واحد وانا اخترت فكرة انو ينشروا في التجمع
واللي عدلتها معي عبير علشان في ناس اكيد هتبقى اكتر من ساعة علشان بيكونو بيقلبوا في الصفحات
اللي بعدها بيشوفو الاسئلة اللي اختفت ورا .. وكل واحد هينشر للفكرة منكم يحط اسمو جنب العنوان علشان
كل واحد ليه جمهوره ويسجل معاه براحتو وبرضو علشان يعرفو اني في فريق كبير بيشتغل على الفكرة دي
والاكترية بتجيب الاغلبية .. ومتنسوش اني انا كتبت الصيغة الاساسية وكل واحد هيكتبها باللي يحبو مع الحفاظ
على اساس الفكرة اضافة الى ارفاق الصورة مع المنشور ( ياصافي حطي اخر صورة عملناها )
انا بقترح اليوم ان سمر تنشر اول وحدة وبعدا تقريبا الساعة 6 تنشر ربى واليوم اللي بعديه باذن الله هتنشر نوف
وبعدها برضو بال6 عبير .. لو كلو تمام خلينا نستغل الوقت ولو موافقين اتكلو على الله متشكر جدا لوقفتكو دي ..
اعتذر عن الغياب البارحة ومتشكر صبركم ..
يسعد صباحك اخ محمد.. كلو تمام بإذن الله
راح انشر بكرا الصباح الساعه السابعه بتوقيت مصر كذا تمام ؟ + لكن قصة تسجيل الأعضاء اعتقد هالنقطة شوي فيها مشكلة يعني لو كل عضو يسجل عند حد فينا طيب بقية الفريق لما يجي الدور عليهم ماراح يكون هناك أعضاء يسجلون معهم فاهمني؟ لأن عدد المتفاعلين أساساً ف الموقع محدود يعني ممكن يتجمعون عند شخص فينا او شخصين وبعد كذا يخلصون :)، ان شاء الله قصدي واضح، اما بقية الكلام مرتب وتمام ..
من غير اعتذار ميدو عفونا عنك هههههه
معاكي نوف النقطة دي محتاجة اعادة تفكير مع الاكواد كمان
اسعد الله صباحك اختي نوف .. تمام توقيت ممتاز جدا
انا عارف اني عدد الاعضاء قليل وممكن ينحصر عند تلاتة
او اربعة مننا وممكن يكون التسجيل بمنشورات المحررين اكتر من الاعضاء الباقين مننا بس انا اتجمعت معاكو بالعدد ده علشان كلما كنا اكتر اقتنعو الاعضاء اكتر وهنجمع ناس اكتر وممكن اللي بيتفرج من برا يدخل ويسجل لاني في كتير اعضاء بيدخلو على اساس انهم زوار وانا مع كده قلتلكم في ملف الخطوات مش لازم نحبط من قلة العدد دي حاجة منعالجها لحتى نتخلص منها او نقللها وبرضو اننا ننشر مرتين فاليوم ده لازم علشان نكثف تواجدنا واهمية الفكرة واحنا دي لسا اول الطريق وعليها هنشوف هيحصل ايه خلينا نجرب ولسا الوقت قدامنا وهنتطور فيها وزي ماقلت اسلوبكم مهم فالنشر ولازم كل واحد باسلوبو فالنشر يوصل فكرة انها ظاهرة مش هتحصل تاني وانا اوعكدكو اني في حاجة اكبر من دي بس درجة درجة دي حاجة خفيفة بس .. والاكواد يا مرفت هي علشان محدش يتكرر لازم يكون كل واحد مختلف عن التاني وكده هنحصي بشكل اسهل بس لو شايفين انها مش لازمة انا موافق واي اضافة هتضيفوها انا موافق معاكو بكل حاجة اللي تشوفوه مناسب اعملوه طالما هتكون الفكرة منظمة
ابدعو وابتكروا المهم نجرب مش هنخسر حاجة ..
# اطول تعليق في غينيس.
تمام  .. يعطيك الف عافيه
وفقكم الله
صباح الخير
برأيي بالاول تتفقوا عالنقاط الأساسية بعدها منحدد يوم لنبدأ فيه النشر  
بخصوص الاكواد والله  بالحقيقة مالي شايفة الها لزوم غير انو نوتر الأعضاء اكتر وتصير القصة مشوشة خلص مجرد انه نعلن اللي بدو ينضم يتفضل يقول ويتواجد باليوم الفلاني الساعة الفلانية
لهيك لازم بالاول نوضح هون كل الأمور تكون جاهزة عال٢٤ بعد ما منبلش نعلن .. يعني لازم  نحدد موضوعات معينة وتوزع اللغات علينا نحن هون مثلا اذا نوف اخدت الإنجليزية هون بتنشر اللي بدو ينضم معي بالإنكليزية يتفضل لمنشور نوف ويحضر حالو يحكي بالموضوع مثلا تطور اللغة فرضا والتجمع بيوم كذا
بتمنى تكونو فهمتوني  ( اهم خطوة هي توضيح كل شيء منذ البداية مشان ما نضطر لالف اجتماع ومنصور وتبليغ واعلان من اول مرة لازم يكون كلشي واضح وجاهز مشان الناس تقبل عالمرتاح والمضمون لانه مافي حدا بيقبل ينضم عالعمياني )
عُدل بواسطة
تمام حلو.. راح نمشي و نبدأ فيها و نشوف اللي راح يحصل، لكن فضلاً الجزئية التي ذكرتها انت هذه "بس الي لازم ننبه على المشتركين انو رجاءاً مش عايزين
بوستات عن التطبيق والكلام ده .. " لا أحد ينبه أحد لأن فيه ناس تسجل عندنا خصيصاً لهذا السبب صعبة جداً ان احنا نمنعهم و مش منصف و احنا مش راح نرفض او ننبه عن هالنقطة.. من حقهم يستفسرون ويسألون لذلك لن ينبه احد منكم الاعضاء، غير كذا تمام و فكرة الاكواد مثل ما انتم حابين تنسقونها انا معكم + سمر فكرتك حلوه لكن لو كمان نسمح لبقية الاعضاء يتفاعلون بمنشوراتهم مثلما يريدون كمان افضل لان ممكن كثير عندهم منشورات ابداعية وحابين يشاركونها معنا لذلك اقترح المشاركه من الجميع في الأسئلة لتحقيق اقصى عدد من التفاعل و ان لا يلتزمون فقط بالإجابة علينا.. و بإذن الله على أمل أن تنجح الفكرة ، اشكرك اخ محمد على مبادرتك و افكارك الرائعة كل التوفيق ان شاء الله.
جماعه اولا افكركم جميله جدا
عندي اقتراح اننا نعمل وسم خاص بالتجمع ده واي حد هينزل منشور عنه يكتب الويم ده فالنهايه مثلاوزي السليله بتاعتتي انا بحط دايما ويم موحد عشان ااي يضغط عليه يوصله كل حاجه نزلتها فبه فدي حاحه تبقي كويسه اي رايكم؟؟؟
كمان احنا ممكن نجمع الناس الي معانا فالتعليقات تماام ونسيب كومنت زي بتاع صافي ده ونرسل لكل حد عايز ينضم رابط الكومنت ده ويسيب تعليق زب كده ويكون التعليق ده مقر اجتماع ال 100
فكرة الوسم رائعة جدا
طيب اول حاجة فكرة الاكواد خلاص التغت الاغلب متلخبط
فيها ونحنا مش عاوزين دا يحصل والسبب من عندي خلاص
انسيناها تمام ياجماعة ..
انا كان في حاجة ناسيها مع نشر الفكرة من كل واحد منكم اللي هي كل واحد يعلن عن فكرة او موضوع هينشرو يوم التجمع اضافة الى فكرة التجمع يعني:
 مثلا انا اليوم دوري انشر فكرة التجمع هكتب عن الفكرة اللي هقدمها يوم التجمع اضافة هكتب عن منشور التسجيل مثلا : في سلسلة لنفكر من جديد هكتب
"هل فعلا الصورة التي نراها عن الارض هي حقيقة في الواقع وماذا عن النظريات المتعددة حول شكلها وهل فعلا انها تدور ام هنالك حقيقة اخرى كل هذا سيتم تفسيره في الحلقة القادمة من لنفكر من جديد " وبعدها اكتب فكرة التجمع واللي عاوز يسجل ..
وممكن يكون العنوان "  فكرتي . طليق في ساعة تاريخية ( mohamma) "
فكرتي . طليق في ساعة تاريخية ( Ruba)  
فكرتي . طليق في ساعة تاريخية ( mervat) وهكذا
وافكاركم اللي فوق كلها ممتازة
المقصد من اننا ننبه الاعضاء انهم ماينشرو عن التطبيق
انه فقط في هذه الساعة علشان ما يحصلش تشويش
بس انتم ادرى بهذا واعلم بعواقبه وافعلو ماترونه صائبا
بس كمان مش هنتقيد باللغات خلي الكل يبدع المهم الفائدة والتفاعل في كتير محتوى ممتاز ومبدع اضافة الى اللغات وهنعمل مزيج بينهم والوسوم اكيد فكرة ممتازة
اختلاف وجهات النظر والافكار هو ما يصقل الفكرة النهائية ويوصلها للنجاح لذلك اي انتقاد او تعديل لا تترددو كلنا هنا في النهاية لننهض ونرتقي بموقعنا وهي هدية لاستاذنا .. وثوابنا لهذا هو ادخال السرور الى قلبه
امممم تمام
طيب بلاش انزل من بكرا الصبح ولا اليوم المسا طالما وقت الصبح راااااح
بس بقيت شغلة كمان وهي تحديد موعد الساعة التاريخية من الآن مشان ننشر الموعد مع المنشورات لانه صعب اذا زاد العدد نرجع نخبرهن فردا فردا بالموعد
تماام حلو اويي وياريت الساعه التاريخية تكون بالليل عشان الكل يكون فاضي الي عنده سغل مخلصه وغيره
حلو جدا.. نعم لا تتقيدون باللغات فقط هناك اسئلة تفاعليه كثيره ومتنوعه مثل المعلومات العامية المفيده عادي فيه كثير ينشرونها وعليها إقبال كبير.. براحتكم + اتفق تماماً مع فكرة الوسم بس حددتوا اسمه او لسى؟ لأن اكيد كلنا راح نستخدمه ويكون موحد في منشوراتنا ولكم واسع النظر.
خلاص اليوم رااح من بكرا ان شاء الله نقوم بالنشر
ممكن حد عندو افكار او اضافات من الناس الغايبين معنا
وانا باذن الله اليوم المسا هلخص كل التعليقات دي والافكار الجديدة والافكار اللي اتلغت وكل الاضافات
واحطها في ملف وابعتو هنا ( بدون اخطاء املائية )
وانا شايف انو نحن لو ابتدينا من بكرا نشر هنخلص تقريبا
يوم الاربعاء او الخميس عشان كده اقترح ان يوم التجمع يكون الجمعة الساعة 8 مساء  بتوقيت القاهرة
يعني حتى لو في ناس عطلتها غير يوم الجمعة في الساعة 8 هيكونو مخلصين .. ايه رايكم؟؟
وانا يوم الخميس اللي قبل يوم التجمع هعمل اعلان اخير
عن الموضوع باسلوب معين على حسب التيسير باذن الله
تمااام ولا اروع من هيك ❤❤❤❤
حلوة قووووي فكرة الوسم وبردوا فكرة اننا ما نمنعش الناس من النشر وطبعا فكرة اعلان ساعة التجمع من الان افضل فعلا
وعندي استفسار انا ممكن يكون منشوري عن الرحلة الجاية ولا عايزين اتجاه معين في المنشورات ؟
صباحكم عسل ❤️
اتفضلوا لينك الصورة النهائية
https://bit.ly/3uWTXif
في مشكله حاليا انا مش هينفع يوم الجمعه  عشان يوم الجمعه ده بنخرج فيه تقريبا من الساعه 6 المغرب لحد بعد الساعه 11 كده فبلاش الجمعه
طب يا بيرو انا عارفه أنه صعب بس ما ينفعش تستثنى الجمعة بتاع التجمع دى
او مثلا لما بتخرجى مش بيكون معاكى موبايل عليه داتا برا ؟؟
اصل الجمعة دا يوم الإجازة للكل و الاغلبيه فاضيين فيه
بس هنوصل لحل أن شاء الله و الكل هيتفق
ان شاء الله نوصل لحل تاني  ... طيب ما ممكن اي يوم بالليل اعتقد بيكون الاغلبيه فاضي
اعتقد فى بقية الايام بيكون الأغلبية راجعين من الشغل نعسانيين و مرهقين
عكس يوم الإجازة
و لا انتوا شايفين ايه احنا بنتناقش
ما عدا انا ما بفضى لا  ليل ولا نهار شو اعمل هلاء
ما انا لو قولت لاخواتي بلاش نخرج هتعلق مكان النجفة ههههههه ولو خرجنا انا هنكون فالملاهي او علي البحر او بنتعشي برا فصعب اني اقعد علي التليفون فالوقت ده
معلش يا دكتور شهود ربنا هيكرمك أن شاء الله و يعوض تعبك ♥️
و انت يا بيرو متقلقيش اخواتك مش هيعلقوكى فى النجفة أن شاء الله هههههههه
انت اخرجى براحتك عادى بس حاولى خلال الساعة دى تفتحى و انت برا عادى
طيب بما انكم بما انكم نازلين كلام من الصبح
شو اعمل شو بتقترحوا اعمل هلاء
انا شايفة ان اقتراح ااجمعة ده انسب وقت لاجميع عشان الاجازة وفعلا باقي الايام بنرجع من الشغل مرهقين
اي موضوع تشوفيه مناسب والناس مقبلة عليه انشري عنه مقدمة يا مرفت وحطي فكرة التجمع مفيش تقييد على حد خالص المهم الفايدة والتفاعل
وياريت الباقي يتفقو على ميعاد التجمع برضو انا اشوف يوم الجمعة اقوى يوم نتجمع فيه
و انا كمان رأيى أن يوم الجمعة بليل هيكون مناسب للكل
يلا الكل يقول رأيه و نشوف الاغلبيه
اي يوم بالليل  بيكون مناسب الي
توقيت رائع الجمعة
يا جماعه معتقدش ان الجمعه بالليل هيكون مناسب ليا خالص.... طيب ممكن العصر او يوم السبت بالليل مثلا برضوا فالاغلب بيكون اجازه وكده كده اغلبنا طلاب مش شغل يعني مثلا لو اتجمع ال 100 ممكن تلاقي منهم 80 طلاب و 20 بيشتغلوا ومخلصين  
فياريت يكون وقت مختلف عن الجمعه بالليل
انا اشوف فعلاً الجمعه الساعه 7 او 8 توقيت مصر بالليل افضل شيء.. او ممكن السبت بنفس التوقيت إذا راح يناسب عبير.
الساعة 7 هكون في الشغل
اقرب وقت يوم السبت اقدر اكون فيه 9
بس لو السبت هيناسب الباقي 8 مساءا
هحلها عندي مش مشكلة
يعنى كدا اخر كلام السبت و لا الجمعة
عشان نعمل نموذج للمنشورات اللى هنزلها ؟
طالما تقدر تحلها تمام .. السبت 8 المساء ياعبير يناسبك؟ و البقية أيضا يناسبكم او لا..
انا موافقة تمام
يلا الباقى يشوف و يقول
طيي يا جماعه شكرا جدا ليكم ❤❤
انا السبت موافق جدا معايا فاي وقت عادي
طب الحمد لله يلا الباقى يشوف و لو مناسب للكل
هنثبت على يوم السبت الساعة 8  بتوقيت مصر بإذن الله
بس الكل يقرر من دلوقتى عشان مش بعد ما نعلن حد يعترض
طيب انا دلوقتي خلصت شغل هطلع ولما اخلص المليون
حاجة ابعتلكم الملخص برابط هنا
ياصافي اكتبي النموذج اللي اتفقنا عليه وحطي المقدمة
بين قوسين مع نقاط علشان دي هتكون محل الموضوع
على بين ما تختاري واحد .. برعاية الله
خلاص تمام حاضر
بالتوفيق ✨
انا الوقت عندي تمام
دا نموذج للمنشورات اللى هنبدأ ننزلها من بكرا أن شاء الله
طبعا أنا النموذج دا اتكلمت فيه عن نفسى و بإسلوبى و انتوا هتتبعوا نفس الفكرة و القواعد بس بإسلوبكم دا مجرد نموذج
انا بعتذر عن حجم الصورة و الخط
بالنسبة لفكرة موضوعى انا سبت مكانه فاضى (.....) لانى لسا محددتوش لكن أن شاء الله عقال ما اجى انزل المنشور دا اكون حددت الموضوع و كتبت مقدمه عنه و المفروض كلنا هنعمل كدا أن شاء الله
و بالنسبة المعاد فكل واحد يكتب المعاد حسب دولته
ان شاء الله خير،  طيب بما ان اليوم انتهى وكان المفروض سمر و ربى يبدأون.. معناتها هم راح ينشرون بكرا و انا عبير اليوم الذي يليه صحيح؟  يعني انا ماراح انشر شيء بكرا طالما حصلت تغييرات..  كلامك والصوره واضحين صافي يعطيك العافيه ✨
ممتاز وبالتوفيق لكم
ان شاء الله
يعطيك العافيه صافي ❤️
السلام عليكم
وجدت جرس الإشعارات يبكي
مسكين ಥ_ಥ
أولا : شكرا على المناقشات الجميلة , درس في القراءة  ههه
ثانيا : الحمد لله أنه يوم السبت , عندنا ستكون التاسعة ليلا وقت مناسب , إذا تأخرتم يوما آخر فلن أكون معكم *_*
ثالثا: الوسم إقتراح رائع يا عبير , لما لا يكون اسمه : الساعة التاريخية .. ؟
4 : بخصوص ال100 منشور في ساعة , عندي إقتراح :
كل شخص يجيب على 10 منشورات سبقته ثم ينشر خاصته
وبهذا تبقى المنشورات في الواجهة   ^_^
ما رأيكم ؟
شكرا صافي على النموذج , بإذن الله أنتظر دوري أيضا ^_^
ميرسى كتير يعطيكم العافيه ♥️
صح نوف يبقى سمر و ربى بكرا أن شاء
و انت و عبير بعد بكرا بإذن الله
و متنسوش تكتبوا مقدمة بسيطة فى المنشور عن الموضوع المميز اللى هتقدموه فى ساعة طليق
تعديل بسيط يا جماعة بعتذر انا كتبت التاريخ غلط المفروض الصح 19/6
و انا كتبت 19/7  فى النموذج معلش
لا بس مركزين محدش خد باله اصلا هههههههه ⁦ಥ‿ಥ⁩
ماااشي صافي
افتكرت السبت هذا
لا اكيد السبت اللى بعده دا السبت دا بعد يومين
استنى انا شكيت فى نفسى هما قصدهم انهى سبت هههههه ⁦ಥ‿ಥ⁩
ههه أنا انتبهت و نسيت أن أسألك هه
كنت أجول في المنزل و أقول 19 /7 ؟ هههه
يعني السبت القادم ليس الذي بعد يومين ؟
الله أعلم إن كنت سآتي , لكن منشوري سيصلكم , لا تقلقوا ^_^
انا موافقة علي السبت ان شاء الله يكون يوم حلو وينجح زي ما اتخططله
استنوا محمد ييجى و نتأكد انهى سبت عشان انا اتلغبطت
كويس أن تعليق جرير لفت نظرى هههههه
ان شاء الله هيبقى يوم جميل يا مرفوت ♥️
اعتقد السبت القادم لان ليس الجميع سوف يقدر ينزل منشور عن  الفكرة في يومين
ان شاء الله تضبط الفكرة
منا بقول كدا بردو يا ربى
https://bit.ly/3zhM6iL
هذا هو الملخص بالكامل بالتوفيق جميعا وشكرا لصبركم
وده هيكون معانا يوم التجمع انا سألتو وهو موافق جدا
https://bit.ly/3zoMTyv
ههههههههه
من هذا نايم
انت وش شايف ؟؟
واحد سهران على منشور
ساعة طليق
ههههههههههه
ياجماعة بعد اذنكو كل واحد هياخد نسخة من الملف هيدفع 50 جنيه
علشان المصاريف انا فضيت نص التلاجة وانا بكتب وباكل حاجات اعرفها وحاجات معرفهاش
بس لو الحجة شافت الوضع ده انا غالبا مش هحضر يوم التجمع ..
يلا ياصافي جيب مرطبان ولمي المعلوم
لا
باين راح تكون ساعة تاريخية
في جمع الفلوس
ههههههههه
احم احم
انا هاخد الملف من سلمى ومش هدفع حاجه ثانيا يا محمد مش انت من سوريا هتاخد بالجنيه لي هههههه
+ خو الاخ الي فالصوره ده هيكون معانا كمان والله لو القط ده جه جنبي لحدفه بالطوب اللهم بلغت ههههههه
لو سلمى هتدفع عنك خديه وانا هاخد 100 جنيه سامعة ياصافي
انا عاوز املي التلاجة بقا
ايوا هيكون القط ده ليوم التجمع هيكون فتح عيونو هههههه
تحذيير !!!
يا أنا يا القط
خيروا و إختاروا
عبير
هل كل أيام الجمعة مشغولة أم فقط هذه الجمعة ؟
مجرد سؤال ^_^
+ أنا لن أدفع شيئا  
لكن إن كان هدفك شراء الأكل فسأحضره جاهزا  :)
ونا مع خديجه وخصوصا فيانا يالقط هههههههه
كل ايام الجمعه
ههه و أخيرا عبير في صفي
أعرف أُناسا خائنين يحبون القطط ههه
بدون ذكر الأسماء
دا تعب شغل اليوم كله بيروح لما الواحد يشوف القط بتاعه ⁦و يلعب معاه شوية
(◍•ᴗ•◍)⁩❤️
انتوا ياللى بتخافوا من القطط فايتكم كتير هههههه
❤️❤️❤️❤️❤️❤️
احلى حاجة انكم سيبتوا الملف و مسكتوا فى القط ⁦ಥ‿ಥ⁩ هههههههه
ههه
لا أخافها , بل أخاف أن يصنفوني مجرمة إذا قتلتها
أساسا تاريخي مع القطط ليس بذلك الجمال هههه
يا باشا متقلقيش قرات الملف كله حرف حرف ويطر سطر وجزئيه جزئيه هههههه
مش بحبهم خااااالص بس بحي صورهم بس كحقيقه يستحيل قطه تيجي جنب مني او حتي تقرب ههههههه
ههه أنت يا عبير من النادرين الذين أحتاجهم ليصفُّو بجانبي ههه
تعالي , تعالي يا عبير ╰( ̄ω ̄o)
ما احلاه برئ قوووي وهو نايم هاجيبله قطتي يلعب معاها بس انا مش مسئولة عن اي خسائر في الارواح هههههه
طب و ابعتلكم القط بتاعى يلعب معاهم بس اوعى يعملوا عصابة هما التلاتة علينا عشان ياكلوا تونة هههههههه
خذوا قططكم و إلا أهديتهم تونة مسمومة
كلها بضعة ثواني و يصبحون في خبر " كاان "
وانا هجيب السم ^_^
شكرا عبيرو على التعاون ^_^
سيبو القطط فحالها بقا دول غلابة
المهم تسلم ايدك يا سمر هلق اقتنعت انك من سوريا
اللهجة 100% كنت شاكك فيكي بالاول :)
اللاعب ربى جهز نفسك وانزل اضرب فالمليان يلا بقا
عاوز حماس وعاوز لما ادخل البوست الشاشة تحترق من الحماس .. ومتنسيش تحطي اللينك لو حد حابب يستفسر
او يسأل .. والكلام المحفز بقا وكده يلا ..
يعني كذا مرة بدي ارفض اجابتك ههههه بس قلت المعاملة مع الله  .. بقى تشك ماااشي  اش احكي معك بسسسس
بتضل من عصام الرقبة(:
ههههههههه خجلتونا كتيير بتضلو اكرم منا معلش
منردلكن ياها بالافراح بقا .. تزوير عملة جوازات سفر
انا جاهز ما مناخد منكن .. واذا بدك قطط تكرمي تاجر قطط على مستوى اتصل نصل والخدمة مجانية..
انا خلصت نموذجي ان شاء الله رح يعجبكم كان باللهجة السورية
عم استنى بليل
محمد من إيمتا بتزور عملة جوازات سفر
منذ نعومة أظافره , أساسا من شب على شيء شاب عليه
التزوير من المواهب الفطرية لدي هههههههههه
المهم ربا وسمر يعطيكم العافية وجزيتم خيرا اسعدتم يومنا
عازمكن على رز بحليب من عند فيصل " تكرموا "
للتذكير ♥️
غدا دور  نوف و  عبير
و احسنتم العمل يا رفاق بالتوفيق ♥️♥️♥️
شكراا صافي
وشكرا ربى وسموره... براڤوا عليكم ❤❤
بس سرال نوف مختفيه النهارده لي باذن الله امورها تكون خير
الله يعافيكن يارب  
نوف بالعادة بتتواجد الصبح اكتر شيييي
رز بحليب): ❤❤❤طب بلا فيصل والله امي بتساويه اطيب هههههههه اتفضلو لعندي اشرح
قصتي مع الرز بالحليب ... أكرهها و كرهت الأكلة بسببها *>*
لذا عندما يحين دوري غيروا الطبق رجاء ^_^
الحليب بس من عند فيصل الطبخ عليكي
نوف اكيد بتحضر المنشور وستاتي غدا به في الصباح
انا شميت ريحت رز بحليب قلت لازم اشوف شو في
شو سمر راح تنسني انا كمان ولا لاني انسحب خلص انستوني راح ابكي هلاء
انا بدي رز بحليب مش هعرف ادرس لاني بفكر فيه
نوف موجوده يا جماعة وكانت موجودة امبارح بس اكتر الصبح ربنا يكرمها ويريح بالها ويرزقها الصحة والعافية قولوا امين
شهود انا اجيبلك احلي رز باللبن بالمكسرات مالوش حل تعالي انت بس مصر وانا ادلعك هههههه
صباح الخير جميعا
نوف منشور روعة بس اعتقد انك كاتبة 9/16
يسعد صباحكم جميعاً.. تمت المهمة بنجاح يخليكم ربي ❤️
ومشكوره شهوده على التنبيه تلخبطت الأرقام وقت الكتابة عدلتها كذا تمام؟
مو الفاعلية ب 19/6
والله يا ميرو انتي الوحيدة الى نصفتي هون يا عمري
دا اجيلك فورا مصر اركب اي حاجة وتلقيي حالنا مزروعة متل الشجرة قدامك هههههههه
صباح الخير
الله يعافيك اخي
 الله يكرمك يا رب
عاش اوي يا شباب ما شاء الله عليكم بجد ❤️
اعذروني انا كنت بتابعكم اول بأول بس كنت اتابع في صمت ههههه :)
عموما أن شاء الله انا معاكم و بإذن الله الفكرة تنجح و تكون شيء عظيم لمشاركتكم فيها ❤️
ام شاء الله يا جماعه تكون فكره جميله وتنجح باذن الله ❤❤
وانا هكون محضره اامنشور وقبل مانزل من البيت هضغط علي ارسال
وعااااش جدا يا نوف منشور اكثر من رائع ❤
انا نزلت دلوقتي وبعتزر اني نزلت بدري عن معادي بس انا نازله دلوقتي ومش معايا نت ع التليفون
دهب 24 يا عبير تلم ايدكم انتي ونوف
احنا من اللحظة اللي بدينا ننشر فيها بنرسم النجاح باذن الله
انا سيبتكم الصبح وعملتلكم رز باللبن وعليه مكسرات وطلع يجنن❤❤❤
ميييييييييييييييييييييييييرفت
سمعتني؟
ألف ألف ألف ألف مبروك وصولك لل4000 نقطة ^_^
سمعت يا خدوج ما انا اللي حررت منشور الفستان والعباية هههههههه
الله يلارك فيكي خدوج ❤❤❤ عقبال الجميع ان شاء الله نوصل كلنا للطالب الاسطوري
هههه شكرا مرفوتي
إن شاء الله
عندي أمر أحتاج فيه مشورتكم
العفو خدوج
حاضر هاخلص علي ٨.٣٠ واكلمك
8 و نصف بتوقيت مصر؟
يعطيك العافية بيرو وتسلم ايدك على المنشور كمان سمر وربى ابدعوا و بالتوفيق للبقية❤..  ان شاء الله يتحقق الهدف و تمشي الامور مثل ما تم التخطيط لها واذا نجح يوم التجمع وعدى على خير،  العشاء على حساب محمد ان شاء الله :) اكيد ماراح يقصر ولا :')؟

