First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

اريد ترتيب لهذه الكلمات لغة المانية [ تمت إجابته ]

في تصنيف اللغه الالمانيه
بواسطة طالب جديد (2 نقاط)  
+1 تصويت
161 مشاهدات
عايز ترتيب لهذه الكلمات :------>

Salma / gute/ noch / eine/ schülerin

ثانيا انا اجبت كل الاجابات صحيحة الا السؤال ده قعد احاول واجرب فيه ولحد الان مش عارف هل محاولاتى صحيحة ولا لا ومش عارف حتى اتخطى السؤال وجربت كل الترتيبات الممكنة ومش عارف هل فعلا فى مشكلة فى التطبيق ولا الترتيب الصحيح له ايه
تمت إجابته

3 إجابة

بواسطة طالب محترف (3.4ألف نقاط)  
مختارة بواسطة
+2 تصويتات

أفضل إجابة
للدرجادي السؤال ده مجنن كل الطلاب،، يشباب السؤال بسيط جدا، ، اداه النكره او التعريف بتكون قبل الصفه و الصفه بتكون قبل الاسم دايما . علي سبيل المثال

Die schöne Frau

الاسم - الصفه - الاداه

eine gute Schülerin

الاسم - الصفه - الاداه
شكرا جدا على تعليقك بس اللى اعرفة ان اداة النكرة بتكون قبل الاسم مباشرة وانا بتابع مع الكورس ملقتش المستر قال فى اى فيديو ان اداة النكرة ممكن تاتى قبل الصفة والصفة ممكن تاتى قبل الاسم بغض الانظر ان الكلام ده منطقى بس هل المستر شرح معلومة زى دى فى فيديو معين لو شرحها ممكن اعرف كان فى اى فيديو بالظبط والاجابة صحيحة
بواسطة طالب محترف (3.4ألف نقاط)  
يا حبيبي هي حاجه مش بتتشرح ايوه اداه النكره بتيجي قبل الاسم عادي زي a و an بالانحليش بس ساعات بنقول مثلا رجل جيد a good man
ein guter Mann
اتمنى تكون فهمتني
بواسطة طالب متحمس (1.0ألف نقاط)  
+1 تصويت
Salma ist noch eine gute Schülerin
شكرا جدا على تعليقك بس عايز اعرف ليه اداة النكرة جاءت قبل الصفة واللى معروف ان اداة انكرة بتيجى قبل الاسم وهل المستر شرح المعلومة دى فى فيديو معين ولو شرحها ممكن تقولى فى اى فيديو شرحها
بواسطة طالب مبتدئ (245 نقاط)  
0 تصويتات
في حلقات هتنزل مرة وحدة للمستوى A1قريبا. ومهكون اي شي غلط ان شاء الله
شكرا جدا على تعليقك
132 Online Users
0 Guest 132 Member
Today Visits : 68435
Yesterday Visits : 71463
Total Visits : 45865822

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...