First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

عندما تجدوا مثل هؤلاء إنسفوهم لكن لا تسبوهم

في تصنيف شات طليق
بواسطة طالب محترف (3.8ألف نقاط)  
+7 تصويتات
398 مشاهدات

أحدهم قام بتعليق على أحد المنشوراتي على الفيسبوك و قال هذا الكلام .

فقمت بالرد عليه لأنسفه و أنسف أمثاله .

ثم رد عليا قائلاً : 

ثم قلت له : 

لا تسكتوا على هؤلاء .

ردوا كرامة الأستاذ في غيابه ، بأدب و نسف كل كلمة يقولها .

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

7 إجابة

بواسطة طالب جديد (63 نقاط)  
+3 تصويتات
يمكنه ان ينتقد الاستاذ بهذه الطريقة لوكان يدفع شيئا لكن بما ان التطبيق مجاني فليس من حقه ان يتكلم لان استاذ ابراهيم عادل ليس مفروض عليه أن يعلمنا ٩ لغات بالمجان
صحيح....
بواسطة طالب متميز (2.2ألف نقاط)  
+3 تصويتات

سلام عليكم ورحمة الله وبركاته

والنعم منك أخي علي

_طبعا لن نسكت وكلمة الحق لابد أن تقال وشهادة حق يسألنا الله عليها يوم الدين وكرامة أستاذ إبراهيم من كرامتنا ولن نسمح بذلك.

_أحسنت بالرد عليه بارك الله فيك و كثر من أمثالك ،فعلا صدقت ظفر واحد من أستاذنا الغالي بمليار شخص من هؤلاء السلبيين والحقودين أعداء النجاح أنا شخصياً أشفق عليهم.

القافلة تسير والكلاب تنبح...

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
شكراً جزيلاً لك
هذا واجبي للرد على مثل هؤلاء
بواسطة طالب متميز (2.2ألف نقاط)  
العفو أخي.
الله يسعدك ويرضى عنك يارب.
بواسطة طالب محترف (3.4ألف نقاط)  
+3 تصويتات
انا عندي استعداد افدي استاذنا بدمي وافدي بعمري كمان وبدعي للأستاذ ان ربنا يمد في عمري ويكون بكامل صحته وطاقته لان امتنا محتاجه
اللهم آمين
بواسطة طالب مبتدئ (245 نقاط)  
+2 تصويتات
معلش أسأل اي منشور واي صفحة طليق أو Zamericanenglish? البوست إلى الراجل العبقري ده حط التعليق الإيجابي والمتفتح ده. I'm being sarcastic.
ربنا يوفقك و يبارك فيكي
بواسطة طالب عالمي (5.6ألف نقاط)  
+2 تصويتات
فى ناس انا اسفة فى الكلمة مريضة شايفين واحد بسم الله ماشاء الله عليه عمل كورسات للغات مختلفة ودة غير التطبيق وداس على نفسه علشان يشغل قناة Z american  والتطبيق بتاعه ودة غير قناة طليق ولسة بيطور من التطبيق اكتر واكتر وغير كورس البرمجة مش عايز يوقف حاجة على حساب حاجة تانى وغير الوقت والمجهود اللى هو بيعمله وغير شغله البنى ادم ليه طاقة واى حد مكان المستر مش هيستحمل المجهود دة كله

وفالاخر واحد زى دة يطلع ويقول عنه كدة والله انا اتحداك إنك مش هتعرف تعمل اى حاجة من الحاجات المستر بيعملها ولا جزء منها
صحيح ، أحسنت .
أنا قلت له هذا الكلام
بواسطة طالب عالمي (7.7ألف نقاط)  
+1 تصويت
حتى لو التطبيق مفيو ولا ذرة عيب والله رح يخترعوا عيوب من عندهم،شغلتهم بالحياة انهم ينتقدوا بس ويحقدو ويستهئزوا، امثال هي الناس السلبية ما نلتفت ليها اصلا. الله يشفيه ويشفي كل اللي زيو