كل التوفيق وننهض بالموقع للأفضل دائماً✨
اولا الف الف مبارك ميرو تستاهلي اكتر من كدا يا عسل وبالمناسبة دي انا دلوقتي عزماكي على رز بلبن من تحت ايد ماما
ثانيا اتمنى من كل قلبي نجاح الفعالية واكيد راح تنجح لانكم ما قصرتم والله
ثالثا نوف فعلا محمد راح يعذمكم بس محمد ولائم عنده بتبلش الساعة 3 الفجر والوليمة هتكون عبارة عن كبة وكبسة فشو رايكم
أنا لم أتذوق الكبة و الكبسة في حياتي
لذا في إنتظار كرم الأستاذ غسان
إن شاء الله تنجح و لن تكون الأخيرة بإذن الله ^_^
اسعد الله اوقاتكم جميعا وسلمت ايديكم ابداع بلا حدود جمعتكم
في المنتدى وسعيكم للتميز بما تفعلون لاجل المنتدى واجلنا هو نجاح بحد ذاته
اما العزيمة زي ما قالت نوف على حسابي كبة وكبسة ومندي وكل ما يمكن ان يضع
الكرش البشرية في وضع الرضا والامتنان تكرم عينكم :) بس نوف ليها الحصة الاكبر
بما انها ذكرت الامر .. دمتم بخير                   # خليط اللهجات
مساء الخير
هنالك خبر جميل سوف يسعدكم جميعا
اذا كنتم تريدون معرفته ( هاتُ البشارة بالاول )
مسا الورد اطلبي واتمني ولووو❤
ربي يكرمك بكل خير
اريد سلامتكم فقط
بعد قليل ان شاء الله سوف اخبركم
نحن بالانتظار يا رُبـا. ان شاء الله اذا الخبر مفرح جدا ابشري خدي الّي بدك ياه من سمور :) ❤️
اصبح عدد الاشخاص الذين سوف يكونون معنا في التجمع
50 شخـــص
وهذه هي اسماء الاشخاص الذين سوف يكونون معنا
اذا نسيت احدا اخبروني
https://bit.ly/3pIAwc5
ياخي المعلم براء ابو الكرم شو بدكن بالحكي (:
الف مبرووووووووك ال٥٠ وهي من اول يومين عقبال ال٥٠ التانية
السلام عليكم ليه جابه من بره كنت قرا كلمكم... تسلموا جميعا والله كلكم ما قصرتوا ❤❤
وانا موافقه بس يكون علي الغداء مش الفجر ههههه
ربناا بجد شكراا علي الخبر الرائع ده... بي قوليلي انني عدا علي حسب عدد التفاعل ولا دخلتي عديتي يخص شخص؟؟
أحسنتي رورو ❤️❤️❤️
كتير حلو التنظيم ❤️✨
ربنا يزيد و يبارك ههههه❤️❤️❤️
شكلي هعزمكم على كبة من أيدي بس انا مش مسؤولة عن حالات التسمم ههههههه
الف مبارك الخمسين ياوجماعه عفبال الو50 التانين واكتر كمان
ربنا الملف مش راضي بفتح عندي للعلم اني للاسف يعني غصب عني والله بدل مادوس تنزيل ضغط علي ارسال محتوي مخالف انا والله اسفه بس التليفون كان معلق وذمان مستر احمد هيقتلنا لان الموقع بتاع التحميل ده بتاعه ههههه اهئ اهئ اهئ
وعليكم السلام
لا ليس على حسب عدد التفاعل فهنالك اشخاص اعجبتهم الفكرة لكن لن يكون معنا في التجمع فلم إحسبهم فقط قمت بكتابة اسمائهم ، انا عديتهم اذا كان سوف يحضرون معنا اما لا فقد تاكدت من حضورهم جميعا وسوف يكونون معنا باذن الله
يعطيكم العافيه جميعا
انتم حملتوه ازاي مش راضي عندي يحمل
اختي عبير الملف لا يوجد بها خطا وقمت بتنزيله منذ قليل وفتح معي ، العدد الان زاد الى 51 شخص
مباااارك لنا جميعا
تصبحون على خير
يمكن العيب من عندي انا مش عارفه
احسبي عندك بسمه وعلي
موجودين في الملف
شكرا لك اختي صافي
سوف اعمل لفة عليكم جميعا
الحمدلله العدد مبشر شكرا لك ربى
السيد وجنى هيحضروا ولو انهم مش قايلين بس هيحضروا انا متاكد :)
محدش يسالني ليه
هههه سمور من بعدك احنا ❤️
وما شاء الله العدد الى الان جميل جدا وحيكون في تزايد بإذن الله. جهودكم مباركة ياشباب ❤️
ماشاءالله
في تزايد مستمر
صبااااح الخير ^_^
العدد أكثر من  50
وهذا فقط في يومين
ولكن لا تنسو بأن الأعضاء الموجودين هم من يتفاعلون كثيرا
إن شاء الله  ينضم لنا أكبر عدد ممكن
*** الأطعمة المذكورة لا أعرف منها سوى أسماءها ههه
وانا حاولت اكتب مم حساب بسمة  علي الجروب السري عشان الي هناك يعرف برضوا زي ما محمد طلب مني
صباح سعيد
ياصافي تسلم ايدك تحفة بس معلش
اعملي تعديل واكتبي الكلام على الصفحة مش
بالصورة علشان مش كل حاجة واضحة
وياريت لو تكتبي بنفس الالوان دي علشان هايلة بجد
توزيع الالوان جميل جدا واللا ايه يا جماعة؟؟!!
صباح الورد والياسمين
فعلا توزيع الألوان جميل جدا
يعطيك العافيه صافي
صباح الإبداع
صباح صافي في ربا المنتدى المتميز
صباح خاص لقائد ساعة طليق
صاحب الفعل المحمد محمد
صباح الفل عليكم جميعا
الف مبروووووك  وعقبال ال ٢٠٠ مشترك
تسلمي ربا
وتسلمي يا صافي علي الالوان والاسلوب والتنسيق
خدووووج باعتذر جالي ضيوف امبارح وماعرفتش اكلمك
الله يسلمك ميرو  
جرير انت بتكتب شعر
جميل جدا
حاضر انا اسفة هكتب الكلام عادى و هشيل الصورة
شكرا ♥️♥️♥️
لا ياصافي اسفة ايه انت ابدعتي تسلم ايدك انا بس اللي
جدو ومش شايف كويس انتي نسيتي ..
وانت يا جيرو دوم تاعبني وياك انت خوش ريال وكلامك
سنع حبيبي .. بس ياميرو بقى انا سمعت كده ان امبارح كان عندك ضيوف واكييد كان في ضيافة والحاجات الطعمة دي بقا اتقي ربنا واديني حصتي من المعلوم واللا حتشوفي حاجة ماحصلتش انتي دورك بالنشر اهو هيوصل ولو مشفتش حاجة انا هعملك حتة داونفوت اخلي نقاطك توصل 49 ومش هتقدري تصوتي حتى ولا نسيتي الشراكة القديمة .. محافظ وشنط ياميرو .. انا هفضح كل حاجة ..
حصتك متشالة فى الحفظ والصون خى او الرعد هههههه
لاء انا خلاص المنشور استوى باقى دقيقة راح اضعه بالفرن انطلقوا بقى وشاركوا وشجعو الناس فى كل المنشورات يشاركوا
بالتوفيق يا رفاق
السلام عليكم جميعاً..
معليش ياجماعه ممكن حد يستلم مكان زميلتي رومانتك بكرا في النشر؟ لأن هي جداً مشغوله ولن تستطيع التواجد او النشر.. اللي راح يستلم يومها هي راح تستلم يومه على طول.. يعني نعمل تبادل لو سمحتوا مين راح يبادلها؟
وعليكم السلام..
ولا يهمك نوف حاضرين، بكرا بنشر انا بإذن الله ❤️
وعليكم السلام اهلا بك براء ونوف
غدا هو ليس يوم رومانتك غدا براء وكوين
الذي يليه رومانتك باذن الله
يعطيك العافيه براء ماتقصرين، وبالتوفيق ❤️✨
اه محمد بيك عنده جدول غير الّي معنا.. معلش
ههههههههه لا يباشا بس في مدير
اعمال محترف يعطيني التحديثات اول باول
انا ناسي الملف
أهلاً اخ محمد، لكن بالملخص مكتوب العكس ، رومانتك .. ومن ثم براء وكوين ..

