First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

ماذا افعل حتي اكون فنانه بارعه [ تمت إجابته ]

في تصنيف اسئله عامه
بواسطة طالب جديد (6 نقاط)  
+6 تصويتات
277 مشاهدات

انا بحب الرسم هوايه من صغري بس مفيش تشجيع ومحتاجه دعم وتشجيع وبعون الله وبيكم اكون افضل ان شاءالله

تم إغلاقه بملاحظة: تمت الأجابة

6 إجابة

بواسطة طالب عالمي (5.6ألف نقاط)  
+1 تصويت
أهم حاجة يكون عندك أمل

يعنى لو وقعتى تقومى تانى وتكملى طريقك متهتميش برأى ناس أهم حاجة رأيك أنتى هتوصلى لهدفك بالعزيمة والاصرار

متقوليش إن لو حصل كذا يبقا كل اللى مخططاه هيضيع وهبقا فاشلة

انتى كدة هتحبطى نفسك الفشل إنك متكمليش الفشل إنك تسمعى انتقادات الناس ليكى وتوقفى الحاجة اللى بتحبيها علشانهم

انا هشجعك واتمنا إنك تسيبى المنشور دة هنا علشان بعد ما توصلى لهدفك ترجعى هنا وانتى وناجحة وتقوليلنا إنك وصلتى
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
ولله يا رؤى بصى انا بحب اقعد اقرأ تعليقاتك علشان بحبها .... بحس فيها كدا جرعه تفاؤل وامل مش طبيعيه .... ربنا يحفظك يا رب وتحققى الى نفسك فيه❤❤❤
احلى تعليق قريته إنهاردة
شكرا اوى يا منال والله فرحتينى جداً
يارب ويوفقك
و اجابتك بردو كانت احلى حاجه قرأتها النهارده ... لو انا الى كنت منزله السؤال وكنتى كتبتى كدا كنت هختارك افضل اجابه ... انت من الناس المتميزه على الموقع بالنسبالى .. وماشاء الله قدرتى تحققى فى وقت قصير الى احنا مقدرناش نحققو من ساعت ما الموقع فتح من حوالى ثلاث شهور ❤❤❤
مش عارفة أقول إيه
شكراً خالص يا صديقتى واختى منال
العفو يا حبيتى ...متحرمش منك ❤❤
بواسطة طالب متحمس (713 نقاط)  
0 تصويتات

اعتمدي على نفسج وشجعيها ولا تهتمين للانتقادات (فقط تعلمي منها)  تدربي وثقي بنفسج وواصلي التمرن وممارسة الرسم و ان شاء الله تكونين محترفة،  ما دامك تحبين هل مجال راح تنجحين ان شاء الله 

راح اكون من الاشخاص الي يشجعوج ان شاء الله smileyheart

0 تصويتات

السلام عليكم 

بصى يا أختى اهم حاجه انك تبقى حابه الشئ و الرسم موهبه جميله جدا ... وطالما انتى بتبحبيه يبقى هتنجحى فيه بعون الله تمام✔... وبالنسبه لان مفيش تشجيع او دعم ... هقولك على نصيحه انا ماشيه بيها فى حياتى انك متسمعيش كلام اى حد او تخليه يأثر على الى انتى نفسك فيه ... بالمصرى يعنى إرمى وراء ظهرك ... تما ومبدأيا كدا ممكن تسمعى دروس دروس تعليم رسم من على اليوتيوب هتلاقى حجات كتيره اووى .. وبعدها ان شاء الله ممكن تبدأى بقا تتعمقى فى الموضوع وتبدأى تأخدى كورسات 

وان شاء الله ربنا يوفقك ... آسفه للاطاله عليكى .. ❤❤

والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته 

بواسطة طالب مبتدئ (270 نقاط)  
0 تصويتات
لا تستمعي لأي تعليق سلبي و توكلي على الله أولا و ابدأي برسم الطبيعه الصامته مثل المجسمات و تدربي جيدا على تدريج مناطق الظل و النور ابدأي اولا بالرسم بالقلم الرصاص و اتقنيه ثم ابدأي في اتقان خامه اخرى..... و اذا احتاجتي اي مساعده انا معك  في اي وقت اختي ❤️
بواسطة طالب متميز (1.9ألف نقاط)  
0 تصويتات
اي مهارة بتبدأ بالتقليد ثم يأتي الابداع

اي رسمة تشوفيها قلديها

حتى مذكراتك ومذاكرتك وتسجيل الملاحظات استخدمي فيها الرسومات زي doodling

تذوقي الجمال اللي ف الطبيعة

تذوقي الجمال اللي ف لوحات الفنانين الكبار وشوفي توزيع الألوان

اكيد ف فيديوهات ع اليوتيوب بتعلم الرسم

بعد كده هتلاقي نفسك بتعملي تغيير ع الرسم مش بس تقليد وبعد كده الابداع

المهم ركزي مجهودك وتفكيرك ع الموضوع لان اذا لم تطوريها هتفقدبها

وأعتقد والله اعلم أن احنا كلنا بنولد بالمهارة دي كوسيلة تعبير عن نفسنا زي الإنسان القديم اما كان بيرسم ع الجدران بس للاسف مش بنطورها

بالتوفيق يا فنانة
بواسطة طالب متحمس (834 نقاط)  
0 تصويتات
شجعي نفسك بنفسك وتدربي واحرصي على تنمية هذه الموهبة وتذكري انه لا يوجد مستحيل وكل شيء يأتي بالتدرب وطبعا الصبر ثم الصبر وان شاء الله نشوفك كفنانة محترفة قريبا لكن لا تيأسي ولا تهتمي شوى للانتقادات المفيدة التي تدفعك للتقدم غير هذا اعتبريها مجرد ثرثرة

بالتوفيق
128 Online Users
0 Guest 128 Member
Today Visits : 54743
Yesterday Visits : 71463
Total Visits : 45852144

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...