بالنسبة لردك فقد اعجبني، منطقي جدا ونسفته منجد يعني

الاستاذ مش مقصر في شي والله وعمل اللي عليه واكتر ربي يسعده و يجازيه عنا خير الجزاء ويجعل كلشي نتعلمه منه في ميزان حسناته
صحيح كلامك
شكراً جزيلاً لك على قرائتك ، هذا واجبي نحو هؤلاء .
اللهم آمين
بواسطة طالب جديد (122 نقاط)  
+1 تصويت
بص هو بصراحة معاه حق في أن معدل الدروس بطيئة جدا ولو إستمرت بالشكل ده هتخلص بعد سنين والاستاذ قال في أكثر من مناسبة أن الدروس هيتم تسريعها والى الآن لم يتم، وبصراحه برضوا التطبيق كل شوية يحصل فيه مشكلة والمنتدى ماليان بالناس إللي عندها مشاكل في التطبيق .

اتمنى ما تفهمنيش غلط انا بحب الأستاذ إبراهيم جدا ومقدر تعبه خصوصا أن المشروع إللي عمله مجاني ومش بيدّعم بس في ناس كتير صبرت من بداية المشروع لدلوقتي ( أكثر من سنة ) صبر على إصدار التطبيق، صبر على إصلاح عيوب التطبيق، صبر على بناء الاستديو وما حدش همه على ايه إللي بيحصل وراء الكواليس لأن دي مش شغلتهم

ياريت نقدر غضب الناس شوية أو نقول لهم روحوا اتعلمم من مصادر تانية أو نسبهم في حالهم.
إللي الشاب ده عمله ، مش غضب ، ده قلة أدب ،.
أنا أقدر ذلك ، لكن هناك مشاكل كبيرة ، لا أحد يعلمها إلا القليل .
مثلاً : هناك لغتان سيتم حذفهما و نزول المستوى الأول دفعة واحدة و هذا ليس بالأمر السهل ، و هناك أيضاً لغة ، المعلم الذي ينطق بالكلمات ينطق خطأ تمام ، و هذه اللغة يتم تصوير الآن المستوى الثالث ، لكن بعد أن قمت بهذه الشكوى لم يظهر أستاذ إبراهيم عادل
تخيل معي
أنت قمت ببناء مبنى بثلاثة أدوار ، أخذ منك جهد و مال ثم بعد ذلك تكتشف أن الأسمنت مغشوش و المبنى سينهار ، هذا بالظبط ما حدث للغة الأخيرة التي تكلمت عنها .
أنا على تواصل معهم .
و أيضاً التعديل في البرمجة ليس بالأمر السهل و يجب عليه المراجعة .
أنا لدي شركة و أعلم تعب الإدارة و مراجعة كل شيء موجود في الشركة ، و أيضاً هو كذلك و غير ذلك حياته الخاصة و هناك أشياء أخرى .
هو يُحضر للجميع مفاجأة كبيرة ستكون إن شاء الله في شهر 2 و مفاجأة أخرى بإذن الله ستكون في آخر عام 2022
فالصبر حلو
و سيعلم الجميع أنه فعلاً يستحق الصبر .
و بالتوفيق للجميع بإذن الله تعالى.
بواسطة طالب جديد (122 نقاط)  
انشاء الله ربنا يوفق الاستاذ ابراهيم بس انا بقول ناس كتير مش على علم ايه اللي بيحصل وراء الكواليس وبتقول رئيها بناءا على اللي شيفاه مش عارفه الاستاذ بيتعب اد ايه انا واحد من الناس اللي كنت مستني من ساعة ما الاستاذ قال انه هيعلم لغات غير الانجليزي يعني من  سنتين تقريبا, وكان قال في بوست ليه ان معدل الدروس هيبقي 10 حلقات في الاسبوع لكل لغة, انا دلوقتي وناس غيري كتير احبطنا جدا بسبب البطئ الشديد والتوقف يعني بعد سنة A1 لسه ماخلص C2 هيخلص امتى؟ انا لحد دلوقتي لسه صابر عشان زي ما قولت واثق في الاستاذ بس غيري
121 Online Users
0 Guest 121 Member
Today Visits : 32149
Yesterday Visits : 56116
Total Visits : 44202302

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...