First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

اذا كنت سوف تجلس مع مستر ابراهيم 10 دقائق فماذا سوف تساله وماذا تريد معرفته

في تصنيف شات طليق
بواسطة طالب عالمي (9.7ألف نقاط)  
+66 تصويتات
10.3ألف مشاهدات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
لدي سؤال هام أريد معرفة اجابتكم عليه :
اذا جعلت معك الصدفة تجلس مع مستر ابراهيم لمدة 10 دقائق 
فأي موضوع سوف تتحدث به 
أو أي سؤال تريد معرفته اجابته ( أسئله شخصية )

لا أحتاج أسئلة مثل متي نسخة الأندوريد أو سؤال لغوي ..
موضوعي هو موضوع شخصي لمعرفة أسئلتكم .. 
شكرا لكم ..

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

121 إجابة

بواسطة طالب جديد (54 نقاط)  
+1 تصويت
أول كلمة هاقولهالك شكرا ليك جدا.        وجزاك الله كل خير عن كل اللي بتعمله وانت انسان أكتر من رائع وربنا يزيدك من فضله
بواسطة طالب جديد (1 نقطة)  
+1 تصويت

سسيكون سؤالي كالآتي 

أولا سوف أسئلة كيف حالك واشكره كثيرا علي مجهوده المبذول معنا

ثانيا ثم أسئلة ماذا فعل حتي يوصل لهذه المكانه 

ثالثا اعطني نصيحه كي استمر في التقدم علي نهجك 

رابعا سوف اخبره بحب الشديد الناس له  

وفي النهاية أدعو الله ونحن في هذا الشهر الكريم المبارك ان يزيد استاذنا الفاضل الخلوق ابراهيم عادل من علمه الواسع وان يوفقه في كل ما يتمناه ويحلم به 

بواسطة طالب جديد (123 نقاط)  
+1 تصويت
مشتاگيلك يابة شو مختفي؟
بواسطة طالب جديد (78 نقاط)  
+1 تصويت
عاوز اسأله سؤال من وجهة نظرة....

هل كل الناس الي بتوصل في الدنيا دي مكتوبلها من زمان ان هي توصل ؟؟ يعني عشان اوضح سؤالي اكتر لو انا بموت نفسي عشان اوصل لحاجة معينة بس لسه مش عارف اوصل ممكن بس عشان الطريق طويل والمفروض انتظر و لا لأ مهما عملت الوصول ده مش لأي حد!!!! يعني لو رونالدو مكنش تعب علي نفسه كان برضه هيوصل للهو فيه عشان هو مكتوبله كده ولا كان ممكن مليوصلش لحاجة !!! بالبلدي يعني هل بس التعب علي الحاجة وتديها كل مجهودك وو قتك كفيل انه يوصلك ولا في اسباب تانية !!!!!.......
بواسطة طالب جديد (78 نقاط)  
+1 تصويت
عايز كمان اسأله هو كمستر ابراهايم بيتعلم ازاي لغة جديده تماما لوحده ايه الخطوات الي بيتبعها والمصادر  بيقضي مثلا كام ساعة في اليوم لللغة وكده
بواسطة طالب متحمس (684 نقاط)  
+1 تصويت
سأسأله كيف يمكن الاستمرار في العمل بدون يأس وكيف يمكن مواجهة التحديات التي تواجهنا في سبيل تحقيق اهدافنا وكيف يمكننا الانتظام
بواسطة طالب جديد (51 نقاط)  
+1 تصويت
لا اسئله اي شي ☹

لاني راح اموت من الصدمة و الفرح
بواسطة طالب جديد (109 نقاط)  
+1 تصويت
أولاً: أطلب النصح بشكل عام.

