First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

اتعلم علي طليق ولا ذي امريكان انجلش

في تصنيف اللغه الانجليزيه
بواسطة طالب جديد (5 نقاط)  
+5 تصويتات
338 مشاهدات
يا جماعه انا محتاره جدا بين ذي امريكان انجلش وطليق ،انا لسه في المستوي الاول في ذي امريكان ومش عارفه اكمل ولا اروح طليق .

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

4 إجابة

بواسطة طالب عالمي (6.6ألف نقاط)  
+4 تصويتات

السلام عليكم

اذا كنت مبتدا في التعلم ابداي في طليق 

أما إذا كنت قطعتي أكثر 50% من على ذا امريكان كملي فيه

بالتوفيق .

وعليكم السلام انا عديت ٤٠٪؜ في المستوي الاول بس خايفه يكون طليق افضل من ناحية الممارسه
بواسطة طالب مبتدئ (184 نقاط)  
تقدري تمسكي العصاية من النص، بمعنى بما ان مستواك غير مبتدئ كملي على Zamericanenglish و تابعي مع المستر هناك و استعملي Taleek للمراجعة
و بذلك متخسريش تقدمك على ZA و لا تخسري طريقة الشرح الجديدة على Taleek و ان كان طليق مش أحسن من Zamericanenglish ولا العكس
بل و ان كان Zamericanenglish أحسن من حيث انك تقدري توصلي للمستويات الأعلى بسرعة، إنما طليق مكبل بمعدل رفع الفيديوهات و عدد الحلقات المسموح بها في اليوم الواحد ولكنه بيتميز بطريقة شرح و تفاعل مختلفين تماما عن اي مكان تاني
الف شكر  علي المساعده
بواسطة طالب عالمي (6.4ألف نقاط)  
+3 تصويتات
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نورتي يا ياره الموقع ❤❤❤ وان شاء الله تستفيدي بالتطبيقين

بصي لو مستواكي متوسط ركزي علي zamerican English وراجعي من طليق ليه بقولك كده لاننا في zamerican وصلنا للمستوي الثالث وفي كمية دروس هاتنقل مستواكي في وقت قليل لو عندك وقت وكمان دي كانت نصيحة م ابراهيم.

أما لو مستواكي مبتدئ فابدئي مع طليق وركزي معاه وان شاء الله ربنا يوفقك في اي التطبيقين.

دمت بخير وسعادة وصحة وعافية ❤
وعليكم السلام و رحمة الله وبركاته
الموقع منور بيكو شكرا علي ذوقك واخلاقك العاليه❤️
تسلمي علي المساعده
يعني اتوكل علي الله واكمل في ذي امريكان انا عديت ٤٠٪؜ من المستوي الاول وان شاء الله هكمل .
تنصحيني بإيه وانا في ذي امريكان انجلش بما انك عشره فيه واخدتي عليه يعني كنتي ماشيه عليه ازاي ومثلا اقصي حاجه كام درس في اليوم وبتراجعي ازاي وكده ؟
بعتذر علي الاسئله الكتير
بواسطة طالب عالمي (7.1ألف نقاط)  
+2 تصويتات
اهلا أخيه نورتي..

كملي في زي امريكان

واعلمي مراجعه من طليق

بالتوفيق لك.
الف شكر .. وبالتوفيق للجميع
بواسطة طالب عالمي (6.8ألف نقاط)  
+1 تصويت

ذا امريكان انجلش كويس لو تعرف عن الانجلش حاجات بسيطة كما التعلم فى المدرسة اما طليق للناس اللى مش تعرف حاجة خالص عنه ولا حتى حروفه .

لذلك افضل لنفسى ذا امريكان انجلش ولا مانع أيضا من طليق كزيادة تعلم  فى أوقات الفراغ.

انا الحمد لله مستوايا معقول بس مشكلتي في اللهجه والتحدث بخاف اتكلم وطبعا اني مش بفكر بالانجليزي  المهم انا بدور علي الاقوي بالنسبالي ويحسن كل المهارات عندي في الانجليزي يعني استمر في ذي امريكان؟ لان الموضوع ده مشتتني جدا يعني مثلا وانا بدرس في ذي امريكان افكر في طليق واقول التفاعل فيه اكتر وده بيشتتني ولو سبته وروحت طليق خايفه يفوتني معلومات في ذي امريكان لان ذي امريكان بحسه مفصل اكتر ومتعمق في اللغه انا في حيره ومش عارفه اركز بسبب كده لدرجة بقول ياريتني فضلت في ذي امريكان من غير ما اتفرج علي حلقات في طليق . بعتذر اني طولت لكن انا فعلا في مشكله ونفسي اكمل من غير تشتت . معلش سؤال لو انا عايزه استفيد من الاتنين ازاي اقدر اعمل كده ؟
106 Online Users
0 Guest 106 Member
Today Visits : 20383
Yesterday Visits : 56116
Total Visits : 44190557

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...