First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

ليه احنا مخدناش المحايد في الضماير و ادوات التعريف،انا عارف ان حضراتكم مشيين وفق نظام مدروس و انا بثق فيكم جدا  بس انا قلقان من النقطه دي
تم إغلاقه بملاحظة: تمت إجابتة

4 إجابة

بواسطة طالب محترف (2.9ألف نقاط)  
+6 تصويتات
حضرتك لسه بدري اوي ولسه في فيديوهات كتير منزلنش..اصبر وان شاءالله يتم اضافه اللغه كامله..لتصل الي الطلاقه
بواسطة طالب جديد (6 نقاط)  
ايوه انا عارف بس المحايد ده ضمير اساسي زي في ال English  "he ,she and it
عشان كدا بسال و الالماني مش زي الانجليزي ،لكل كلمه ليها اداه تعريف خاصه بيها للمذكر او المؤنث او المحايد ،عشان كدا بسأل
بواسطة طالب متحمس (509 نقاط)  
0 تصويتات
الأستاذ يلتزم بجدول محدد و قد وضح سابقاً ان النشر يكون بمعدل 4 فيدوهات في الأسبوع لكي لا تتأثر القناة و سوف يزيد عدد الفيديوهات على التطبيق .

و قد قيل سابقاً ان موعد نزول التطبيق في نهاية العام الحالي .
بواسطة طالب مبتدئ (294 نقاط)  
0 تصويتات
ستتطرق الدروس لكل شيء وحدة وحدة حسب خطة النظام المتبعة فلا تقلق من ذلك.
بواسطة طالب متميز (2.3ألف نقاط)  
–1 تصويت
المحايد أو Es له قواعد خاصة نوعاً ، ما ف لا تقلق كل شىء بوقته .
بواسطة طالب جديد (6 نقاط)  
بص عمتا مع احترامي التام لوجهة نظرك ،بس في اللغه الالمانيه و اكييد حضرتك عارف ان الفعل سواء كان منتظم او لأ ف هو بيتصرف كدا كدا بطريقه مختلفه مع كل ضمير ،و هو ده اللي انا اقصده ،و زي ما قلت اللغه الالمانيه مختلفه عن الإنجليزية، لانك لازم تحفظ الكلمه و تعرف اداة التعريف بتاعتها و هي مذكر او مؤنث او محايد
185 Online Users
0 Guest 185 Member
Today Visits : 59176
Yesterday Visits : 60675
Total Visits : 45785188

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...