First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

لما بتكلم بقول حاجات كتير غلط وأرجع أصححها ، أعمل ايه عشان الكلام يكون سلسل وبدون تفكير ؟؟
تمت إجابته

4 إجابة

بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
مختارة بواسطة
+2 تصويتات

أفضل إجابة
الحل الوحيد هى كثره الممارسه والتحدث بها هيكون صعب فى الاول بس ان شاء الله هتحس بفرق لو مارستها كأنك مثلا تسجل صوتك وتسمعه وتحاول تصحح اخطائك فى النطق

وبالتوفيق
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
شكرا على اختيارى افضل اجابه وايضا ممكن تقفى امام المرايه وتحاولى تمثلى شخصيات وتتكلمى بالانجلش انا جربت الطريقه دى وجابت معايا نتيجه وبالتوفيق
بواسطة طالب جديد (57 نقاط)  
العفو
بالفعل بدأت اعمل كده من فترة واتحسنت شوية بس المشكلة لسه موجودة .. ربنا يوفقنا جميعا
بواسطة طالب مبتدئ (255 نقاط)  
+2 تصويتات
مع التقدم في المستوى ومع الممارسة تستطيعين بعد ذلك ان تتحدثي كما كنتي تتمنين ان شاء الله
بواسطة طالب متحمس (739 نقاط)  
+2 تصويتات

كلنا كذلك، فاستمري فقط في المحاولة ولا تجعل ذلك سببا في انقطاعك

بواسطة طالب جديد (10 نقاط)  
+1 تصويت
المشكلة دي كانت عندي بعرف افهم الكلام و اقرأه وانطق كويس لكن لما كنت باجي اتكلم كمت بتهته وعلاج المشكلة دي ببساطة انك تتكلي مع نفسك او مع حد الانجليزي بتاعه حلو المهم تحددي كل يوم وقت معين وتتكلمي فيه في ظرف اسبوعين المشكلة دي هتختفي باذن الله
88 Online Users
0 Guest 88 Member
Today Visits : 34615
Yesterday Visits : 58106
Total Visits : 45516082

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...