First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

انا في المستوي الأول وخلصت من 87% من ومش عارف اكمل علي ZAmericanEnglish ولا طليق [ تمت إجابته ]

في تصنيف اللغه الانجليزيه
بواسطة طالب مبتدئ (247 نقاط)  
+25 تصويتات
1.5ألف مشاهدات

انا في المستوي الأول وخلصت من 87% من ومش عارف اكمل علي ZAmericanEnglish ولا طليق

تم إغلاقه بملاحظة: تم الإجابة عليه

54 إجابة

بواسطة طالب محترف (4.0ألف نقاط)  
+2 تصويتات
كمل في زا امريكان انجلش حتى يكتمل منهج طليق وتتابع معاه
بواسطة طالب جديد (20 نقاط)  
+1 تصويت
كمل مع الاثنين لن المنهجين موضوعات من نفس الشخص و متصلتان بطريقة رائعة
بواسطة طالب جديد (33 نقاط)  
+1 تصويت
الأفضل أن تكمل مع zamerican english

طليق يمكنك مشاهدته كمراجعة
بواسطة طالب جديد (75 نقاط)  
+1 تصويت
كمل على Zamerican نظرا لانه الانجليزية على طليق لازالت في اولها فهيك رح يكون عندك تأخر فمن الاحسن استمر على نفس المنوال لكنت تمشي عليه فالاول احسن .
بواسطة طالب جديد (1 نقطة)  
+1 تصويت
كل كلمه او عباره او قاعده في اللغه هي رصيدك فيها الموضوع مش ماده دراسيه او منهج دي لغه انسانيه حتتكلم بيها مع الاخرين عشان كده اتعلم من اي مصدر متاح ليك دون تقيد مادام بتحصل علي معلومات جديده مكنتش بتعرفها قبل كده
+1 تصويت
دكتور إبراهيم قال كمل في z American English عادي خالص وهو هيرفع باقي الدرس وبإذن الله طليق للناس الجديدة خالص يعني فا لو حابب تكمل لحد ما الابلكيشن الخاص ب طليق ينزل ممكن تكمل عادي
بواسطة طالب متميز (1.5ألف نقاط)  
+1 تصويت
اكمل فيz american english   وان نزلت حلقه من طليق اعتبرها مراجعه تفاعليه لما اخذته  وفي النهايه منهما الاثنان تستفيد.  ولكن z american english   ميزتها الوقت  فما تحتاج تنتظر الي ان تاتي الحلقه القادمه  وtaleek ميزتها  انها تفاعليه وتدخل العقل الباطن بسرعه  والله اعلم هذه تجربتي فقط
بواسطة طالب مبتدئ (259 نقاط)  
+1 تصويت
كمل فzamirican.لا تتراجع بالتوفيق
بواسطة طالب جديد (66 نقاط)  
+1 تصويت
انا ياشباب خلصت المستوى الأول والثاني وانا في الثالث وأنصحك بالاكمال في Z american english واخذ taleek مراجعة حتى استاذ ابراهيم نصح بذلك
بواسطة طالب جديد (3 نقاط)  
+1 تصويت
أنا أيضا لدي نفس المشكلة.. شعرت بتشتت ولم أكمل المستوى بعد. رغم أنني قربت أخلصه. وبدأت أتابع الأسبانية والصينية!
بواسطة طالب متحمس (637 نقاط)  
+1 تصويت
كمل على امريكن انجليش لانه مستواك اعلى من مبتدي بما انك خلصت 80% من المستوى الاول وبالتوفيق
بواسطة طالب جديد (60 نقاط)  
+1 تصويت
في رأيي أن تكمل احسن ستستفيد الكثير
بواسطة طالب متحمس (739 نقاط)  
+1 تصويت
كمل طبعا فلا تعارض بين طليق وزاميريكان.

فتطبيق زا أمريكان يتوفر على مادة علمية لن تتوفر على طليق الا بعد وقت من الزمن، فلا تحرم نفسك منها
+1 تصويت
اضن ان  متسابق في سباق عدو وقد قطع اغلب المسافة ولم يبق له على خط النهاية سوى القليل ليس من الجدير عليه ان يتوقف لذلك فانا انصحك كاخ ان تتم عملك ولاتتركه ناقص و بالتوفيق
بواسطة طالب مبتدئ (250 نقاط)  
+1 تصويت
الافضل لك اخي المتابعة في zamerican english لأنك اقتربت من اجتياز المستوى الأول،يمكنك ايضا الاطلاع على بعض حلقات طليق لاسترجاع ما تعلمته سابقا. افعل هذا ايضا و قد فادني جدا

بالتوفيق
بواسطة طالب جديد (52 نقاط)  
+1 تصويت
you can complete in Z Amracin English as you are do not waste your effort you can learn from Taleek any other language
بواسطة طالب جديد (12 نقاط)  
+1 تصويت
كمل في القناة الأول و اجعل دروس طليق كمراجعة.
بواسطة طالب متحمس (552 نقاط)  
+1 تصويت
استاذ ابراهيم قال في احدي حلقات طليق ان اللي علي ذي اميركان انجلش وبدأ يكمل ف زي اميريكان انجلش يعني مينفعش تكون خلصت المستوي الاول وترجع تبدأ من الصفر ف طليق

اولا هتحس ان الدروس علي طليق سهلة جدا وحاجات بسيطة ومستوي مبتدئ يعني هتحس بالملل والزهق.

ثانيا انت لو كملت علي زي اميركان بعد مستواك فيه هتحس انك بتستفاد وهتتقدم للامام.

ثالثا متحاولش تشتت نفسك بين قناتين للغة واحدة عشان تستفاد.
بواسطة طالب جديد (3 نقاط)  
+1 تصويت
كملي مع زي اميريكان انجلش وخلي طليق للمراجعة وتعلم التفكير باللغة الانجليزية

هدا رايي
بواسطة طالب مبتدئ (195 نقاط)  
+1 تصويت
تقدمتي كثيرا واصلي وابدئي في المستوى الثاني لانك لو تابعت في طليق ستضيعين جهدك وترجعين بمستواك للوراء
125 Online Users
0 Guest 125 Member
Today Visits : 43083
Yesterday Visits : 56116
Total Visits : 44213226

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...