ثانياً: أطلب من الأستاذ عادل أن يعد محاضرات بالاقتصاد وإدارة المصاريف على المستوى الفردي. لأن من ينجح في إدارة مصادر الدخل والإنفاق على المستوى الشخصي، يستطيع إدارة أي مشروع أو رأس مال بالشكل الصحيح.
بواسطة طالب متحمس (654 نقاط)  
+1 تصويت
لس في حيره  من أمري من يومين  في هذي العشر دقائق هل امدحه وأعبر عن أمتناني له أم أقضيها في الأسئله واي الاسئله أهم  وكيف أستغل العشر الدقائق  بحكمه

لس مقررتش صراحه

١٠ دقائق =١٠ثواني
بواسطة طالب عالمي (5.6ألف نقاط)  
+1 تصويت
اول سؤال سأسأله عن صحته وكيف أحواله

ثانى سؤال هل عيش خارج مصر أمر مريح؟

ثالث سؤال كيف وصل لهدفه

وكيف تعلم البرمجة ومن اين بدأ؟
بواسطة طالب عالمي (6.9ألف نقاط)  
سؤال بخصوص البرمجة شكرا لك ان شاء الله نجد إجابة بهذه النقطة
بواسطة طالب عالمي (5.6ألف نقاط)  
عفواً اخى
بالتوفيق
بواسطة طالب جديد (26 نقاط)  
+1 تصويت
كيف تعاملت مع حقد الآخرين تجاهك وانت تحاول جاهداً لتحقيق اهدافك والوصول للنجاح وهم يحاولون باستمرارية وبدون ملل هدم عزيمتك وافشالك. وخاصة لو كانوا من اقرب الاقربين فى حياتك؟
بواسطة طالب جديد (16 نقاط)  
+1 تصويت
اولا عن حاله

ثانيا كيف يمكننا رد الجميل له

ثالثا هل الاستاذ ابراهيم عادل يوما أُحبط او شعر بان طريقه انتهى هنا ساعدني استاذ ارجوك لازلت صغيرة لكنني اريد ان اكون على معرفة بهذا العالم حتى استطيع التعامل مع مشاكلي بسهولة وبحكمة وشكرًا​​​​​​
بواسطة طالب جديد (16 نقاط)  
عُدل بواسطة
+1 تصويت
اولا عن حاله

ثانيا كيف يمكننا رد هذا الجميل

ثالثا هل تعرض الاستاذ للاحباط من شخص عزيز وكيف تعامل معه... اريد ان اعرف كيف يمكنني ان اصبح سريعة في الاجابة و حكيمة في التصرف

لا ازال في عمر صغير (14) سنة لكنني اريد ان اعرف اكثر عن هذا العالم حتى انجح في المستقبل فلي اهداف كثيرة اريد تحقيقها وكلها على ما اعتقد مفيدة للعالم

انا اسير على خطاك استاذي فأنت مثلي الاعلى☺️

متابعتك من الأردن
بواسطة طالب عالمي (6.4ألف نقاط)  
+1 تصويت
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يااااه لو قعدت معاه مش هايكفيني ١٠ ايام مش عشر دقايق في حاجات كتيرررررر نفسي اتكلم معاه عنها ازاي وفين وامتي وليه ومين ساعده كل تفاصيل قصة النجاح اللي كلنا مبهورين بيها واكيد اكيد هاسأله سؤال سياسي ( مع ولا ....ضد )  وكمان عندي مشكلة بواجهها دايما في شغلي كل شركة اروح علي اني هاشتغل مكتب فني في الشركة بعد شوية تحصلهم مشكلة في الموقع والاقي نفسي باشمر دراعتي (تشبيه ليس اكثر ) وانزل اساعد والاقي في الاخر انا اللي شيلت الشيلة لوحدي ومش بس كده بعد ما تخلص الشغلانة ونسلم المشروع ونقلب من خسارة لمكسب الاقيهم بيلوموني ( زي عمرو دياب) بس علي ايه بقي علي تقصيري..... في ايه بقي ..في  شغلي ...انه  ...الاساسي ههههههه طب ما انتوا اللي قولتوا سيبي ده وامسكي ده. او الاقي نفسي شايلة الشغلانتين بنفس تمن الشغلانة يعني...طب مافيش زيادة !!!.... ده كلام زيادة ايه ده انت بنت الشركة هههههه وده كوم والنوعية اللي بقت موجودة من مهندسين وللاسف من جامعات عريقة مابيعرفوش ابسط قواعد مادة الهندسة في اعدادي  أي والله ده حصل وبيحصل ده غير انهم سايبين اللي يسرق واللي مايروحش ولما تقول ده غلط ولازم يبقي في منظومة ثواب وعقاب تلاقي انبهار وكأنك عالم في الذرة ويعملوا اجتماعات اجتماعات وينبثق منها اجتماعات واجتماعات وسلملي علي ماهو أت لا جديد وكإن الاجتماعات اتعملت لتضييع الوقت والمجهود وتقليل شعورك بالانتماء بدل ما تزوده وتلاقي نفسك حاسس بالغربة وان ده مش مكانك.

