First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

احيانا نعتقد أن النهاية فنكتشف انها كانت البداية [ تمت إجابته ]

في تصنيف تجارب شخصيه
بواسطة طالب متحمس (1.3ألف نقاط)  
+4 تصويتات
194 مشاهدات
من مدة وانا احاول تعلم اللغات حاولت كثيرا لكني فشلت وشعرت بالملل الكبير  دخلت وكتبت كيف أتعلم الإنجليزية فكان أول فيديو طلع هو لحضرة الأستاذ إبراهيم فهذا عاد الأمل لي من جديد وعند مشاهدة كاملا فتح عيني على الكتير من الأشياء  فبدأت أشاهد فيديوهاته  صراحة شعرت بشعور لا يوصف وانا أتقدم يوما بعد يوم  وهنا تذكرت مقولة جميلة للذكتور إبراهيم الفقي.

ماكان صعبا وجدته سهلا ما كان حلما أصبح حقيقة هكذا بدأت قصتي مع اللغة الإنجليزية وانا ولله في تحسن مستمر

من حقكم أن تفتخرو يا أهل مصر بهذا الهرم العظيم صراحة أجد حاليا كلمة تصف ما يقوم به استاذنا الغالي

لا أخفيك سرا اني ارجوا من الله ان ارى أستاذ مباشرة  وأقول له هذا الكلام

استودعكم الله الذي لاتضيع ودائعه

وشعارنا خلف أعظم أستاذ

Nos sumus orti in cinere
تمت إجابته

5 إجابة

بواسطة طالب جديد (79 نقاط)  
مختارة بواسطة
+1 تصويت

أفضل إجابة
نعم معك حق أخي بارك الله في عمره وجعل الجنة مثواه يارب العالمين فالاستاذ نعمة واهبنا الله إياها نرجوا أن نكون عند حسن ظنه بنا ونود كذلك بهذه المناسبة شكرا طاقم طليق فردا فردا ودمتم للحب الخير أوفياء ووفقنا الله جميعا للخير فلا ندري اي شمعة هذه التي ستضئ عالمنا العربي والسلام عليكم
بواسطة طالب متميز (2.1ألف نقاط)  
+1 تصويت
جعل الله كل ما يقوم به في ميزان حسناته
بواسطة طالب متحمس (760 نقاط)  
+1 تصويت

بارك الله فيك أخي على هذا الكلام المحفز ، و بالتوفيق إن شاء الله. heart

بواسطة طالب محترف (4.1ألف نقاط)  
+1 تصويت

فعلااا والله انا مكنتش بحب حاجه اسمها انجليزي .... وطبعااا منهم لله بعض المدرسين ان لو مكنش الاغلبيه العظمي كرهونه فيه وشايفين نفسهم مدرسين وفالحقيقه هما لازم يشوفوا القناه دي وياخدوا كورس فالانجليزي علي يد مستر ابراهيم عشان يعرفو اولا النطق الصح ثانياا عشان بعرفوا ازاي يعلموا الانجليزي للطلبه ... من كام شهر دخلت وكتبت افضل قناه لتعلم الانجليزي ظهرلي فديوهات شرح للمستر وطبعاا مكنتش اعرفه سعتها وظهرلي فديوهات ناس يتتكلم عن مستر ابرهيم فالخير طبعاا وبتعرفه ولقيت ناس كتير فعلا بتشكر فيه وبتقول انها اتعلمت انجليزي منه وكمان لقيت مقابله لي مع مدرس الي متبعاه احياء فبحثت عن المستر وطلعلي فديوهات وبدات اسمع فديو لقيت نفسي بسمع الي بعده والي بعده ومحسيتش بالوقت وانا بسمع نهائي وكنت مستمتعه جدا واستفدت كتير وسعتها قولت انا كنت واخده منظور مختلف جدااا عن الانجليزي وحاليااا انا بقيت بعشق الانجليزي 

قبل كده كنت باخد فيه درس وبرضوا كنت شيفاه رخم وحاجه صعب اتعلمها مع ان هدفي منصب عليها وكانت هي العقده بس حاليا انا بشرح الانجليزي لنفسي لان طبعااا السنادي محضرتش اي دروس سواء خصوصيه او فالمدريه لاني مش بروح laugh عشان كورونا ربنا يبعده عنا اجمع ... حاليا بشرح الانجليزي لنفسي وحسه في تغير مليون درجه وطبعاا متابعه مع مستر ابراهيم وبراجع علي القواعد مع مستر ابراهيم وكل حاجه 

ربنا يجازيه كل خير يارب وبوفقه هو وفريق العمل .....بجد احنا مديونين لمستر ابراهيم 

بواسطة طالب مبتدئ (288 نقاط)  
0 تصويتات
وانا جدا احب اشكره من كل قلبي ولله لانه يستاهل الخير كله وربنا يكت. من أمثاله يارب

ولمن مامعني الشعا قي اخر سطر ده انا بشوفوا مكتوب علي الفجيوعات وكده لكن معرفش معناه لحد دلوقتي
بواسطة طالب جديد (79 نقاط)  
هي جملة لاتينية موجودة تحت شعار زي أمريكان انجلش وتعني ننهض من الرماد وقصة مستوحاة من طائر خرافي اسمه فينكس عندما يكون على مشرفة الموت يشتعل بالنار ويعود أقوى مما كان عليه سابقا
بواسطة طالب مبتدئ (288 نقاط)  
شكرا للرد وبجد مستر إبراهيم بارع في كل شئ بيختاره اللهم بارك
171 Online Users
0 Guest 171 Member
Today Visits : 4912
Yesterday Visits : 71463
Total Visits : 45802370

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...