https://bit.ly/3zpXbOz
ههههه معناها مدير اعمالك معه ملف غير الي معنا. ع كل حال انا بنشر بكرا بإذن الله
طيب لا باس انا اللي جدو عالاخر اليوم
كما قلنا بما ان براء لا مشكلة لديها ستقوم بالنشر وبعدها كوين
بامان الله وتوفيقه
حقا ؟
إذا تكلمت مع الأستاذة رومانتيك فليبلغها أحر تحيات من عندي ❤❤
وقولو لها بأنني سأجهز لها إفطارا كاملا عند عودتها ❤❤❤❤❤❤❤❤
أنا وبراء سننشر غدا بإذن الله
بكل سرووووووووووووووور
ربا بعد.اذنك ضيفي شخصين كمان عالقائمة
يوسف حجازي / السيد عيد
سيمران هل حقا سيعود يوسف حجازي؟
من عنيا حبيبتي
السيد عيد لقد اضفته
بقي يوسف حجازي
ايوا يوسف جاي انشالله
إن شاء الله
و صانعة الأمل أيضا قادمة بإذن الله
سجليها يا ربى
براااااااء هل من الممكن أن نبدل التوقيت ؟
أنشر أنا صباحا و أنت مساء ؟
تمام يا خديجة، اتحفينا صباحا وانا في المسا ان شاء الله
شكرا جزيلا عزيزتي براء ^_^
دمتم بخير جميعا :)
حاضر ياخديجة راح ابلغها احر تحياتك ان شاء الله ❤️✨
سلمت يداكي خديجة تقديم رائع ومشجع والفكرة ممتازة
احسنتي.. بانتظار ابداع براء في النصف الاخر
لكي تتموا يومنا بالفخر .. دمتم بخير
مساء النور ^_^
الحمد لله أنه نال إعجابك جدو محمد :)
شكرا عزيزتي نوف
تحياتي لكم يا أجمل فريق
السلام عليكم كيف انتم اخوتي
سلمت يداكي براء فكرة الساعة رائعة
امبارح اقترحت عليا مرفت اننا نخلي ناس تنشر الفكرة
فالايام الباقية بس انا شايف بما ان رجاء بقت معاكم فالفريق يبقى نضمها معانا هنا  .. ايه رايكم ؟؟
ممتاز ياريس
فكرة جميلة جدو محمد ^_^
دعها ترينا إبداعها و مهاراتها في الإقناع :)
اولاا براء وخديجه ابدعتوا عاااش بجد ❤❤
قانياا يا جماعه اي حد ينزل منشور لي عن لغه او اي حاجه يضع تذكير بسيط بالساعه التاريخيه للناي عشان محدش ينسي.... اي رايكم
كنت أريد اقول هذا
من زمان مادري ايش راي
البهوات
انا كنت هاقترح عليك كده يا محمد رجاء مميزة بمنشورتها
انا هابلغها الفكرة
جميل جداا عايزين حد كماان مع رجاء عشان يكونوا الاتنين مع بعض فيوم
متى سيكون النشر ؟
أقصد رجاء متى ؟
انا قلتلها على طول ياميرفت وهي موافقة
انتي جيبيها لهنا انا اديتها العنوان بس شكلها تاهت
من الممكن أن أقترح شخصا لينشر مع رجاء؟
إذا كان يوم الخميس أو الجمعة
اه وممكن منال برضوا لو عابزبن شخص تاني مع رجاء
رجاء بتبلغم انها تايهة شوية
بس ان شاء الله بكرة الصبح هانتناقش انا وهي واشرحلها الموضوع عشان هتنام
عبير انا شخصيا شايفة اننا نكمل تنويه لحد يوم الجمعة الصبح ونكمل منشورات ومنال من الناس النشيطو واسلوبها حلو فياريت توافقوا علي الاقتراح ونشوف باقي الايام ونضيف ناس تانية مع رجاء ومنال
إن شاء الله
ماترونه مناسبا فأنا  طوع أوامركم ^_^
جميل منال و رجاء و ممكن كمان لوزة دول من اكتر الاعضاء تحمس للموضوع
و Marwa abd  سألت عن الموضوع و أنا شرحتهولها و قالت إنه الفكرة عجبتها و أنها مستعدة تشارك بالنشر ، إذا حبيتوا نعرف مروة و لوزة و رجاء و منال
لو موافقين كدا يبقى بقى معانا 4 أشخص هياخدوا يومين من ال 3 ايام
يعنى باقى اليوم الاخير نفكر مين هينشر فيه بقى
و ممكن خلال اليوم الأخير دا محدش ينشر و ننفذ فكرة محمد
أنه حد فينا يروح يجاوب على كل الأسئلة دى تانى عشان يرفعها على مدار اليوم على فترات متباعدة بحيث دايما يبقى قدامهم منشور او اتنين و قبل ما ينزلوا نرفع غيرهم و كدا طول اليوم .
ايه رأيكم ؟؟
في اسراء ونوجا مميزين ممكن يستلموا اليوم الاخير
انا كنت فاكرة ان لوزة في الفريق ههههههه
ياجماعة معلش بالراحة عالنشر
اول حاجة رجاء  ومنال خيار ومزيج ممتاز بس كده كفاية
احنا سددنا و الكترة مش كويسة ..هم ممتازين جدا بس باذن الله المرة اللي جي
في الفكرة الاكبر هيكونو معانا .. الاربعاء اخر يوم للنشر انتو موافقين ؟؟
ياصافي لو شفتي منال خبريها وكل حاجة تعرفيها اتصرفي يعني ..
ومرفت هتكلم رجاء وانا توي كلمتها في تعليق وهي بتحضر وعارفة هتكتب ايه ومرفت هتساعدها
وقلتلها ان الاربعاء دورها ... متشكر جدا .
خلاص تمام على بركة الله
بواسطة طالب محترف (3.7ألف نقاط)  
واخيرا لقيتكم بعد عناء (:
بصراحة الفكرة ولا أحلا من هيك بهنيكم❤️❤️
انا بإذن الله الأربعاء بكون جاهز المنشور (:
بالتوفيق للجميع ❤️
السلام عليكم .. الحمدلله عسلامتك بنتاخوي بعد ضياع:)
يوم اخر يمر علينا باشراق ابداعكم جهودكم اخلاصكم وحبكم لما تفعلون .. شكرا لكم جميعا .. تسلم ايدك رومانتيك مفاجأة عظيمة وباذن الله ستعطي دفعة للكثير ان يكونو معنا ابدعتي ... اليوم هو استراحة والغد بانتظار جرير وسلمى باذن الله .. دمتم بخير .
وعليكم السلام ابخالتي (:
الله يسلمك❤️✨ ⁦┏(^0^)┛⁩
بجد مفاجأة بتجنن شكرا كتير رومانتيك ( ˘ ³˘)♥︎
دمتم بالف خير وسعادة ❤️❤️
بواسطة طالب اسطوري (11.6ألف نقاط)  
مساء الخير جميعا ..
لا تشكروني بل الشكر لكم ولصاحب تلك المبادرة
ان شاء الله هيكون يوم رائع ..
شكرا حبيبتي خديجة والجميلة براء ع تبديل يومكم ومنتظرة فطاري خدوج ههههه . وتحياتي الك نوف تعبتك معايا ❤❤❤❤
منورة رجاء العنوان سهل كتير الحمد لله انك وصلتي ..
تحياتي لكم جميعا .. ❤❤❤❤❤
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
انا موجوده يا جماعه
عُدل بواسطة
والله استاذه رومانتيك تسلمي بجد احلي مفاجاه النهارده شكرا لكي ❤
اي موضوع الفطار ده انا موجوده صح ههههه
منوره منال ورجاء ❤ محمد هيقولكم علي معاد النشر بتاعكم تقريبا يوم الاربعاء انتم الاتنين
اولا الف شكر لرومانتك حقيقى لا كلام يصف السعادة فى قلبى الان ♥️
ثانيا اهلا روجا نورتى و اخيرا وصلتى هههه ♥️♥️
ثالثا برافو يا منال كنت لسا هبعتلك العنوان هههه بس انت عرفتى لوحدك
اسعد الله قلوبكم و دمتم بخير احبتى ♥️✨
بوجودكن النور اي والله الف الحمد لله اني لقيت الطريق هههه
ما أجمل هذه الجمعة اسعدكم الله سعادة الدارين ❤️و وفقكم جميعا❤️✨
ااوك تمام ماشى يوم الاربعااء ن شاء الله و مبسوطه اوى يا عبير انك رشحتينى اكون معاكم فى الفكره التحفه دى ♥♥
منال ورجاء تسلموا يارب العالمين
❤❤
منال تسلميلي يارب حبيبتي شكرا لكي وخديجه كماان كانت هتقترحك ❤
مسااااااء النور
هل وصلتكم  ؟ههه
لاشكر على واجب لمن كان سيشكرني على قدومي الجميل ... احم احم
المهم , أستاذة رومانتيك ظننت بأنك نسيت ههه
أمزح , الإفطار  سيجهز قريبا و كلكم معزومون ^_^
أظن بأن ماقامت به الأستاذة رومانتيك سيكفي اليوم و يزيد أكثر
الآن فهمت لماذا نشرت وحدها ههه
الحمد لله على السلامة منال و رجاء :) سعداء بانضمامكم
خلاص انا معزومه ان شاء الله يا خدوج تماام هههههههه
جماعه ضيفوا عندكم يارل ايمن وخديجه (اليسا نور)
هيكونوا متواجدبن باذن الله
من يارل ايمن ؟
هل حقا ستكون خدوج هنا ؟
يارا ايمن اخت يوسف ايمن
https://cutt.us/v3m9j
https://2u.pw/DIwLR
نعم ان شاء الله
حجازي ؟
واو لم أكن أعلم ههه خارج مجال التغطية
إن شاء الله ^_^
السلام عليكم
هو حد قال لمروة انها تنشر؟
انا شايفك ياسلمى مستخبية فالزاوية اطلعي يلا
عندك شغل اليوم مش ناسي ..
هى مروه هنتشر معانا ؟
بس انتو مكنتوش كاتبين اسمها فى الفريق لما كنتو بتنشرو؟
كثر الله خيرها
حصل خير منشوره كان جميل
منشورك رائع جرير يسلم ايديك احسنت والله ❤❤❤
وعقبال سلمي ان شاء الله ❤❤❤❤
إن شاءالله منشور سلمى
سيكون أفضل
من منشوري
دائما مرفت محفزة للمبدعين
ههههههههه متقلقوش يا شباب مش ناسية أن شاء الله انا اقدر بردو محمد باشا :)
دا انتو الغالييين .
يارب بس متضحكوش على كلامي بليل أن شاء الله ههههه
تسلم يا جرجير باشا ومايحرمناش من ابداعك
هو انا بكرا مش كده ؟
و عايزه كمان اسأل عن الوقت الىعايزنىانزل فيه ؟
عايزين ا لصبح ولا بالليل ؟
اه يا منال انت و رجاء بكرا أن شاء الله
استنى محمد لما يفتح هيعرفكم مين فيكم الصبح و مين بليل بإذن الله
ماشى بس بصو يستحسن انا الصبح علشان بليل ممكن اكون مش هعرف افتح
انا مستني منشور سلمى بفارغ الصبر من اول يوم بجد
حاسس ليه نكهة خاصة .. جيرو صاحبي اصبحنا على لوحته الفنية وسلمى هتكمل يومنا باسلوبها ولو مش عاجبني كالعادة اكبر داونفوت فيك يا طليق.. انا كنت بسال عن مروة علشان كنت فاكر حد قلها  اه طبعا الله يكتر خيرها بس لو سالت حد مننا كان احسن علشان الترتيب واليوم دور سلمى بس دا دليل على حبها وحماسها ماقصرت والله .. منال هتتشر الصبح باذن الله وانا يامنال لما مرفت اقترحت علي اننا نضيف حد ينشر معانا ذكرتك اول وحدة علشان شفتك متحمسة للفكرة ومش هتقصري بابداعك معانا .. ورجاء هتنشر المسا وغالبا منشورها جاهز علشان فتح عين غمض عين هتلاقي جاهز .. مش كده يارجاء ؟؟  وكده بكرا هيكون اخر يوم والخميس اقولكو الباقي .. سلمت ايديكم جميعا..
انا ضحكت ضحك ههههههههه طيب يا سيدي طالما كدا
جهز الداون فوت ناوووو هههه تصدق وحشني الداون فوت انا اه
ماخدتوش من زمان ...بس عنيا يا باشا أن شاء الله هاخد اب فوت يارب دا انا ادعي و انا بصلي بقا أنه يعجبك أن شاء الله دعواتكم معايا يا شباب اصل لو معجبش مسيوو محمد انا هتطرد من المنتدى :(
اه اه بكل تأكيد جاهز هههه(:
انا المسا ماهيك؟
اي هيك  خييت المسا .. ماهيك = اليس كذلك ..
يا سلووم انا لو حطيتلك داونفوت هتبقى ليلتي سودة
دول كلهم هينزلو فيا داونفوت بعد كده انت مستقلة بنفسك واللا ايه .. انا لو ماعجبنيش هحط الدانفوت عند جرير هو زيي غلبان كده امان :)
لماذا الترجمة؟! ಠ_ಠ
لا تخافي الترجمة للاخوة المشاهدين مو الك :)
ريلاكس سيس ..
8 بتوقيت مصر
وبتوقيت سوريا شقد؟
محمد باشا انا المحبين ليا و جمهوري كبيررر اللهم لك الحمد.هاااا
هههههههههه انا نزلت البوست شوف هتضحك ضحك السنين
اذا حطيت داون فوت بروفايلك انهارده قول عليه يا رحمن يا رحيم ....هههههههههه
9 بتوقيت سوريا يا روجا ♥️
و يا سولى منشورك زى القمر زيك جميل جدا و من اجمل المنشورات ♥️
مشكورة صفصوف ❤️❤️
سوسو بجد منشور تحفة❤️❤️✨
تعرفو حاجه انا بس عماله اقرأ الى انتو كاتبينه و نازله ضحك و بس هههههههههههههه
انا مقرأتش منشورك يا سلمى لما افضى علشان شكلو تحفة بجد .. بس انا هنا علشان اقولكو اللي بيحصل لو تكرر مش في مصلحتنا الناس بتنشر من غير ما تسأل ودي مش حاجة عملية لينا ابدا وهتبقى الفكرة اي كلام وبس .. انا مش هتكلم علشان دي بسمة واخت عبير وعزيزة علينا
بس بتمنى ما شوفش حد غيرها بينشر .. لاني جرير مخدش حقو من اللي نشرو وسلمى لسا منزلة منشورها
ولو سألونا مش هنقلهم لا متنشوروش بس مش باللخبطة دي.. الفكرة مش حكر علينا بس التنظيم لازم ..اتمنى تفهمو قصدي ..
صحيح
طيب ايش نعمل
ممكن في ناس تزعل ازا ما وافقنة على منشورهم :/
الحل يا محمد؟؟!
لو تنزل منشور تقول فيه
بأن هناك افكار لمن لم يشارك في
ساعة طليق
ما هما مكانوش يعرفو و بسمه صغيره و متحمسه للموضوع اووى و انا عارفه انها بتحب المستر جدا و هى شكلها نزلت و فكرت من غير ما تاخد رأى عبير
لاباس استنوني وانا هحاول اوصل الفكرة على بساط احمدي
خلاص بسمة انا هكلمها وانا مبسوط بحماسها وعارف انها صغيرة وهتكون راضية باذن الله
اخر مانفكر به هو ان ترفضوا الاسئلة هذا سيزيد الطين بلة انا ساتصرف ادعولي بالتوفيق
كنت افكر بحل منصف للجميع، وفعلاً رفض الأسئلة ليس حلاً.. لكن اتفق مع جرير + ممكن تضيف في المنشور ان هناك فريق نشر محدد لأن الواضح ليس الجميع على علم بهذا الامر . كل التوفيق لك اخ محمد.
بالتوفيق محمد✨
سؤال صغير (:
هل اكتب فريق النشر؟
فعلا فكره جرير حلوه اوى لان فى ناس متعرفش ان فى فريق محدد بالنشر بس هما بينشرو علشان متحمسين للموضوع و دى حاجه كويسه ان الناس بدات تتحمس
بس لما يكون فى ناس معينه بالنشر اكيد هيكون الموضوع منظم اكثر
ايوا يا رجاء اكتبي اسماء فريق النشر افضل
انا عملت منشور يارب يوصل الفكرة صح واللي عليكم هلق بعد اذنكم
انكم تدعموا الفكرة باي كلمة تخلي الفكرة واضحة اكتر للباقي
وكل ما رجع السؤال للخلف نظهرو مرة تانية علشان كده منال وجرير
ما تحطوش تعليق فيه لما يرجع السؤال للصفحة التانية ابقو حطو تعليق علشان يظهر تاني
المنشور ممتاز جدا جدا بجد و طريقه العرض أكثر من رائعة .
أحسنت بجد محمد
السلام عليكم
سمعت جرس الإشعارات يصرخ فلم أستغرب وهرفت بأنكم من فعلتم به شيئا هههه
المنشور يا  جدو محمد كان مناسبا للوضع تماما , + عذرا لأنني علقت عليه قبل أن آخذ رأيك ಥ_ಥ
+ منشور جرير و سلمى في القمة
رأيت منشورات بسمة ومروة
لهما أسلوبهما الخاص في الإقناع أيضا , وواثقة بأن هناك الكثير مثلهما أيضا
ولكن كما قلتم التنظرم أهم شيء لنجاح الفكرة
بإنتظار إبداع منال ورجاء غدا بإذن الله
+ جدو محمد يعلم ما سيحصل له لو تجرأ و وضع داون فوت لسلمى , الحمد لله أنه يعرف و إلا .... هههه
دمتم موفقين ^_^
الصراحة منشورك يامحمد كتير كتير حلو
كتير متحمسة لبكرا ♡´・ᴗ・`♡
بالتوفيق للجميع يارب❤️❤️❤️✨
بص يا محمد هى دلوقتى الساعه عندى داخله على 10 فاعتقد خلاص مش هكتب فى منشورك النهارده
ان شاء الله بكره على الظهر كده هنشر بس انا عايزه منكم تاخدوها بالتدريج يعنى بردو مش الكل منكم يدخل يعلق مره واحده راقبو المنشور و لما تلاقوه اختفى من الصفحه الرئيسيه ادخلو علقو علشان الكل يشوفه و اكيد بردو مع رجاء نفسال موضوع
و بكل صراحه بقا المنشور بتاع الاستاذه رومانتك ولع الدنيا هههه المنشور ما شاء الله داخل على ال500 مشاهده
و انا حااسه بجد ان احنا فىاليوم دااه ممكن نعدى ال 100
ادعو انتو بس ان شاء الله علشان نفرح المستر
طريقه عرضك للمنشور يا محمد اكثر من رائعه بجد انا شوفتو حالا و بجد منسق و منظم و الكلام الىمكتوب جميل
ان شا الله الفكره توصل للاعضاء
بعتزر عن غيابي طول الوقت ده بس كنت تعبانه شويه وكنت نايمه
هدخل اضوف منشوراتكم دلوقتي بتاعه النهارده واكيد جميله شبهكم ❤
بالنسبه للي حصل فانا بعتزر جداا والله انا اتصدمت لما قلبت فالشاشه الرئيسيه وشوفت كده انا قولا مين عين بسمه وانا معرفش وحصل ايرور فدماغي ساعتها
سيبوهااي وانا هتكلم معاها وافهمها هيةفعلاا مكنتش تعرف ان في فريق نشر مختص وانا بعتزر يمكن فلتت مني ونسيت اعرفها بدي
طيب تفتكروا ادخل انا اخفيه من عندها ولا منشاف ولا من دري ولا اعمل اي
سلامتك يابيرو❤️❤️❤️
لا سيبيها فرحانة ✨
لاء طبعا بلاش تجرحيها هي ماتعرفش حاجة وماينفعش تخفي المنشور وبين خلاص اللي حصل حصل وان شاء الله ده مش هايأثر علي حاجة وممكن يزود العدد لان نيتها ونيتنا خير وعلي نياتكم ترزقون
وانت كمان ماتحمليش نفسك اكتر من طاقتها انسي وفكروا في الخطوة الجاية هانعمل ايه عشان نكمل العدد
فكروا بايجابية
حبيبتي يا رجاء تسلمي ياارب العالمين ❤❤
حاضر ❤
خلاص ماشي يا ميرڤت انا هسيبه مش هعمل حاجه وباذن الله نوصل ل 100 واكتر كماان
وفكره حلوه با منال
انا شوفت منشور محمد ومش هجاوب عليه دلوقتي غير لما يختفي عشان الفكره توصل للجميع
مساء النور عبير
هل تحسنت الآن ؟
إذا رأيتك في الشات يا عبير فويلك مني و مما قلتيه عن بسومة
لا يا عبير انا خلاص قلتلها اني مسجلها معنا بالاساس
سيبي المنشور وكل حاجة على حالها دلوقتي كلو تمام وبسمة اختنا الصغيرة
محدش يتكلم معاها اصل هتكون معاي في الجيش ضد بعض الاعداء هنا
بس بصو بقا هتعوضوني اصل انا  اتلزقت حتة داونفوت فخفخينا على المنشور ده هههههههههههههه
⁦◖⚆ᴥ⚆◗⁩ انا اللى عملت الداونفوت من غير ما اقصد هههههههههههه
و عدلته انى اسفة يا باشا ههههههههههه
ضد بعض الأعداء , ... أرى ذلك
لكن أولئك  الأعداء  تكلمو معها قبلك
السرعة أساس كل شيء جدو محمد ^_^
على كل هنا مركز هدنة لن ارد عليك عندما اتفرغ لك ستصبحين صانعة شاي الملك
المهم : يا سلمى بجد مفيش كلام عن منشورك ده رائع ومتميز بكل حاجة تسلم ايدك
احلا وافخم ابفوت .. متخافش ياجيرو مفيش داونفوت عندك افرح وزيييط بقا .
معلش ياصافي لو انتي مش هفتح بقي علشان من عضام الرقبة بس ..
رجاء ومنال كلامي في المنشور الاخير ليس بمجاملة وانما فقط لتعطو الفكرة حقها من ابداعكم
دمتم بخير .. تابعوا المسير الى اللقاء العالمي ..
يا جماعة بعد اذنكم حد يكتب إجابة عشان يرفع منشور محمد بتاع " نهاية الرحلة "
تماام اناا دخلت كنت مصوته من امبارح وقلت هجاوب لما يختفي
تمام ياعبير عو ده المطلوب ..
والله يا منال لو قبل دقيقتين انا كنت هتصل 911
اصل افتكرتك اتخطفتي قلت انجهز الفدية بقا
هنقرا ونشوف الابداع جهزي الداونفوت يا سلمى
تسلم ايدك يامنال تحفة ومش متوقع اقل من كده
حاجة تبسط بجد .. بس اعملي تعديلين
الاول حطي اسم كوين وبراء بالفريق
التاني اعلني عن حاجة هتنشريها يوم التجمع ومش ضروري بس عن اللغات سلسلتك تحفة اذكري حاجة عنها
في سطرين تلاتة .. الباقي تحفة تسلم ايدك.
ايمت بنشررررر؟!!!!! (:
منول يسلمو أيديكي بجد المنشور تحفة ✨❤️
اهلا يا رجاء انشري بعد ساعتين من وقت
تعليقي هيك بيكون الكل شاف منشور منال
موفقين..
اصبرو بقا علشان انا عايزه اقولكم حااجه
المنشور داه كتبته 3 مراات اول مره فى نفس اليوم الى عبير قالتلى فيه انكم هتختارونى مكتش اعرف انكم بتعملو تجمع هنا و ببتفقو مين هينزل فى اليوم كذا   كنت احسب علشان انتو قولتولى فى اليوم دااه يعنى انا هنزل فروحت كتبت المنشور و كان الصرااحه متغير شويه عن دااه الى موجود دلوقتى و فجأه و سبحاان الله قبل ما ادوس على  زراار  اطرح سؤال لقيت جالى جرس اشعارات من عبير بتقولى انى هنزل يوم الاربعاء
