First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

محادثة بالغة الالمانية.. [ تمت إجابته ]

في تصنيف اللغه الالمانيه
بواسطة طالب جديد (99 نقاط)  
0 تصويتات
355 مشاهدات

سوف اقوم بطرح محادثات باللغة الالمانية كل يوم ان شاء الله. حاول دائما ان تقوم بترجمتها و معرفة الكلمات الغريبة عليك هذه المحادثات سوف تساعدك كثيرا جدا.

Hallo, wie geht's dir?

Mir geht's gut, danke. Und dir?

Auch gut, danke.

Wohin gehst du?

Ich gehe einkaufen.

Wirklich. Ich muss auch einkaufen.

Willst du mitkommen?

Ja, lass uns zusammen gehen.

Willst du jetzt oder später gehen?

Jetzt.

Was?

Jetzt wäre besser.

Okay, lass uns gehen.

Wollen wir hinlaufin?

Nein, es ist zu weit. Lass uns mit dem Auto fahren.

حاول ترجمة هذه المحادثة سوف تساعدك كثيرا.

تمت إجابته

2 إجابة

بواسطة طالب محترف (4.1ألف نقاط)  
مختارة بواسطة
+1 تصويت

أفضل إجابة

مش بتعلم الماني لذلك مفهمتش ولا كلمه .... بس كويس يعني الموضوع ده كمساعده لاخواتنا الي بيتعلمو الماني ... بالتوفيق يارب 

العفو.
انا اتعلم الماني منذ 5 اشهر وترجمة المحادثات ومحاولة ترددها كان يساعدني كثيرا لذلك احاول مساعدة الشباب هنا.
بالتوفيق يارب لا انا تعلم فرنسي فقط لانه ماده دراسيه عندي لا اقول لغه لان طريقه التدريس في المدرسه عباره عن تدريس ماده ليس اكثر ..... فكويس ان لقيت حد بيتعلم الماني لاني نفسي اتعلمها والمانيا من الدول المتقدمه في مجال الطب وهدفي هو الطب ان شاء الله .... فاي تجربتك مع الالمانيا وسهله ولا لا
انا ايضا صيدلي لذلك ادرس اللغة الالمانية لاني اولا احبها وثانيا لاني اريد السفر الي المانيا ايضا.
اما عن اللغة فهي سهلة وجميلة ولكن تحتاج الي الكثير من الجهد والممارسة.
اه ماشاء الله بالتوفيق يارب .... انا هدفي طب بشري وعارغه ان المانيا فيها تقدم كبير فالطب فعشان كده عايزه اتعلم اللغه الالماني ..... انا حالياا لغه اساسيه بدرسها بالنسبالي اساس حاليا انجليزي .... الفرنساوي بذاكر الي فالمدريه عندنا مش عايزه اتعمق فيها واخلي تشغل وقتي حاليا لاني لغه مش حباها ولا شيفاها هتفدني فالمستقبل يعني ان شاء الله .... فحاليا انا متابعه مع طليق اسباني والماني بخلاف الانجليزي والصراحه حاليا عشان فالبدايه شيفاهم الي اتنين سهلين فكنت عايزه اتخصص فلغه منهم مع الانجليزي واكتفي بلغتين مع دراستي بس بس مايله للالماني
فحاليا يعني اختياري انجليزي والماني او انجليزي واسباني لاني مش هقدر ل 3 لغات مع بعض ومع المنهج
انصحك تختاري الماني هتستفيدي كتير جدا ان شاء الله واللغة ممتعة جدا جدا..
وان شاء الله تحققي حلمك وتدخلي طب ان شاء الله وتسافري المانيا كمان ان شاء الله.❤️
ان شاء الله هيكون فالاغلب اختياري للالماني ... شكرا ليك وشكراا لنصيحتك يا دكتور وان شاء الله تبقي افضل دكتور صيدلي وتسافر المانيا
شكرا لك اختي
العفو اخي ..... بالتوفيق يارب
بواسطة طالب محترف (3.5ألف نقاط)  
+1 تصويت

حلووة الفكرة كثير خصوصا للناس الي بتتعلم الماني - انا بتعلم المانيsmiley-

شكرا لك اخي مُعاذ

العفو لا شكر علي واجب
حاولي الاستفادة اذا☺️
134 Online Users
0 Guest 134 Member
Today Visits : 14749
Yesterday Visits : 65156
Total Visits : 45680179

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...