First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

قصة عفاريت الجيران حدثت في مصر ، علي محمد رسلان

في تصنيف اسئله عامه
بواسطة طالب محترف (3.8ألف نقاط)  
+7 تصويتات
306 مشاهدات

(عفريت الجيران حدثت في مصر )

قصة جديدة

القصة حصلت من عشر سنين جالنا واحد من قرايبنا ، بس كان شكله اتغير أووى وكان شعره كله اتحول للون رمادي ، كأنه عجوز رغم إنه شاب صغير ، كنت مستغربة أووى ومستغربة ، و بعد الاصرار والاستفسار من أمي ، عرفت إنه إتكلم مع والدي في الموضوع .

لأن بابا رجل دين وعنده علم وخبره بالأمور الغريبة ، قريبنا حكى قصته لبابا وقاله : إنه من كام إسبوع إتوفى جاره في البيت ، ونتيجة لكبر سنة ولمرضه وتجاهل اهله اتنسى فترة وكام يوم في البيت ، ومحدش عرف ان الرجل مات غير من الريحة البشعة ، بتاعت البيت وللأسف أهله بعد التحقيقات والجنازة والدفن منضفوش البيت ، ولا حتى شغلوا قرآن بالبيت ، وسابوا البيت تماما زى مهو .

وبعديها بحاولي اسبوع زوجة قريبي ، لاحظت ان البيت النور بيشتغل فيه كتير، وبالذات نور الحمام اللي بيظهر من المنور واشتكت لجوزها وكانت خايفه ، قريبي اتكلم مع أهل جاره الميت ، واشتكلهم من الموضوع ده ومع تكرار الموضوع ، والنور اللي بيشتغل ويطفي لوحده .

كان بيقعد يراقب البيت من البلكونة كل يوم ، ومن شباك الحمام وفي ليلة كان نايم وزوجته كانت بتنيم الأولاد ، ولف نفسه على السرير لقى على طرف السرير كانت زوجته نايمة الناحية التانية من السرير ، الرجل اتفزع واستغرب لانه متاكد ان زوجته في اوضة الاولاد اقرب منها وبصلها ، لقاها ست مشعرة جدا ولونها أسود وأطول كتير من مراته ، مكنش عارف يقول حاجة حس زى ميكون حد كاتم على نفسه واتشل ، جسمة كله بيرتعش ، وعرق كتير وكان هيموت مكنش قادر يتكلم ولا يتحرك ، لم الحاجة اللي نايمة جنبه حست بيه بصتله جامد وراحت وقامت من على السرير وسابت الاوضة .

للاسف قريبي كان هيموت من الخوف والرعب ، و متعلمش من الموضوع ده انه يسكت وميتكلمش عن اللي بيشوفه ، وكلم قرايب الرجل اللي مات تاني ، واصر انهم يجوا يقراو قران او يجيبوا حد يقر ا قرأن بالشقة لان فيها حاجة غلط وعفريت بسم الله الرحمن الرحيم .

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

5 إجابة

بواسطة طالب عالمي (8.7ألف نقاط)  
+3 تصويتات

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ❤️ 

مساء الخير ❤️ 

بما انني سأنام بعد قليل فسأجل القراءه للصباح  

لا اريد ان اري الكوابيس devil 

بالتوفيق ❤️⁦(✿^‿^)⁩ 

بواسطة طالب محترف (3.3ألف نقاط)  
ههههههههههههههههه للاسف قرأتها
الصبح احسن فعلا
بواسطة طالب عالمي (6.8ألف نقاط)  
+3 تصويتات

انا بخاف عشان كدة مش قرأتها كلها 

قرأت اوى سطرين خوفت كتير .

ههههههههههههههههه للاسف قرأتها
الصبح احسن فعلا
+2 تصويتات
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

ليه كده انا بخاف علي أخر الليل

جسمي قشعر والله

واحدة بردو كبيرة وماتت في الشقة

وبعدين الشقة عرضوها للايجار وجم ناس قعدو فيها وبعدين الست دي ظهرت وشعرها بردوا منكوش للست اللي ماجرة الشقة وهي نايمة بردو وضربتها حتة قلم علي وشها جامد جدا هههههه
بغض النظر عن هذه القصة .
القصة دي مش مرعبة .
عندي قصص كتير لكن مفيش مساحة للكتابة ، ياريت يكون في مساحة كنتي هاتشوفي الرعب بحق و حقيقي .
و أنا إن شاء الله هانزل قصص رعب كتير ، بس إللي يستحمل .
بواسطة طالب متحمس (767 نقاط)  
انا  أولهم  ^^ ههههههه  
رح ابقى مستني عل طوول  
يا ريت يكونو قصص للعالم الآخَر
شكرا شكرا اجيب اختي هي اللي بتحب الرعب
براحتك ، البيت بيتك
بواسطة طالب متحمس (767 نقاط)  
+2 تصويتات

والله  لما تحمست للقصه انتهت  broken heart  

واصل  صديقي لا تتوقف ههههههه

إن شاء الله
بواسطة طالب عالمي (7.3ألف نقاط)  
+1 تصويت
مساء خير اخي محمد

كيف حال ...عودة حميدة

كالعادة منشور والقصة رائعة

ربي يبارك فيك ويوفقك

دومت بالخير
مساء النور
الحمد لله بخير
شكراً جزيلاً لكِ
اللهم آمين
و أنتي أيضاً إن شاء الله
100 Online Users
0 Guest 100 Member
Today Visits : 20633
Yesterday Visits : 56116
Total Visits : 44190807

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...