روحت خرجت من الصفحه و كنت ناقصه اعيط ولله هههههههه
و تانى مره كانت النهارده الصبح بعد ما كتبت و خلصت كل حااجه ايدى داست على زراار الرجوع  بالغلط فكل حاجه اتمسحت للاسف انا عارفه انى نحس اصلا هههههه روحت كتبته تاانى بس قولت بقا ولله العظيم لو فى حاجه حصلت و اتمسح المنشور لثالت مره مش هعمل حاجه و هقولهم انى هستقييل ههههه
بس علشان ربنا بيحبكم الحمد  لله محصلش حااجه و كتبت الحمد الله و لما نسيت احط خديجه و برااء كان ولله سهو لانى كان ظهرى بدأ يوجعنى من كتر القاعده و صوابعى بدأت توجعنى كماان ااام سوورى خلاص عدلت امنشور بعد معاناااااه طوييييله عرييييضه ههههه
+ شكرا محمد و رجااء و مبسوطه ان هو عجبكم ♥♥
السلام عليكم ^_^
لن أعلق قبل انتهاء الهدنة
ولكن يا منال كنت قادمة لأقول لك نسيت إضافة بسمة فوجدتك نسيتني أنا وبراء ( ఠ ͟ʖ ఠ)    ಥ_ಥ  ಥ_ಥ   ಥ_ಥ)؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هكذا إذا يا منال , لأنك نسيتني أنا و العسل براء لم يكن المنشور جميلا
الآن هو أجمل , ولكن بما أنكم أضفتم مروة لما لم تضيفي بسمة ؟
من كثرة حماسي نشرته قبل قليل >_<
ممتاز يارجاء رررررااااااائع واكتر تسلم ايدك احلى حماس
هذا كان اخر يوم للنشر كنتم به مسك الختام لنا وللكل
كانت ايام ممتعة مليئة بالتعاون والاخلاص لما تقدمون  
سمر ربى نوف عبير صافي مرفت كوين براء رومانتك
جرير سلمى منال رجاء .. شكرا لكم ولوقوفكم جميعا
بهذه الفكرة لكم مني اسما التمنيات .. دمتم بخير
ستقوم ربى باستكمال التحديثات لعدد الاعضاء لنهاية
يوم الجمعة باذن الله ..
شكرا يامحمد ✨
هذا واجبنا كعائلة❤️✨
بس شو هو وسم السؤال - _-
ولله اناكنت سعيده  جدا انكم اختارتونى معاكم ♥
السلام عليكم
كيف حالكم قروب الحماسة
ايش رأيكم بعد مانتهوا الأخوات من منشور ساعة طليق
تجمعهم يابو حميد في منشور واحد
اقصد تجمع اللينك لكل مشور و تكتب هذه مجموعة ساعة
طليق بحيث الواحد يدخل عليهم كلهم
ايش رايك و رأيكم جميعا
فكره حلوه يا جرير
جمييل جداااااا
فكرة جميلة يا جرير ✨اتفق معك ⁦(☞ ͡° ͜ʖ ͡°)☞⁩
يا جرير يا صاحب التفكير الخطير ههههه ✨
فكرة جميلة بجد و اعتقد الريس محمد فكر فيها و فعلا بدأ بتجميع اللينكات
بالتوفيق يا شباب و فعلا فرحانة جدا بالعمل معاكم و لى الشرف  ♥️
و ان شاء الله هننتهى بأفضل النتائج ♥️
صوفي هههه لقد تعلمت من جرير
ونحن النا الشرف والله❤️أن شاء الله ياااااارب
فعلا هذا ماكنت سافعله في منشور الغد بالاضافة الى امور بسيطة اخرى
جيرو باشا هل تتجول في عقلي الان علمت مصدر الضجة لكن don’t get too close
it is dark inside
هذا هو جمال المشورى والعمل الجماعي
محمد انا منشورى اتعدل فيه و الالوان رااحت و الصور اااحت و بقا شكله وحش
مين عمل كده ؟
و انا بس الى منشورى بقا شكله وحش
يا جماااعه المحرري الى هنا حد عدل حااجه ؟
و عايزه اعرف ليه بقا كده ؟
ولله تعبت و انا بعمله حرااااام
للكن للصدق والامانة جمع اللينكات ليس اجتهاد مني
ربى هي من تقوم بجمعها لي وصولا الى اخر منشورين اليوم
انا اسرق الكثير لكن ليس تعب الاخرين .. ربما حقائب هواتف  محافظ ..
انا شوفت منشور منال ومنشور رجاء عااش يا شباب بجد عمل خرافي فعلا ختامها مسك وانتم كنتم بجدا رائعين
رجاء عدلي المنشور وحطي وسم طليق في ياعه تاريخيه عشان الي يضغط علي لينك الويم يظهرله كل المشاركات فيه
تسلم اديكم وانا مش هعلق غير لما بختفوا من الرئيسيه
تسلم والله يا محمد.... ههههه منال معلس ربنا لما بيحب حد بيبتليه وربنا بيحبك ههههه ❤
عبير انا كل حااجه كنت عاملاها فى المنشور باظت اصلا
الصبح كان شكله حاجه تانيه
ولله انا حاليا حزينه بجد
اي الي حصل يا منال استني هدخل اشوفه
منالو.. ما حدا عدل على منشورك. يمكن انتِ لما عدّلتي على المنشور وضفتي الأسماء مسحتي اشياء بالغلط والتنسيق كمان... معلش بعينك ربنا ارجعي نسقيهم وضيفي الصورة :)
انا هحط بس الصوره لكن عمرى ما هعرف ارجعه زى الاول
طيب ممكن تكوني اتلخبطي ومسحتي الصور ولا اي
هو فعلا مكنش كده بس كده مش وحش برضوا معلش ادخلي مره تانيه وظبطي كل حاجه
انني اصلا فقريه مم يومك هههههه
انا حطيت بس الصوره و عدلت الرابط
بس مش هعمله تانى ب الالوان
انا دخلت جاوبت على منشور محمد علشان يظهر تانى فى الصفحه الرئيسيه
محدش منكم من الى مجوبش يدخل يجاوب دلوقتى استنوه لما يختفى علشان يرجع يظره تانى قدام
ماقصرتي منال لازم يبقى ظاهر علشان الكل يشوفه
بس عاوز اقولك لو متدايقة علشان منشورك خلاص اليوم متعمليش حاجة
بكرا الصبح  ابدي من جديد عدلي عليه وانا هجاوب فيه علشان لكل يشوفه
وكده يوم جديد وسعيد :) ايه رايك ؟! ... بس هي رجاء عاملة الوسم زيكم هي ربى قالتلها .
المنشورات في ساعة طليق بالترتيب
الأكثر مشاهدة
١_ رومانتيك ( ٤٧٦ )
٢_ مرفت ( ٣٨٢ )
٣_ ربا  ( ٣٦٨ )
٤_ خديجة ( ٢٣٤ )
٥_ نوف ( ١٩٣ )
٦_ جرير ( ١٨٥ )
٧_ سلمى ( ١٤٩ )
٨_ براء ( ١٤٨ )
٩_ عبير ( ١١٨ )
صباح الفل جرير وتسلم علي تعبك بس كنا عايزين نعرف وصلنا لكام مشارك عشان نعرف هانعمل ايه النهاردة وبكرة
صباح الورد والياسمين
ميرو نحن وصلنا الى 73 مشارك معانا
يعطيك العافيه اخي جرير
هذا جميل أن شاء الله نكون قد اكملنا العدد قبل يوم السبت (:
السلام عليكم اسعدتم صباحا ..
انا اليوم هنزل منشور هعمل اللي قال عليه جرير
وبرضو هوضح شوية حاجات اضافة الى امور بسيطة
الساعة 9 باذن الله ... لو في حد بتدور حاجة فبالو يقول
خلينا نتناقش فيها ..
وعليكم السلام
كدة تمام،  بقي علينا 26 شخص
16 شخص منهم كان متواجدين في الموقع الاسبوع ده ولكنهم لم يسجلوا اجابات معانا
ممكن يكونوا متواجدين معانا في التجمع
كان لدي فكرة لكني نسيتها ⁦ಥ‿ಥ⁩
بالتوفيق لنا جميعا
ربا ماشاءالله عليك ومنتظرين
الفكرة
ااسلام عليكم يا جماعه
حلو اويي... ان شاء الله نوثل ال 100 فاسرع وقت... بس يا جماعه احنا ممكن نعما حاجه الي هي نروح علي اخر نشاط للاعضاء المميزين الي مسجلوش معانا او غايبين ع الموقع ونعرفهم بالفكره
ربا ممكن تبعتي صوره بالاسماء الي معانا
بصي ف التعليقات فوق هتلاقي الصورة الخاصة بالاعضاء
افتكري يا ربى مش وقت تنسي
اسماء الاشخاص يلي معانا
https://up.arab4down.com/do.php?filename=162392376268111.docx
---------------------------------------------------------------------
اسماء الاشخاص يلي ما سجلت معانا
---------------------------------------------------------------------
كدة العدد يلي سجلوا ويلي ما سجلوا معانا 99 بقي شخص واحد
عبير اطلب منك رايت تعليق لاسماء منذ ثلاثة ايام في اخر فيديو للاستاذ خبريها انها تدخل الموقع
اسماء الاشخاص يلي ما سجلوا معانا نخبرهم بتعليق عن الفكرة
يسعد مسائكم جميعاً.
ربى عزيزتي الرابط الأول لم يفتح معي لكن اعتمدته لتعملي تعديل عليه .
بالنسبة لزميلي نور فهو مسجل معنا ان شاء الله
الاسماء الي معانا مش بيحمل عندي بس ظاهرلي قائمه الي ميجلوش بصي ايتاذ نور حسام معانا وعبد الله محمد تاج هشوفه كده فالتعليقات واسماء حاضر هدخل اشوفها كده واقولها بس كان تعليقها ده علي اهني فيديو
شكرا لك اختي نوف سوف اعدل عليه
على فيديو القوة الناعمة
شكرا لك اختي عبير ❤️
ربا سجلي معك من الموجودين Anas Al Othman
يعطيكن العافيه ❤️(:
رجاء لقد سجلته
الله يعافيك
الله ينور عليكى يا ربا بجد ربنا يحفظك شغل حلو اووى
و بالنسبه لمحمد مستنيين منشورك ان شاء الله و انا الحمد لله مزاجى كان رايق النهارده و عدلت منشورى و خليته احلى من الاول كمان
تسلمي اختي منول
يعطيك العافية تعديل جمييل
جميلل منول
ربى انا قولت لاسماء علي قناتها
وقولت لزهيره ولمحمود وعبد الله محمد تااج
والي رد محمود وهو موافق
يعطيك العافيه اختي ❤️
انا عندى فكرهحلوه اوووى يا جماعه و انا بعملها علطول فى منشوراتى و عايزه اشاركها معااكم و هى
ان انا داايما منشورااتى بكنبها برا الموقع بمعنى
نزل عندك اى برنامج بتااع كتاابه يكون فيه خاصياات حلوه و الخطوط الى فيه حلوه و بكتب عليه منشوراتى الاول و بجهزها و بعدها باخد الشغل بتااعى اسكرين و بكده المنشور بيكون جاهر فى اى وقت انا عايزه انزله
انا عن نفسى خلااص جهزت الى هنزله فى الساعه التاريخيه علشاان السااعه متضيعش فى انى اقعد اكتب و انظم المنشور يا دوب بس بدخل لصفحه السؤال و بكتب كلمتين فى الاول و بنزل الاسكرين و بكده الموضوع انى اطرح سؤال مش بياخد معايا 3 دقائق
ها ايه رأيكم انتو كمان تعملو كده علشان الوقت ميضيعش فى الكتاابه ؟
جميل جدااا يا منال فكره حلوه بس انا بستخدم التليفون مش كمبيوتر ففي برامج كده ولا لاا
دورى و اكيد هتلتقى او ممكن تكتبى الى انتى عايزااه هنا على برنامج الكتااله الى موجود فى المنتدى و هتبققى نفس الحااجه
مساء النور ^_^
المنشور أصبح أجمل عزيزتي منال
و أنا أفعل مثل هذا ولكن في الكمبيوتر أحفظه  مكتوبا و ألصقه كنص و ليس كصورة
أنا عندي سؤال أستاذ غسان
ألا يجب أن نضمن النشر في كل التصنيفات ؟ على الأقل اللغات
مثلا أنا سأنشر في اللغة العربية , و سنرى من ينشر في الصينية مثلا و هكذا
لا ما انتى اكتبيه بالالواان علطول و خلى شكله حلو بحيث انك تاخديه اسكرين ب التلوان و كل حااجه
لو عملتى كوبى للكلاام لسه هتقعدى بردو تاخدى وقت عقبال ما تنسقى الالواان و الخط و الحجم و بردو هياخد وقت
انا نزلت منشور عن الفكره و شارحه هنااك بشكل افضل
لا باس دووجا النشر باذن الله سيكون متنوع التصنيفات العدد لا باس به والكل
سيستغل هذه الفرصة ليثبت نفسه والتصنيفات ستتنوع حينها
إن شاء الله أستاذ غسان !!!
منال أنا تعلمت من السيد كيفيت أخذ اسكرين
ولكنني لا أعرف  أين تذهب تلك الصور هههه
من حوالي 3 ايام ولحد دلوقتي انا ملاحظ اسامي جديدة معانا وبرضو
اسامي كان لها فترة غايبة لو حد علق عندكو في منشور عام مش عن التجمع ابقو خبروه
ممكن يكون مش واخد بالو .. يعني تقريبا انا لاحظت 9 اسماء تقريبا بس هو اكيد في اكتر
اصل انا بفتح وبنسى الموقع شغال على شان كده اكيد في ناس تايهة مني ..
خديجه هتلتقيها بتبقى موجوده على سطحةالمكتب ههههه معرفش انتى بتستخدمى طريقه ايه
انا بعمل الاسكرين للكمبيوتر من الكيبورد من زراار print screen
اها أن فعلا لاحظت اسامى جديدة كتير و فاكرة منهم
طب عندى اقتراح انا ممكن ابعت للاسامى دى شخص شخص و أقوله الموعد و أننا هننتظر حضورة و مشاركته معانا بإذن الله و اشجعهم على المشاركة يعنى
ايه رأيكم ؟
مفيش اي مشكلة فكرة حلوة ياصافي خلاص الايس كريم زمانها عالطريق هتوصل
بس مقلتليش ايه نوعك المفضل ؟
لا تخافي يا خدوج سوف تتواجد كل اللغات عدا الروسية لقد قمت بتجهيز لها منشور
بلغت 30 شخص عن الفكرة الاسبوع يلي فات منهم وافق معانا والآخر لم يرد
فعلا اخي هنالك اسماء كثيرة سجلت معانا في المنشور أو تعليق
في الصورة التي فوق هنالك اسماء أشخاص لم يسجلوا معنا بلغوهم عن الفكرة
بالتوفيق للجميع
خلاص خليهم اتنين عشان اللى انا هعمله دا
بالشوكولاتة يا باشا هههههههه
خلاص هبعت لشخص شخص منهم فى اخر نشاط ليه و ابعتلكم الاسامى اللى موافقة هنا بإذن الله ♥️
و يا منال فكرتك هايلة يا جميلة ♥️♥️✨
سألت الأخت سولي منذ قليل عن ساعة طليق التاريخية , وهي لم تكن تعلم عن الفكرة أساسا !!
بالرغم من كل المنشورات إلا أن هناك ممن لم يرى ساعة طليق التاريخية
شكرا صاافى
و ان شاء الله نحقق اكبر استفاده فى الوقت داه
ربى أنا سألت سولي و لعربي   و  فاطمة الوهراء سأسألها بعد قليل
تكفلو بالباقي ههه
خلاص تمام يا خدوج ♥️
كدة تمام
اسماء الاشخاص يلي رح نبلغهم عن الفكرة :
جميل يا جماعه كل الي بتعملوه ده باذن الله نحقق المطلوب ❤
كنت عايزه اسال سؤال حد منكم معاه تليفون انفينكس وعليه ااتطبيق؟؟
دعو فاطمة و أحمد و السراب لي أيضا
انا بلغت من دول احمد حمزه العصر كده ولسه منتظره رده
تمام يا رورو هبعتلهم كلهم أن شاء الله ، مجهود جميل و تنظيم اجمل ♥️✨
لا للاسف يا عبير مش معايا كان نفسى اساعدك يا جميلة أن شاء الله تلاقى حل لمشكلتك
ان شاء الله
 لا مش معاي
يعطيك العافيه خدوج
يوستينا أيضا أخبرتها و في انتظار ردهم
شكرا لك اختي صافي ❤️
ان شاء الله ويعطيك العافيه
ربى , سجلي سولي
و أخبرت أيضا Mohamed erfoud
عبد الله محمد تاج سيأتي و أيضا فاطمة Fatima_anaam
سجلتهم ، انا متابعة معاكم
يعطيك العافيه خدوج ❤️
بقي علينا تبليغ 14 شخصا
يعطيكم العافيه جميعا ✨
انا بعت لأشخاص كتير لكن محدش رد
يا جماعة لو عايزين رأيى
انا شايفة أن كلنا ندخل نتفاعل على منشور محمد الاخير عشان المنشورات اللى بيكون عليها تفاعل كبير بتكون ملفتة اكتر للنظر
و مش هيحصل حاجة لو عملنا كومنت تانى على المنشور عشان نرفعه لما ينزل
فاهمين قصدى ؟
فكرة جميلة ، تمام
اه فاهمة قصدك
فكرة جميلة
كنت أنتظره أن يختفي و لكن فكرت صافي أجمل
ميرسى يا جماعة هههههه ❤️
اسماء الأشخاص المتفاعلين في الموقع لكن لم يسجلوا معنا في المنشورات :
BlUE CRESCENT
Samaa hossam
Mostafa34
Aya Babiker
Tiba
Bachir          
Hmood  ❤️
Mahmoud  محمود   
Eman♡  
Lotfy saeed
مبااااارك وصولك الى 1500 نقطة
بالتوفيق للجميع ✨
تصبحون على خير
حاضر يا ربى سيبيهم عليا هجيبهم بالعافية دونت ورى ههههههه
فضلت شوية بفكر هى ربى بتبارك لمين بعدين لاحظت أنه مفيش غيرى ههههه
يا حياتى ربنا يخليكى عقبال ما نشوفك طالب أسطورى يارب ♥️
ميرسى كتير كتير يا رورو يا جميلة ربى يسعد قلبك ♥️♥️♥️
بالتوفيق ♥️✨
تمت المهمة بنجاح
ارسلت لهم جميعا ♥️✨
بالتوفيق
ماشاء الله عمل جبار
الله يسعدكم
بصراحة صافي وربا ربنا يكرمكم بكل الخير وربنا يسعدكم ويباركلكم يااارب علي تعبكم  ❤❤❤❤
ما شاء الله عليكم بجد ربنا يسعدكم دايما مجهود خرافي حقيقي والله ❤️
هههههههههههههه واخيرا سلمى خرجت من الزاوية
ياباشا ايه نورنا بكلامك مكسوفة واللا ايه ؟
ربا له الفضل في نشر فكرة ساعة
طليق
و صافيناز الرجل الخفي في
هذا القرووووب
ايه رايكم ان الفاعلية يكون ليها جدول تنظيمي يعني كل واحد هاينشر ابه وامتي عشان مش كلنا ننشر في وقت واحد ويبقي في ترتيب عشان التنوع وعايزين نفكر ازاي نخلي المنشورات كلها عليها تصويت وماننساش منشور فصاحبة يزعل خصوصا لو حد جديد عشان نكسب كل الناس كلها ويبقي كلنا بندعمهم ونشجعهم حتي لو المنشور مش من اهتمامتنا
ايه رايكم
هههههههه محمد باشا في اي بس انا معاكم اهو والله ههههه انا براقب في صمت تاام متقلقش اصل انا لو اتكلمت هنا مش هبطل كلام هتندم انك قولت اني اتكلم هههههه
جمييل لكن ساعة واحدة
كيف نقسمه
------m is s-----
ko
هههههههههههههههههههه
شكرا يا جماعة بجد كلامكم جميل زييكم ❤️
ربى يسعد قلوبكم
بس ثوانى انا الرجل الخفى ليه ههههههههه ⁦◖⚆ᴥ⚆◗⁩
سيمتد الوقت الى مايقارب ساعتين ابو الصحاب
ومع كده التنظيم احسن حاجة علشان تنجح الفكرة
يا سلمى انتي تنوري اتكلمي براحتك انا الجرس اللي مركبه جديد ياباني اصلي
جرير ده انجليزي ده يا مرسي هههههههه
هههههههههههههههههههههههههه
صح متفقة معاكم نحاول على اد ما نقدر تنظيم شوية مش شرط كل حاجة يعني بس على قدر الإمكان على رأيك يا ميرو هيكون احسن كتيررر بإذن الله ...
يا باشا على رااسيي من عيوني هزهقكم مني حاضر هههههههه
ياباني اصلي دا انا الجرس بتاعي قرب يفرقع من الاشعارات بتاعتكم دي بس في قلبي طبعا هههههه
كلام مرفت صح جدا جدا ✨
 بس مش هنلحق نطبقه ابدا لانه محتاج وقت جامد و لا ايه ؟
خاالص صافي انا ممكن اعمل منشور تنظيم فاعلية ساعة طليق وكل واحد يكتب تحته في كومنت منشوراته واسم اللغة لو يخص لغة او عام لو يخص معلومات وما شابه وعلي اخر اليوم نعمل علي نفس المنشور جدول فيه كل واحد وهايعمل ايه وانا ممكن اخد الجدول وابدء اوزعه علي حسب التنوع علي مدار الساعة ونرجع نتناقش عليه  تاني يوم السبت الصبح بحيث قبل العصر كل واحد يكون عارف هاينشر امتي
بخصوص التصويت هانتبادل التصويت يعني لما حد يدخل منشور يلاقي عليها مافيش اقبال نروح علي منشور التنظيم يكتب فقط اول كلمة من المنشور بحيث مانحرجش حد وكل اللي يشوف الرسالة يدخل يصوت وهاكذا
اه اه فهمتك
و الله فكرة جميلة جدا و هتحل مشاكل كتيير
برافووو يا مرفت بجد فكرة هايلة ❤️❤️❤️❤️
تسلميلي صافي بجد عاجبني قوووي مجهودك انت وربا وبادعيلكم ربنا يوفقكم ودايما تفضلوا كده بحماستكم وبحبكم جدااااااا ❤❤❤❤
يا حياتى انت يا بطوط ربنا يخليكى لاف يووو موووور ❤️❤️❤️
بصى هنشوف رأى محمد الاول و لو موافق
قوليلى هتنزلى المنشور امتى أن شاء الله و أنا هحاول اساعد معاكى بكرا فى التنظيم على قد ما اقدر على حسب ظروفى فى البيت بإذن الله ♥️
أستاذ غسان أعطني الموقع لأشتري جرسا جديدا
فكما نقول عندنا : نتاعي طايوان *_* معنى مقلد هههه
فكرة مرفوت رائعة
وعلى هذا المنوال  100 شخص في 60 دقيقة
أي كل 10 أشخاص سينشرون في 6  دقائق
أما عن الساعة الثانية فسيكون ظلما إن قمنا بترك البعض لينشرو فبها
إسألو  أستاذة العدل ميرفت ^_^
اي لاف يووووو تو تو ماتش يا بيبي صافي تسلميلي دايما بتشجعيني يا بطوط ❤❤❤❤
اتفقنا
يا خدوج اولا وحشتيني كتير بقالي يومين ماشوفتكيش
انت عارفني في العدل ماعنديش يا أما ارحميني ههههههه
ما شاء الله الصراحة ماعندي ولاشي احكيه بس ربي يسعدكن ويوفقكن
صباح الخير جميعاً
ربى بعد اذنك سجلي Boss معنا .. ما شاء الله عليه تفاعل في جميع منشوارت الإعلان عن الساعة.

