First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

مستر ابراهيم ◉‿◉ ارجوا المساعده :)

في تصنيف اقترحات واستفسارات للمنتدي
بواسطة طالب محترف (2.9ألف نقاط)  
+8 تصويتات
471 مشاهدات

يسعد مساكم .. 

سؤالي موجه لمستر ابراهيم علي وجه الخصوص .. ولكن اذا في حد عارف اجابة سؤالي او اي معلومة اتس اوكي جداا انه يقول يعني :) 

ازي حضرتك مستر ابراهيم عامل اي :) انا بحب حضررررتك جدا :) دا اولا ..

كان عندي كام استفسار احب حضرتك تفدني فيه اذا سمحت ^_^ ..

الاول : انا امتي اقدر اضيف لغة ثالثة مع اللغتين اللي بتعلمهم ؟ انا حاليا بتعلم انجليزي في زي اميركان.. و اسباني . 

سؤال بقي انا المفروض اكون في اي مستوي في كلا الغتين علشان اقدر اضيف لغة زيادة ؟ وهل دا يفرق بين لغة والتانية يعني اللغة اللي انا هضفها تفرق مثلا اكون في المستوي اي ولا كله نفس بعضه ؟ 

لاني حابة اضيف صيني ** لان حضرتك قولت انها مهمة جدا بعد الانجليزي .. ** او فرنساوي بس دا هيكون في حالة انا هاخد اي في المدرسة ان شاء الله .. 

وشكرااا لك استاذي العزيز ❤️❤️ احبك في الله .. 

وزي ما قلت اي حد عنده علم بردو ياريت يجاوب :) 

دمتم بخير جميعا ❤️❤️ بالتوفيق 

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

3 إجابة

بواسطة طالب محترف (4.1ألف نقاط)  
+2 تصويتات

السلام عليكم مرحباا جناوي كيف حالك 

انا هقول وجهه نظري الشخصية 

تقدري تضيفي لغه تانيه لما تحسي فعلاا ان مسعواكي خلاص بقي متقدم جداا فلغه من اللغتين الي بتتعلميهم وتقدري تفهمي الي بيتكلم علي الاقل 90 % من كلامه تفهميه بكده تقدري تضيفي لغه جديده 

بالنسبه لتحديد المستوي اعتقد ده علي حسب انتي شايفه نفسك بقيتي اي فاللغه دي وده كماان بيختلف من شخص لشخص مش بس من لغه للغه ممكن حد يكون حابب اضافات اكتر عشان فعلاا يوصل لمستوي التقدم فاللغه ويقدر يفهم الي امامه 

معلومه اخري اه الصيني مهم جداا بس لازم قبل ما تخديه من اتجاه اهميته شوفي نفسك الاول هتقدري تكملي فيه ولا لااا وهتقدري تحبيه وتستمري فدراسته ولا هتيجي فوقت وتوقفي ولو حسيتي بكده فالافضل متبدايش اصلاا غير لما تبقي مستعده لي سواء كان هو او اي لغه 

بالتوفيق حبيبتي ❤

وزي ما قولت دي وجهه نظري 

بواسطة طالب محترف (3.4ألف نقاط)  
اتفق معاكى جداااا
بواسطة طالب محترف (3.4ألف نقاط)  
+1 تصويت

الفيديو

شوفتي الفيديو ده بتاع استاذ ابرهيم بيتكلم عن فكرة تعلم اكتر من لغة 

هقولك تجربتي انا بدأت انجلش علي Z American English بس في الأول قبل معرف القناة كنت بحاول بقدر المستطاع اعمل حاجة لحاد مربنا كرمنى باستاذ ابرهيم مع دخولي الكلية كمان اتظبط معايا ما شاء الله  بقدر كبير الحمدالله 

الفرنسية كنت باخذها من ٤ ابتدائي في المدرسة و حاليا في الكلية كلمة تانية 

بالتالي معنديش مشكلة انى اخد لغة كمان 

انا من جوايا مش شايفة ده عبأ عليا بل بالعكس مبسوطة بده ومش بستعجل نفسي لان انا شخصية بتتوتر من الضغط 

فانتى اعرفي نفسي و افهميها هتفهمى نفسك مع كل لغة ماشية ازاى وعلي فكرة هتعرفي تحددى مستواكي ليه بقي لان مخك مش هيتعب لو ضفتي لغة كمان 

اتمنى اكون ساعدتك ❤

+1 تصويت
مستر ابراهيم ..:)

بما ان حضرتك هنا ممكن ترد عليا بلييز ^_^
صح جداا ... حااضر هروح :) بس لو رد اندهيلي ماااشي هههههه
سلمييي المستر دايما بيجي علي وقققتك هههههههه
بواسطة طالب عالمي (5.7ألف نقاط)  
صح فعلاا ههههههههههه
 شوفتي حظنا حلو و كدا ربنا يحفظنا
هههه ياارب ..
وانتيي مش بيجي وقت شغلللك الا لما بكوون انا مشغوووله اذا كان 2-4 اووي دلوقتي ههههههههه حاجة غريبه والله
شكلك قصده الاوقاات دي علشان مزهقكيش صح ؟؟؟؟ ههههههههه
بواسطة طالب عالمي (5.7ألف نقاط)  
ههههههههههههه بجد ضحكتيني
ازاي يا بنتي بسس دا ربنا يعلم مكانتك عندي
هيا بتيجي كدا بقى هههه
بس متقلقيش بإذن الله اكلمك لما تكوني موجودة
130 Online Users
0 Guest 130 Member
Today Visits : 33605
Yesterday Visits : 56116
Total Visits : 44203755

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...