First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

انا عندي امتحانات هذه الفترة [ تمت إجابته ]

في تصنيف اسئله عامه
بواسطة طالب مبتدئ (150 نقاط)  
+6 تصويتات
535 مشاهدات
انا حاليا عندي امتحنات ل١/٥ ويمكن ما اقدر احضر الدروس بهذه المدة ،بقدر اترك الدروس بهذه المدة وارجع لها بعدين وهل هذا يؤثر؟
تم إغلاقه بملاحظة: تمت إجابته.

16 إجابة

بواسطة طالب جديد (68 نقاط)  
+6 تصويتات

السلام عليكم 

أخي الكريم في البداية أدعو الله لك بكل التوفيق والنجاح , اما بالنسبة لدروس طليق فالافضل ان تركز كل مجهودك ووقتك في الهذه الفتره للامتحانات حتي وان كان هناك وقت فراغ فمن الأفضل ان تستريح من المذاكرة والضغط النفسي 

وأقتبس كلام أستاذنا الغالي ابراهيم عادل حين قال " في فرق كبير بين التعليم والتعلم "  ولهذا بعد انتهاء الامتحانات باذن الله يمكنك ان تعود مرة لدروس طليق وفقك الله 

بواسطة طالب اسطوري (11.6ألف نقاط)  
عُدل بواسطة
+6 تصويتات
لا ما فيش أي مشكلة ان شاء الله ... ركز بمذكرتك وامتحاناتك ده اهم شئ لديك الأن وافتكر انها مش هتتعوض أما الدروس هنا موجودة تستطيع بعد ماتنتهي ان شاء الله تتابع من أول ما وقفت.... لكن لا تترك الانجليزي سيفيدك كثير في امتحاناتك ...
عوزين مجموع كبير ان شاء الله .. شد حيلك ..

بالتوفيق ....
بواسطة طالب عالمي (6.9ألف نقاط)  
+4 تصويتات
لا طبا باذن الله خلص اللي عليك والاهم وبعدين هيبقي عندك وقت تعمل كل اللي انت عايزة تسمع حلقتين ف الوم علي الاقل
بواسطة طالب جديد (102 نقاط)  
+3 تصويتات
بالتوفيق أخي العزيز

1- الفيديو مدته بالكثير15دقيقة  اكيد تقدر تفرغ نفسك هذه المده

2- ثانيا اذا لم تستطع أن تتابع الكورس فلا بأس ولكن بعد امتحاناتك إن شاء الله تتابع ما  فاتك حتي لا يتراكم عليك أكثر وأكثر ثم تأتي بالقديم حتي تتصل الدنيا ببعضها

بالتوفيق أخي

أتمني أكون افاتك أخى
بواسطة طالب اسطوري (11.7ألف نقاط)  
+3 تصويتات
بالتوفيق في الامتحان

لا باس بعدم مشاهدة الدروس الان فانا ايضا مقبلة على الامتحانات ولن اشاهد الدروس لمدة , ولكن لا باس فالفيديو موجود بامكانك مشاهدته في اي وقت تريد ولكن للامتحانات وقتها لذا لا تهملها .

بالتوفيق للجميع.
بواسطة طالب جديد (112 نقاط)  
+2 تصويتات
في رايي نعم ممكن
بواسطة طالب متميز (2.1ألف نقاط)  
+1 تصويت
اجل بالطبع يمكنك ترك الدروس هاته المدة والرجوع فيما بعد لكن عندما تعود لن تبدا من البداية بل من حيث توقفت مع مراجعة ما فات اذا احسست انك نسيته وبالتوفيق في الامتحانات
بواسطة طالب جديد (1 نقطة)  
لتعلم شيء يجب عليك ان تمارسه ويجب عليك أن تعطي وقت في يومك لكي تحقق هدفك تعليم اللغه حاجه مفيده لتتعلمها يجب أن تكون في نظرك مثل الاشياء التي تفعلها في يومك
بواسطة طالب متحمس (552 نقاط)  
0 تصويتات
يمكنك الرجوع للدروس بعد الامتحانات ولكن لا تيأس من تاخرك عليها
بواسطة طالب محترف (3.4ألف نقاط)  
0 تصويتات
ان شاء الله ربنا يوفقك

انا شايفه ان الاولوية دلوقتي المذاكرة للامتحانات عشان تركز اكتر وبعد متخلص ان شاء الله ترجع أقوى من الاول وتعوض اللي فاتك.

انا عندى امتحانات بردوا وطبيعى هعمل كده ومش اول مرة اعملها فلا تقلق
بواسطة طالب متحمس (1.4ألف نقاط)  
0 تصويتات
اتمني لك وللجميع التوفيق والنجاح يااااب

ونصيحتي
ركز علي الامتحانات واما طليق يمكن دراسته بعدين
بواسطة طالب جديد (115 نقاط)  
0 تصويتات
نعم بالطبع يمكنك أن تتوقف تماما وتعاود المتابعة حين تفرغ من الامتحانات

بالتوفيق...
بواسطة طالب جديد (58 نقاط)  
0 تصويتات
بالتوفيق في امتحاناتك وباذن الله بالنجاح

تقدر توقف الدروس ولما ترجع راجع علي القديم وابدء من اول ماوقفت
بواسطة طالب جديد (11 نقاط)  
0 تصويتات
انشاء الله لايؤثر وترجع للدراسه مره اخرى وربنا يوفقك
بواسطة طالب جديد (1 نقطة)  
0 تصويتات
انت لو نظمت وقتك هتلاقي انك عندك وقت كتير اوووي تعرف تعمل كذا حاجه وده طبعا مش هيشتت تفكيرك عشان انت منظم وقتك وعارف تستغله
بواسطة طالب مبتدئ (408 نقاط)  
0 تصويتات
الطبيعي انك بتاخد ريست ولو ربع ساعه ف اليوم ليه متستخدمهاش ف مشاهدة الفديوهات اللي كنت حضرتها منها تذكير ومنها تغير مود

وانا بقول تغير مود لان انا شخصيا شايفة ان تعلم اللغات مش مواد بتتذاكر لا انا شايفاها حاجة كده لذيذة لا تندرج تحت اي بند من بنود الملل
بواسطة طالب مبتدئ (497 نقاط)  
0 تصويتات
لا مش هيأثر كتير

ركز في امتحاناتك و انشاء ﷲ ترجع تلاقينا مستنيينك.

‌‌‌‌ ‌‌‌‌
106 Online Users
0 Guest 106 Member
Today Visits : 24294
Yesterday Visits : 56116
Total Visits : 44194459

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...