وهذا رابط تعليقه وطلب تسجيل اسمه.
https://bit.ly/3gFw7SV
صح والله الله يجزيه الخير
هو Boss ولد ولا بنت لانه بعتلي وطالب يحضر الرحلة هههههههه بقيت باشك في كل الاسامي
الصراحة ماني متأكدة لكن خمنته ولد والله العالم هههه
ههههههه ربنا يستر انا رديت علي انه ولد لو اعترض هاقولكم مع ان مش كلهم بيعترضوا صح يااا جرير ههههههه فاكر ولا خدوج تفكرك هههههه
لاااااااااااااااااا
الفضول هيموتنى دلوقتى ههههههههههه
ابغى اعرف هالحين اش صار مع جرير ههههههههههه
يااأاااختاااي ده حصل وحصل وحصل دوري  في منشوراتي علي منشور اسمه الذكر ذكر والمؤنث مؤنث واقريه واقري التعليقات هاتنبسطي هههههههه
خلاص يا ميرفت متخافيش انتي بس ما تقوليش لل boss تسلميلي
وكل حاجة هتكون تحفة وفالسليم ( واللا ايه يا لاجرير الصامت )
مع اني مش عارف ايه قصة جرير ومرفت ممكن حد يقوللي !!
عُدل بواسطة
حاضر مش هاخاف بس انت لسه مارديتش علي اقتراحي ؟
اهو المنشور شوفوه
https://bit.ly/3gJPEl7
 https://bit.ly/35zJqPG
يلا حاضر ياميرفت انا مكنتش عارف امرك ياباشا ..
ههههههههههههه تعالى ياجرير مرفت مصدقة اني مش عارف
ايه الحكاية هههههههههههههه وقال بتبعتلي لرابط ما انا كنت اساس الفتنة
والواد قاعد ساكت بيومها .. خلاص مش هفضح اكتر ربنا يستر
بس ايه كان الاقتراح انا بجد ملحقتش اشوف ممكن تلخصيلي
انا اكيد هتعجبني بس لاباس بالنقاش
كيفك ميرو كيفك محمد صباحكم سكر
اولا كدا أنا بعد ما شوفت الروابط بقى عندى فضول رهيب اعرف اسم جرير الحقيقى دلوقتى ههههه
ثانيا بقى يلا تتناقشوا فى الفكرة عشان لازم نبدأ بتنفيذها بدرى بحيث كل الاعضاء اللى هتشارك بإذن الله تسجل و تاخد دورها و كدا عشان ننظم الدنيا زى ما ميرو بتقول
ف يلا خدوا قراركم و أنا معاكم فى اى حاجة ننفذها بإذن الله ✨
ميرو اضحكني تعليقك هههههههه
انا مو مجهزة لسا /:
السلام عليكم
ههههه مواضيع عديدة ماشاء الله هههه
أستاذ غسان , هذا ما اقترحته مرفووت :
"""ايه رايكم ان الفاعلية يكون ليها جدول تنظيمي يعني كل واحد هاينشر ابه وامتي عشان مش كلنا ننشر في وقت واحد ويبقي في ترتيب عشان التنوع وعايزين نفكر ازاي نخلي المنشورات كلها عليها تصويت وماننساش منشور فصاحبة يزعل خصوصا لو حد جديد عشان نكسب كل الناس كلها ويبقي كلنا بندعمهم ونشجعهم حتي لو المنشور مش من اهتمامتنا
ايه رايكم"""
هذا هو ^_^
اهلا بالغالية ربى ❤️
تم تأكيد حضور /
Boss
Blue CRESCENT
Hmood
eisa
محمد عوض
قومى بإضافة أسماءهم فى اخر تحديث ❤️
و الباقى شاهد الرسائل و لم يرد بعد
بالتوفيق يا جميلة ❤️❤️❤️
طب الفكرة هايلة جدا وبما ان مرفت اقترحتها يبقى هي اللي تنشرها
وبرضو لازم تكتب اني لازم الاعضاء يبقو في كل الصفحات مش بس اول صفحة
وكدا كلو هيبقى متفاعل والكل هيكون راضي وواخد حقو تمام ياميرفت ؟
سالخير عليكوا جميعا
احنا طبعا عذرينك يا محمد انك مش لاحق تقرا ال ١٥٠٠ تعليق بتوعنا ههههههه
ههه ولكن عندي ملاحظة
قالها eisa  :
"""هل تقصد على الاقل ١٠٠ شخص ينشر منشور في ساعة
على كذا من سيقرأ ١٠٠ منشور في ساعة
ضياع وقت
نعم من الجيد التفاعل لكن ما فائدة ١٠٠ منشور في ساعة ولن تقرأ """
هذا ما قاله , فما رأيكم ؟
سالنور ياباشا فكرتك مية مية  بعد ما تنشري المنشور بتاعك عن الفكرة
وتنظمي وتوضحي كل حاجة ابعتي رابط المنشور لكل اللي عندك
والباقي هيعمل كده برضوا علشان الكل يعرف تمام ؟
برايي ان يحتفظ برايه
اول حاجة مش المية هينشروا بالكتير اللي هينشروا هم 50  او 60
الفايدة اننا هنزيد التفاعل ونتجمع ونستفيد ونرفع الزيارات والمدة والعدد
أرأيتم منشور الأخ السيد؟
انا بعد ما كتبته اتمسح هاكتبه دلوقت وابعتهولكم هنا
السيد نشر اليوم ورح افسر كل ي بس خلي هاليومين يمرو على خير
ان شاء الله خير (:
كلمكم جمبل جداا فعلاا لازم ندهم كل الي يشارك عشان يشارك فالمره التانيه ونكون محل ثقه ليه
واحنا حوالي 14 لازم ندعم اي حد يشارك كلنا حتي لو الموضوع مش تخصصنا حتي لو التصويتات وقفت وكده بعد ساعه ممكن نرجع نصوت وندعمهم تاني لحد ما فعلا نحس ان كل حد من ااي شاركوا خصوصا الجدد اخد حقه زانبسط بالتجربه دي
بس سؤال ازاي اجيب اياله كل يوم يعني لو السؤال اختفي من الرئيسيه اجيبه تاني ازاي
المنشور نزل ويالا بسرعة نشجعهم وكل واحد فينا يكتب اللي هاينشره وتصنيفه وكمان لما نلاقي حد كتب كومنت مش من الفريق ياريت نشجعه بالكلام الطيب واكيد باذن الله هاننجح عشان نيتنا خير
https://bit.ly/2SbzWXW
بإذن الله نتوفق في تنفيذ
و تشجيع الفكرة
تسلمي اختي صافي ، يعطيك الف عافيه
ربي يسعدكم جميعا
تطمني يا ميرو boss ولد
تكرموا يا جماعة ضفتهم كلهم
ميرو فكرتك جميلة  
اتفق معك اخي محمد ليس الجميع سوف ينزل منشور
ربي وفقكم
جرير بهالمناسبة والنبي روح جبلنا ايس كريم
الله كريم
ههههههه
ويلي ماعندو منشور بعلق عند ميرو؟
Like me (:
تقصدين الذين لن ينشرو أم ماذا؟
يعني انا محتارة أن كنت سأنشر أم لا
لاء يا جميل علقي انك مشاركة ولسه هاتحددي منشورك عشان نعرف الناس اننا كلنا هنشارك ونشجعهم
صحيح شهد فين يا جماعة مختفية ليه ؟
لا يابنتحارتي كيف ما تنشري هيك رح نزعل كتييير  
انبشي من بنات افكارك مافي مجال للنقاش ابدا
جرس الاشعارات فى ذمة الله ⁦ಥ‿ಥ⁩
عظم الله أجركم أختي صافي ههههه
رجاااااااء أول منشور غدا بإذن الله سيكون منشورك
لا تخيبي ظننا ^_^
وإلا ....
ان شاء الله ابنحارتي (:
وإلا ماذا يا دوجا ಠ_ಠ
هل اراكي تهددين ابنة حيي امام عيني ؟؟
اياكي ان ارى هذا مجددا والا عدد اسنانك سينزل للنصف
اه ياصافي انا عندي الجرس باظ وعايزة غيره هههههههه
بس فرحانه قوي والمنشور كله طاقة ايجابية والكل فرحان بالتشجيع كملوا وشجعوهم
الله حيو ابنحارتي (;´༎ຶٹ༎ຶ`)
اسمعتي ياخديجة هههه (:
هههههههههههههههههه اوعى هيك ..
انا قلتلكو امبارح انا ركبت جرس ياباني انتو اللي مسترخصين
ياعم افردوا ايدكو شوية الدنيا مش هتدووم
الجرس من اليابان التي تقع في أمريكا  . ؟؟؟
لا أريده , دعه لل**** أمثالك
رجاء أنا كنت سأقول لك
وإلا لن نعطيك آيس كريم  ^_^
ماذا توقعت ؟
كلو الا الآيس كريم ):
حسناً دوجا بإذن الله سأحاول أن بكون اول منشور لكن ان لم يكن اول منشور  فهذا ليس ذنبي  °¬°
مش هتخض بعد كده لو لقيت جرس الاشعارات 65 هههههههههههه ما شاء الله عليكم مش رغااين خاااااااااااالص
هههه لايهم عزيزتي رجاء
المهم أنني عند انتهاء الساعة  إن لم أرى   منشورك
فلا تلومي إلا نفسك
ولاتثقي بذلك المتفاخر , فهو لن يفعل شيئا سوى الهرب , , , ,,, هذا إن استطاع !
هههه  يا منال هذا إنقاص من قيمتنا
أنا آخر مرة وجدته 105 في 18 ساعة هههه
لا لسنا كذلك .... بتاتا! هههه
ابنحارتي دوجا تقول لي أن لا أثق بك /:
هل اسمع كلامها ام ستريها عكس ذلك (:
قولي لها يا رجاء قومي بعد اسنانك للمرة الاخيرة
لانه بعد انتهاء الهدنة سينزل العدد كثيرا وستشعرين بتيار الهواء يمر عبر فمك
كما يلعب الهواء داخل راسك:)
شوفو تعليقي في منشور مرفت رح يريحكم كتيير
خدوج انا بظهرك .. لو حد ينقص عدد اسنانها هتنخصم نقاطه فوراً.. قد اعذر من انذر :)

