First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

هل يمكننى كتابة منشورى بالعربى عن البرمجة ؟ [ تمت إجابته ]

في تصنيف اسئله عامه
بواسطة طالب عالمي (5.6ألف نقاط)  
+8 تصويتات
228 مشاهدات
هل يمكننى كتابة منشورى بالعربى عن البرمجة ؟ لأن  هذه المرة لا استطيع ترجمتها كاملة ستكون صعبة

وثانيا ستكون من النت لأن الموضوع عن التفكير المنطقى والتفكير البرمجى بحثت عنه ووجدته الحمد لله واحببت ان اشاركه مهعكم
تمت إجابته

3 إجابة

بواسطة طالب متميز (1.6ألف نقاط)  
مختارة بواسطة
+2 تصويتات

أفضل إجابة
مرحبا

بما ان الموقع هو موقع لغات لطرح الأسئلة و الإجابة عنها لكننا استثنينا البعض الذين يكتبون مواضيع خارجة عن تعلم اللغات شرط ان تكون بلغة غير اللغة العربية لتحصل الإفادة و نظل ضمن مسارنا و هدف الموقع و هو تحسين و مساعدة الأعضاء في تعلم اللغات من تفكير و كتابة و قراءة .

لذا نرجوا ان تكتب المواضيع الخارجة عن الهدف الأساسي للموقع باي لغة غير اللغة العربية (اللغات التي يتم تدريسها مع طليق )

ارجوا التفهم و بالتوفيق لك
اهلا استاذة نسرين
من فترة لحد دلوقتى  بلاقى منشورات باللغة العربية وبتبقا معلومات  وبتقبلوها
وانا كمان بنزل معلومات زيهم وكنت عايزة اكتبها باللغة العربية بترفضوها ليه
انا اسفة لحضرتك
ليه كل ما اسئل حد من الادمن سؤال محدش يرد عليا مش المفروض حضراكم تجوابوا على اسفسارات الاعضاء
ما دام منشور باللغة العربية ممنوع ليه بتقبلوا منشورات ناس كاتبة منشوراتها كله عن العربى ومفيش ولا كلمة باللغة الانجليزية
انا اسفة لحضرتك مرة تانية بس نفسى اعرف إجابة السؤال دة
بواسطة طالب اسطوري (11.6ألف نقاط)  
مساء الخير رؤي ...
في سؤال انتي سألتيه من قبل وفي حد قصر معك ... مثلا سؤالك عن الشات الصباح انا مش رديت عليكي وقولتلك أول ما هيتصلح هبلغكم ... ثاني شئ منشورات اللغة العربيه ليست مخالفة أبدا ما حد قال ذلك والدليل اننا بنعتمدها ... وانتي كنت بتنزلي منشورات عن البرمجمة لكن بالعربي وايضا باللغة الانجليزية ووجدنا في اقبال عليها وبذلك أعتمدناها ... لكن تكون باللغة العربية فقط .. احنا بنحاول بس نفهمكم انكم تستخدموا اللغات اللي تتعلموها هنا لكي يستفاد الجميع مهما كان محتواه ....... واي مستخدم بستخدم اللغة العربية انا شخصيا بطلب منه بكل احترام انه يستخدم اللغات .. والحمد لله البعض اقتنع .. لكن ما بنرفض شئ احترام لجهدكم و تفاعلاتكم .. احنا هنا في خدمتكم وليس ضدكم أبدا ...... دمتي بخير وسعادة ....
اهلا استاذة رومانتيك
انا قصدى على السؤال اللى سألته دلوقتى
حضراتكم مأنكرش إنكم بتجاوبوا بس انا قصدى على السؤال دة بالذات مكانش فى حد جاوب
المهم
انا نزلت منشورات بالعربى مرتين وحد من الادمن رفضه وسألت الاستاذة نسرين قالتلى إحنا رفضناه علشان ممنوع
اللى مضايقنى يا استاذة رومانتيك إن بلاقى منشورات بالعربى وكل ما انزل انا حاجة بالعربى ترفضوه
واستأذنت من حضراتكم دلوقتى انزل منشور بالعربى بمعنى كلام الاساذة نسرين يعنى لا مش هيتقبل
وشكرا لحضرتك يا استاذة رومانتيك وشكرا للاستاذة نسرين واسفة على الكلام اللى قولته
بواسطة طالب اسطوري (11.6ألف نقاط)  
لا حبيتي ما تعتذري أبدا .... تاني مرة احنا ما بنرفض اسئلة غير المخالفة .. وأسئلة اللغة العربية كلها اتقبلت علي الرغم انها بعيده عن المنتدي ومع ذلك اعتمدت احترام لكم ... عارفة لو يكون جزء عربي وجزء لغة ممتاز الجميع هيستفاد ....
ونسرين تقصد انكم بس تستخدموا اللغات لتستفادوا
ده لمصلحتكم في الاول والاخير .... بالنهاية اخنا بنقدر تعبكم في اسئلتكم  ...
وأهم شئ .. احنا بنتناقش ما حصل شئ لتطلبي حذف حسابك والله انا تضايقت ممكن حبيتي انتي تكوني مش فاهمة تمام . بس لا تطلبي حذف حسابك ....و علي العموم انا بعتذر منك أذا كنت ضايقتك بشئ .. رجاء لا تطلبي حذف الحساب وياريت تعدلي اجابتك اللي كتبتي فيها حذف الحساب .... احنا هنا عائلة واحدة ونعمل دائما لمصلحتكم رقم واحد ...
شكرا لحضرتك استاذة رومانتيك
حضرتك متعتذريش انا بس كنت عايزة توضيح لسؤالى
حصل خير
بالتوفيق
بواسطة طالب محترف (4.5ألف نقاط)  
+1 تصويت

شكرًا رؤى على مجهودك، بقترح عليك لو مش ممنوع، اعمليها كمسابقة بحيث يقوم المشاركين بترجمة فقرة معينة من الفقرات، كذا ما بتتعبي وهما بيستفادوا الي حاب يتعلم برمجة حيعرف كلمات باللغة. 

شكرا لكى اختى مليار
ولكن مشكلتى إن معرفتش اترجم المنشور باللغة اللى انا بتعلمها
بواسطة طالب متميز (1.7ألف نقاط)  
تم الإظهار مرة أخرى بواسطة
0 تصويتات
يمكنك هذا صديقتى فالهدف من الكتابه بالانجليزيه هو استفادتك و إستفادتنا و ليس لأجل أن يكون صعبا عليكى ، و فقكى الله اختى و دمتى فى امان الله
96 Online Users
0 Guest 96 Member
Today Visits : 11851
Yesterday Visits : 58106
Total Visits : 45493329

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...