First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

ممكن افادة انا بتعلم اللغه الانجليزيه و الفرنسيه و الصينيه و الاسبانيه . هل هذا صحيح [ تمت إجابته ]

في تصنيف اسئله عامه
بواسطة طالب جديد (66 نقاط)  
+2 تصويتات
204 مشاهدات
انا اتعلم اربع لغات الانجليزيه و الفرنسيه و الصينيه و الاسبانيه هل دا صعب و لكنى حبيت تلك اللغات
تم إغلاقه بملاحظة: تمت إجابته.

6 إجابة

بواسطة طالب مبتدئ (419 نقاط)  
+1 تصويت
صعب جدا يمكن مستحيل لا اقصد الاحباط ولكن تعلم اكثر من لغتين في نفس الوقت يكاد يكون مستحيل
بواسطة طالب محترف (2.9ألف نقاط)  
+1 تصويت
اسف ولكن هذا خطأ من وجهه نظري وان هذا كبير جدا من الافضل تعلم لغتين فقط وعندما تصل لمستوي جيد ابدا بلغه جديده

واسمع نصائح استاذ ابراهيم من هنا

بواسطة طالب جديد (66 نقاط)  
تم الإظهار مرة أخرى بواسطة
شكراً جدا على نصيحتك يا استاذه نور و انا بحترم جدا راي الاستاذ إبراهيم عادل لكن على ما اتذكر ان برضو هو قال ف الاول انك ممكن تسكتشف اللغات  اللى الواحد عايز يتعلمها و بعدين تقرر فانا شايف نفسي لسه في مرحله الاستكشاف و بعد كده ممكن اختار اللغات اللى هدرسها خلال هذا الكورس... شكراً جدا ليكى
بواسطة طالب مبتدئ (200 نقاط)  
+1 تصويت
انا من رأيي بلاش تجمع الفرنساوي مع الأسباني لأنهم من نفس العيلة اما الصيني والاسباني والانجليزي ممكن بس هيحتاج مجهود مضاعف وتنظيم
بواسطة طالب جديد (6 نقاط)  
0 تصويتات
لا خطاء جدا وهياثر عليك بالسلب حتي لو انت حاسه انك قادرة تفرقي بينهم ومستوعبه في مرحلة متقدمة  هتتخبط الامور ببعضها جدا جدا.
بواسطة طالب جديد (0 نقاط)  
0 تصويتات
طبعا خاطئ ومن المستحيل ان تنجح في تعلم لغة منهم بهذه الطريقة
بواسطة طالب جديد (1 نقطة)  
0 تصويتات
أنا أيضا أتعلم هذه اللغات

الإنجليزية المستوى الثالث من zamericanenglish

الفرنسية و الصينية من التطبيق و الإسبانية أدرسها بقلة تقريبا درس في الأسبوع مع الأستاذ
140 Online Users
0 Guest 140 Member
Today Visits : 12147
Yesterday Visits : 77211
Total Visits : 45886725

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...