و افهميها يا جاره ..
طب بذمتك يا روجا انت مصدقه ان محمد هايدافع عنك انا شخصيا راي من راي خدوج وهايهرب ويمكن يسيب المركبة واحنا هاننقض عليها و نففكها ونبيعها
نحن نتظر ساعة طليق
و ليس ساعة
الضرب بالمطااااريق ههههههه
خلص بلاش تكسير الأسنان  ههههه((:
لا لا لا
البنات اجتمعوا على محمد أنا
معك محمد الي يرش بالماء
ارش بالنار
هههههه
ههههه شكرا من القلب عزيزتي نوف وميرفت
جرير حدد صفك أنت و منال وعبير
وأنت يا رجاء , يقولون إسأل مجرب ولا تسأل طبيب هههه
انا مع ابنحارتي مابيصير (:
جرير رش نار براحتك
لاحظ أن الماية بتطفى النار ⁦:-)⁩ ههههههه
أنت في الصف الخاسر يا جرير
للأسف (°°)~
ههههههه
الا نار الكرامة هههه
انا رايحة فكر مشان بكرا ):
أراكم غدا❤️❤️❤️
صاااااااااااافي
هذا هو الوفاء يا خائن يا جرير ههه
رجاء , ذاك المحمد سيركي كليكما في النار لحظة الجد
ايييييييه
ياناطح الجبل العالي ليوهنه
اشفق على الرأس لا تشفق على الجبل
ما شااااااااء الله اغيب 10 دقايق الاقى جرس الاشعارات 25 هههههههه
استهدوا بالله يا جماعة مش كدا ههههههه
معلش بعد بكرا ان شاء الله نبقى نشوف الخلافات دى و نكلم المطافى
الحرب قامت
و مش هاتقعد يالله يارجاله
عليهم
ههههههه
جرير الماء يطفي النار :) !
مو مشكله اللي يرشنا بالنار احنا نرشه بالدم كمان :)
لذلك خلص خلونا حبايب و نستعد للساعة مروقين ✨
سوري عى التطفل بس ارحموا الجرس بليييز
انا افوت اقلب جرس الاشعارات 272 ليش
شو كل هاد انتوا ينتظموا لفاعلية ولا ينتظموا شغلة تاتية
مش هتقعد يعني مش هتقعد
انا بدافع عن بنت حارتي وقضيتي سامية
رش ياجرير واضرب فالمليان احنا مش هنسكت
يانوف انا افتكرتك معانا بس خلااص انا الطراطيع هستخدمهم في حاجة تانية دلوقتي
حد ملاحظ ان التعليق هنا بقا ثقيل و بياخد وقت عقبال ما يتحفظ ؟
ما تيجو نعمل اجابه تانيه و نعلق عندها علشان هنا بقا تقيل اوى
ههه شهود حبيبتي نحن هنا لنتفق حاليا , ونحن في هدنة
ولكن معي جيش  حفظه الله , هل أنت معي ؟
بكل تاكيد قولي لي  من سيواجهك ودعيني عليه
وسارى ماذا سافعل به كله الى انتي
انا جبتهم و راح ارفض اعطيك اياها ، مش مسموح للأطفال اللعب بالطراطيع.. استمتع بمنظرها عن بعد فقط :)

