First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

بالنسبه لامتحان اللغه الصينيه والوحده الرابعه [ تمت إجابته ]

في تصنيف اللغه الصينية
بواسطة طالب جديد (67 نقاط)  
+1 تصويت
195 مشاهدات
اولا عملت ايه في اختبار اللغه الصينيه ثانيا الوحده الرابعه بتاعه النغمات حتبدأ أمتي
تمت إجابته

3 إجابة

بواسطة طالب مبتدئ (234 نقاط)  
مختارة بواسطة
+1 تصويت

أفضل إجابة

عادي الامتحان كان سهل لدرجة كنت حاسس ان احنا ماخدناش حاجة أصلا مقارنة باللغة الألمانية أو الفرنسية مثلا.

هوا احتمال كبير المشكلة اللي تواجه معظم الناس الكتابة باليد بتكون ايدك تقيلة في الأول بس بعد كده بتاخد على الخط الكويس.

نصيحة بخصوص الكتابة حاول تكتب الرموز بالترتيب اللي هوا من الشمال لليمين ومن أعلى لأسفل. 

اكتب الرموز كتير بين كل فتره وفتره وحاول تستخدم ال spaced repetition بصراحة تقنية رائعة لو استعملتها أوعدك عمرك ما هتنسى أبدا ...

بالتوفيق ان شاءالله 

بواسطة طالب محترف (3.4ألف نقاط)  
اتفق .
بس ممكن تفهمني التقنية دى عشان عملت بحث و مش واضح اوى ليا .
بواسطة طالب مبتدئ (234 نقاط)  
هتراجعي الحاجة اللي مش عاوزة تنسيها في الأول مثلا بعد اسبوع من دراستها كويس اوي بعد كده هتراجعي بعد اسبوعين وبعد كده هتراجعي كمان مرة بعد شهر وآخر مرة بعد شهرين وهكذا.

ماتقلقيش هيا أول مرة هتحسي انه صعب بس بعد كده وقت المراجعة هيقل تدريجيا لحد آخر مرة.
بواسطة طالب متحمس (556 نقاط)  
+1 تصويت
علاش مستعجل صديقي راجع انا ما زلت بالوحدة الثالثة لم اكمل اخر اربع حلقات لاخذ الاختبار اكيد تنزل باقي الوحدات بالتزامن مع انتهاء الوحدة الثالثة بكل لغة في التطبيق
بواسطة طالب محترف (3.3ألف نقاط)  
+1 تصويت
انا لسه براجع اما همتحن هقولك
بواسطة طالب محترف (3.3ألف نقاط)  
الحمد لله الامتحان كان كويس
بس جملة سعدت بلقائك دماغي علقت علي 认识
ها بعدها  ايه قال ايه لسه بفكر لاقيت اخر جملتين عدوا بسرعة مع اني عارفهم في المجمل كويس
122 Online Users
0 Guest 122 Member
Today Visits : 35007
Yesterday Visits : 64489
Total Visits : 45458397

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...