انا طولت في الكتابة فما بالك لو هاقعد اتكلم معاه صعب قوي ١٠ دقايق خصوصا اني هافضل اشكره واوضحله ان القلة المندسة باجنداتها بطرفها الثالث بسلاطتتها موجودة في كل مكان ودايما نفسي اشوفه فوق ومش مأثر في كلامهم ولا حتي افعالهم لان معاه رب العالمين.

شكرا جزيلا لك علي هذا السؤال اللي خلاني افضفض وشكرا لاستاذ ابراهيم وفريق العمل جميعا.

دمتم جميعا بخير ❤❤❤
بواسطة طالب متميز (2.1ألف نقاط)  
+1 تصويت
سوف أسأله عن كيفية التغلب على التسويف وبالاحرى كيفية تنظيم وقت الدراسة في رمضان وكيف يقوم حضرته بتنظيم ساعات يومه
بواسطة طالب جديد (21 نقاط)  
+1 تصويت
سوف اخبره فقط اني احبه لله في الله و اني ادعوا الله ديما له بالخير و الفردوس
و سأشكره كثيرا على ما قدمه
و يمكن ان اسأله
بماذا تنصحني ان اقوم به ؟
و كيف اصبح انا ايضا ابراهيم عادل
بواسطة طالب متحمس (1.0ألف نقاط)  
عُدل بواسطة
+1 تصويت
0-كيف حالك ؟ وكيف صحتك؟

1-هل لديك أبناء؟

إن كان الجواب نعم :

2-ما هي أعمارهم و أجناسهم.

3-متى بدأت بتدريسهم اللغات و البرمجة (طبعا إن كانوا كبارا الآن)

4-هل تساهم في تربية الأبناء ؟

5-هل تشاهد (أو شاهدت) أفلام الكرتون مع أبنائك؟

6- هل تقوم بالأشغال المنزلية أو تساهم فيها؟

7-هل لديك هوايات : بعيدا عن اللغات و البرمجة.؟

8-ما حلمك لنفسك (عدا عن المساهمة في النهوض بالأمة), حلمك لك لنفسك وحدك؟

9-ما أهم صفاتك من وجهة نظرك؟

10-ما هي الصفة التي تسعى لتغييرها في نفسك؟

11-من هو أفضل أصدقائك؟

12-في الختام : كيف تحب قهوتك : بدون أو مع سكر ؟
بواسطة طالب متحمس (1.4ألف نقاط)  
+1 تصويت
هطمن عليه بس علشان بجد قلقانة جدااا عليه ربنا يتمم شفاه ع خير وهطلب منه انه يشجعني لاني محتاجة تشجيع اوووي الفترة دي علشان اقدر اكمل ..
بواسطة طالب جديد (3 نقاط)  
+1 تصويت
كيف تبقي على حماسك لاستكمال العمل
بواسطة طالب جديد (29 نقاط)  
+1 تصويت
س١: كيف تملك هذه الروح الطيبة أستاذي ؟
133 Online Users
0 Guest 133 Member
Today Visits : 52639
Yesterday Visits : 64489
Total Visits : 45476024

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...