شهود حبيبتي نرحب برجعتك، ولازم تكونين معنا ❤️
صح يا منال
إختارو مكانا وسآتي معكم هههه
يعنى ايه طراطيع ؟ هههه
جاوبينى يا نوف علشان افهم الموضوع ههههه
لا يانوف انتي ترين الامور بشكل معكوس الم تلاحظي ان دووجا التي تقفين بصفها
تناديني جدو اعطوني الطراطيع انا خير من يتصرف بها
وان لم تعطني اياها اسالي عن مهنتي المشهورة ..
عزيزتي نوف
أظن الطراطيع هي المحيرقات عندنا
ألعاب نارية يعني؟
عندنا أنواع للكبار , أحضر معي القليل ؟
طراطيع يعني العاب نارية يلا يا بي تي اس انا شادد ضهري فيكو بقا
منول الطراطيع الألعاب النارية

خدوج احضري الكثير لن اقول لا ..

محمد حتى و ان كنت جدو مضره لك .. ماهي مهنتك ؟:)
صواريخ يعنى هههه
يسسس انا ارمى بنسبه مليوون بالميه يا محمد هههههه
انا عايزة شماريخ يا جدعان.... الصواريخ دي للعيال التوتو هههههههههه منول انت معايا ويا سلام لو تكوني اهلاوية يبقي هانولعها هههههه
انا اهلااويه ميه ميه هههههه
ايوه شمااريخ احلى بردو علشان نولع الدنيا بقا
اصلا عندى عقده من الشماريخ من ساعت ما ولعت فى سطح البيت الى قدامنا هههههه
هههه منال أنت معي أنا و صافي ونوف وميرفت  
لا تنخدعي برجاء و جرير والجد محمد
يا نوف مهنتي السرقة والقتل والناس كلها تعرف الكلام ده
نوف : هل هذا تهديد ام ماذا ؟
محمد : لا اعلم هل هو تهديد
اديني الطراطيع انا عارف ان الواحد لازم يحطهم فالفرن .
صباح الخير
بقي حوالي ١٥ ساعة (:
حبيت اعمل معروف وذكركن انه عدد التصويتات محدود خلال الساعة لهيك مبدئيا صوتو فقط للاسئلة واتركو التصويت الإجابات لبعدين... لانه ماشالله حسب ماشفت كل واحد مجهز سؤالين تلاتة للنشر بهي الحالة رح يكون عدد الأسئلة حوالي ١٥٠ مو ٥٠ يا سيد محمد اول تلاتين سؤال رح ياخدو حقن بالتصويت والباقي انظلمو
وبالاخير بقلكن مافي داعي تشكروني على تحطيم الأحلام الوردية لا شكر على واجب (:❤
سمور هههههه شكرا شكرا (:
محمد.. الميدان يا حميدان :)

سمر هههههه الف شكر❤️، وفعلاً لازم نركز على الأسئلة مبدئياً و أولى بما ان التصويتات محدودة..  و الإجابات بعد ما يخلص الحظر ان شاء الله ندعمها ؛)

بالتوفيق للجميع ✨
اهلا اسعدتم صباحا
اهلا يامحطمة الاحلام ... انا قلت عدد اللي رح ينشروا 50
عدد الاسئلة علمها عند الله .. شكلا نفسيتك محطمة لانو نسيناكي من الايس كريم .:)
محمد الناس اللي هاتنشورا كتبوا تعليقاتهم في المنشور هاترتبهم ازاي عشان تلحق تقولهم مين هاينشر غسيله قصدي منشوره امتي
وياريت تكتب لكل واحد تحت تعليقه ميعاده كده اسهل
طب ركزي معايا ياميرو انا شوية واقلك على
حاجة كنت بفكر فيها من اول الفكرة عشان تساعدكو
بس الاول عاوز اعرف منك اذا كان كلامي صح استنيني
وخلي بالك لما يجيكي تعليق
ركزي معايا علشان تنقلي الكلام لباقي زملائك في التحرير.. طيب هو السؤال لما يتبعت علشان الموافقة بيظهر ده عند كل المحررين صح ؟ ويقدر اي محرر موجود يوافق عالسؤال ده طب لو كلامي صح انا دلوقتي هبعتلك
الملف بكل الاسماء اللي معانا هم بقو 90 .. مهمتكو انتو بقا كمحررين انكم توزعوا الاسماء دي بينكم ..  يعنو انتو تقريبا 7 محررين او 8 .. كل اتنين هيستلمو 20 اسم
يعني لنفرض انتي وجرير استلمتو مجموعة من عشرين اسم .كده لما يجي سؤال من واحد من العشرين اسم
هتوافقو انتو عليه .. وكده الباقي هيعملو .. وانا بقترح
ان كل اتنين يتشاركوا في الاسماء علشان ممكن اللي تستلميهم انتي ينامو واللي يستلمهم جرير كلهم هينشروا
فاهماني ؟؟ انا مش بتدخل فشغلكم ده اقتراح .. افضل من اننا ندور عالكل وممكن ما يلتزموش بالتعليمات كده التحكم هيكون من عندنا ..وطبعا انتو مراقبين الكل وعارفي اللي بينشروا اكتر من غيرهم وحافظين ومن المفضل ان يكون ليهم الاولوية في القائمة دي ..
يارب يكون كلامي سهل ..وعذرا مش قصدي اتدخل
مافي داعي لكل هاد رومانتك هي اللي رح تستلم هي الساعة بالموافقة عالمنشورات والاجابات
متل كأنو واحد اجا خرطني بكس شال حنكي تعي تعي
دوري معي عسناني في شي راح لتحت الطاولة ..
طيب ماشي ياعم الله يكون معكن وبعتذر تاني .
مساء الخير
انا كتب اسماء الاشخاص يلي علقوا على المنشور التنظيم تحت التصنيف
https://up.arab4down.com/do.php?filename=162410670791531.pdf
ابو حميد لقيت اسنانك ولا لسه :)
ربا لو كنتي فهمتي حاجة من اخر تعليق يبقي لاقهم بس انا مافهمتش هههههههه
له يا باطل يا  حج محمد محشووووم
كنت رح قلك يوويوو بس خفت يهر شي تاني عدا السنان ههههههه
ههههههه لا منيح ما قلتيها اصلا سكندر شكلو مات
حلق من الدوري يعني ..
ياجماعة اليوووم السااااعة المنتظرة (:
انا منتظره على احر من الجمر يا رجااء ههههه
شو بتقولي عني اناಠ_ಠ
مش قادرة اصبر والله (ᗒᗣᗕ)՞
مساء النووووووووووووووووووووور هههه
1* شخص ما كان يتكلم عن أسناني , هل سمعتم بما حل بأسنانه ؟؟؟ هههه
2* ألا يوجد من ينشر في  الإسبانية ؟؟؟
3* حتى لو صوتنا للأسئلة فقط فستنتهي ال30 في أول 30 سؤال *_*
4* فلننقسم لفريقين في التصويت
أنا سأكون في الفريق2 الذي سيصوت في النصف الثاني من الساعة
ما رأيكم ؟
مساء الورد والياسمين
خدوج هنالك من سوف ينشر في اللغة الاسبانية والألمانية واليابانية لكنهم لم يسجلوا في منشور التنظيم
شكرا أختي ربى ^_^
روجااااا في عضو اسمه Boss هايبعت منشورة دلوقت ماتقبليهوش الا الساعة ٨ ده طلبه لان عنده مشكله في جهازة وهايقفله منتظرة ردك عشان ابلغه
تمام ياميرو
العفو خدوج
يا جماعة انا تهت فالزحمة ومش شايفكو انتو فييين ؟؟!!!
ههههههههه
اين جرير لا اجده في الموقع
يمكن بيحضر شي وبيجي ان شاء الله لحتى ينشرو
عم يجيب آيس كريم (:
جماعه انا مش هقدر انشر هكتفي بالتفاعل مع الاساله والاجابات
يا جماعة هو جرير فين ؟؟
اعتقد مشوفتوش من الصبح يارب يكون بخير
شكله قاعد بيشرب قهوة
هو راااح فيييين
يارب يكون مغلط بالساعة ويفوت بقا اصل هقتلو بدل بيتر :)
ههههههههههه والله دا بيتر عسل جدا و كيوت هتحبه يا ابو حميد وعد أن شاء الله
صباح الخير ^_^
أنا شخصيا أحببت بيتر , يبدو شخصا محترما ومثقفا "" وغنيا هههه لأنه يسافر كثيرا ماشاء الله "
جرير ربما غرق في خداع الأستاذ غسان, لأنه لم يستمع لكلامي ... للأسف
اسكتي يا دووجا انا ابارح جرير فصلني وكان ىحميان ومتعصب علشاني
وقال ايه هنرش المية بالنار وشوفي بقا كمفة علماء الكيميا اللي ظهرت وراه .. فصلني جامد
هههه إنما الأعمال بالنيات يا جدو محمد
بالنييااااااااااات
وأنت كنت تنوي خداعه , أليس كذلك ؟
وها هي ذي قد ردت إليك ^_^
ياجماعة هو مين اللي هينشر اليوم ؟؟!!
:):):):):):):):)  ... انا فين؟
مساء الخير عليكم جميعا
اتمنى تكونوا بخير
طبعا في البداية يسلم ايدكم على اليوم التحفة والساعة الحلوة الى شفتها امبااارح
حريقة بجد
المهم اتمنى اتمنى انو تسوا هاد العنوان هلاء ما بدي اشوف حد هون لانو جرس الاشعارات عنجد مات عندي ومش عارفة شو اعمل
جدو هو الزهايمر اشتغل و لا ايه انت لحقت تنسى هههههههه
دا احنا يادوب لسا مخلصين امبارح هههههه
السلام عليكم كل عام وانتم بخير
جماعه بمناسبه التجمع ده ممكن تدخاوا علي الرابط بالاسفل عابزه رايكم واتمني تشاركوا معانا فيه
https://cutt.us/RdQfL
بواسطة طالب محترف (2.9ألف نقاط)  
+6 تصويتات

واو ابدعتي،استفدتheart

شرف لى أن يعجب حضرتك ⁦。◕‿◕。⁩
+4 تصويتات
مرحبا صافي

بصي بقا يا جميل انا مش هقلك على اسلوبك الجميل والطعم  والرائع برافو علكي

انا كنت مفكرة انو فعلا حدائق بابًا المعلقة موجودة يعني ما كنتش اسطورة بس يلا ان شاء اله تتطلع حقيقة  عشان عايزة اعرف شو رد الزوجة لما شافت التحفة  دي

اما عن الماء يا  سنو وايت فدا انتي هتجي الي حالنا وذا امر

وعيزا منك تحكي عن مدينة اطلنتس المفقودة

تحياتي سنو وايت
تحياتى لساحرتى الشريرة ههههه
اولا بعتذر منك امبارح عشان اختفيت فجأة بس كيبورد الموبايل علق ⁦ಥ‿ಥ⁩
ثانيا تعليقك فرحنى جدا جدا ❤️❤️❤️❤️
و اخيرا الفكرة جميلة جدا و دخلت دماغى و أن شاء الله هنفذها ⁦(◠‿◕)⁩
و لو عندك افكار تانى عرفينى ⁦(◍•ᴗ•◍)⁩❤️❤️❤️❤️❤️❤️
دمت بخير يا دكتور ♥️
+3 تصويتات

كلامك عن حدائق بابل

جعلني أتخيل أنني 

في بابل 

استمررررررررر

اتمنى الذهاب الى هناك فعلا و لكن مستحيل
ف هنتخيل بقى ههه ⁦(≧▽≦)⁩
شكرا لمرورك الطيب جرير ⁦(◕ᴗ◕✿)⁩
ههههههه
ما التخيل ببلاش
بالظبط كدا ههههه
في منشور كتبته
- من الحرم _
لازم تشوفيه كان هديتي لكل
من في المنتدى
لا اعلم كيف لم الحظه فعلا

شكرا جزيلا لحضرتك هذه اجمل هدية
من شخص جميل القلب ⁦(◕ᴗ◕✿)⁩
+3 تصويتات

اهلا ا صافي بجد اسلوب جميل ومعلومات مفيدة 

مفيش عنب بالحدايق دي ؟! :) 

دمت بخير 

ميرسى كتييير ♥️♥️
+2 تصويتات

جميل جدا جدا جدا 

عاشت اناملك عزيزتي ❤️✨

شكرا لكى عزيزتى رجاء ⁦(ʘᴗʘ✿)⁩♥️
بواسطة طالب متحمس (1.4ألف نقاط)  
+2 تصويتات
جميل جدااا ي حبيبتي .. استمري وبالتوفيق ❤️
شكرا جزيلا لكى صديقتى ♥️
+2 تصويتات
احسنت صافي ووحشتيني كتيرررررر

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

فينك يا بونيتي مختفية ليه
وحشتينى اكتر مرفوووتة عاملة ايه ♥️
كنت مكتئبة شوية هههههههه
بس قررت ارجع بس زى ما انت شايفة كدا واضح أن الفكرة مش حلوة اوى يعنى فهشوف فكرة جديدة يارب الاقى ⁦(≧▽≦)⁩
كل الكلام الحلو اللي اتقال ده وبتقولي مش حلوة
ازعل منك يا صافي كملي وبلاش تحبطي نفسك الموضوع حلو جدااا والصور والاسلوب كمان استمري يا بطوط واحنا معاكي ❤❤❤❤
بطوط ⁦(◍•ᴗ•◍)⁩ عجبنى لقب بطوط هههه
حاضر هكمل اكيد
كفاية أنه عجبك يا مرفوووت ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
تسلميلي يا جميل علي كلامك الحلو❤❤❤
 ربي يسعدك دايما ويفرحك وتفضلي معانا ماتغبيش ابدا ❤❤❤
مفيش احلى منك مرفوت ♥️
بواسطة طالب محترف (4.6ألف نقاط)  
+2 تصويتات

السلام عليكم...

أحسنت أختي أبدعتي موضوع جميل... و أسلوب طرح مميز... استمر

بالتوفيق لك smiley

و عليكم السلام ورحمه الله
حبيبتى يا اسراء انت الاجمل ⁦(✯ᴗ✯)⁩♥️
سعيدة لأنه اعجبكى جدا ✨✨✨
بواسطة طالب محترف (4.6ألف نقاط)  
كيف لا يعجبني و أنت من كتبته ... تسلم ايدك حبيبتي صافي ❤❤
استمر حبيبتي لأن أسلوبك بجد جميل و ممتع
دمت بخير و سعادة ❤
بواسطة طالب محترف (4.2ألف نقاط)  
+2 تصويتات
معلومات جميلة جدا و ياريت تعرفينا ما هي اللغة المسمارية

معلومات جميلة جدا.     شكراااااااااااااااا
سعيدة جدا بمرورك الجميل ♥️
خلاص بإذن الله هعمل الموضوع الجاي عنها ⁦(✯ᴗ✯)⁩
وفقك الله ✨
صديقى محمود انا عملت الحلقة عن الكاتبة المسمارية ♥️
تقدر تروح تشوفها و أن شاء الله تعجبك و تستفيد ⁦(✯ᴗ✯)⁩
+2 تصويتات

صافي (◕ᴗ◕✿)⁩... ابدعتي حبيبتي ... 

حبيييت كتير الموضوع عنجد !.... 

وعجبتني اخررر جمله ههههههه نيالها عنجد ههههههه ... 

يعطيكي الف عافيه حبيبتي ❤️.... btw انا جايه من المستقبل وبخبرك انك راح تسوي منشور عن اللغه  المسماريه wink اي خدمه 

سويته بالفعل روحى شوفيه بقى هههههههه ⁦(≧▽≦)⁩
عنجد انت كتير مهضومة ⁦(◍•ᴗ•◍)⁩♥️
سعيدة كتييير أنه عجبك يا جنجونة ✨♥️
يب يب بعرف شوفته بس بعد ما قرأته لهيك خيرتك اني جايه من الكستقبل لانو خبر اكيد ههههههه
حبيبتي الله يخليكي يا صفصف :) ❤️❤️
لا بس قوليلى يا جوجو انت من وين انا بحاول اقلد لهجتك من الصبح يارب ما اكونش بوظتها هههههههه اعتقد هادا سورى و لا شو ؟
ها قوليلى بحكى منيح ؟؟ههههه ♥️
انا من وين ؟ اممممم من كوكب الارض ( ◕‿‿◕ ) شوفتي شلون ؟ ههههههه
شوفي لهجتك منحيه بس بدها شوية تعديلات ... فينا نجكي بالشات ؟؟
ياااه عنجد انا كمان من كوكب الأرض صدفة جميلة هههههه
انا اصلا مش عارفة ايه اللهجة اللى انا بتكلمها دى هى غالبا سورى ههه
مش مشكلة هتكلم سورى على مصرى هه ♥️♥️♥️♥️
انا ما اعرف استخدم الشات بيعصبنى ⁦ಠ﹏ಠ⁩
بس ممكن احاول ⁦ಥ‿ಥ⁩
+2 تصويتات

السلام عليكم 

الموضوع أعجبني , بصراحة هذه الأسطورة كما تقولين لا تعتبر شيئا أمامنا , ولا حتى ما فعله الرجل لإرضاء زوجته , فكما ترين أنا هنا تحت أمرك 

فهل من الملوك من هو مثلي ؟ 

التواضع يا عزيزتي , التواضع هو الأسطورة الحقيقية angel

بالتوفيق للجميع smiley

هههههههه بالتوفيق خدووج ❤️❤️❤️❤️❤️
ميرسى على التعليق الجميل ♥️✨
مساء النور
هههه لاشكر على واجب ^_^
+1 تصويت
جميل جدا

ابدعت اختي

اريد ان اعرف عن اللغة المسمارية اعرف القليل عنها

استمري ❤️

بالتوفيق للجميع
حبيبتى رورو ♥️
خلاص المرة الجاية هتكلم عنها أن شاء الله
فرحانة جدا أنه عجبك ⁦(✯ᴗ✯)⁩
ان شاء الله
اسعدك الله دائما ❤️
رورو انا عملت حلقة عن الكتابة المسمارية خلاص ♥️
تقدرى تشوفيها و أن شاء الله تعجبك ⁦(◍•ᴗ•◍)⁩
حاضر من عنيا ❤️❤️
اي شي منكم جميل ❤️❤️
صافي انتي بتفوتي وما بتحكي شي
والله مشتقالك
طمنيني عنك بس ما راح ياخد من وقتك كتير
212 Online Users
0 Guest 212 Member
Today Visits : 28021
Yesterday Visits : 55702
Total Visits : 44253843

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...