First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

༆DO YOU NOW(12)༆

في تصنيف اللغه الانجليزيه
بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
+6 تصويتات
139 مشاهدات

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

ان هناك فئة من الناس تسمى(night owl) بطبعهم يطيلون السهر ليلاً ولا ينامون إلا بعد اوقات متأخرة، هؤلاء في العادة يمتازون بمهارات عقلية متفوقة وشخصيتهم تكون مبدعة بدرجة كبيرة لكن بجانب ذلك يواجهون صعوبة في التعامل مع الناس وحياتهم لا تخلو من المشاكل. 

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

There is a group of people called (night owl) who, by their nature, stay up late at night and do not sleep until after late times.These people are usually distinguished by superior mental skills and their personality is highly creative, but besides that they face difficulty in dealing with people and their lives are not without problems.

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

6 إجابة

بواسطة طالب عالمي (5.6ألف نقاط)  
+4 تصويتات

مساؤو روجاا

معلومة حلوة كتير تسلممم ايدك

انا مو من هي الناس يلي بتسهر عطول بالاجازة اوك بنخربها سهر ههههه بس بأيام المدرسة غالبا بنام smiley

استمري بنشر المزيد ❤

بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
مساء الورد مريوم❤❤
حلا عيونك ❤☺
الحمدلله ولا انا (:
احسن والله شوبدك بعيون الباندا €_€
بإذن الله شكرا لتشجيعك❤
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
هههههههههههههههه يا نونو يا صغنن بتنام بدري ياصغنن وبتشرب اللبن كمان
طب شو رايك اقلك حكاية قبل النوم هههههههه
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
لو سمحتم لا تجيبوا سيرة الباندا على لسانكم دا كيوت خالص
بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
ماكنش قصدي يا شوشو اعتزر هههههههه
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
ايوا كدا ولا اخليك وجبة العشاء للبنادا الحبيب
وانا لازم اعلمك فن السهر على اصوله
بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
الله يستر بس ههههههههههه
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
شو انا بدي اكلك انا بس بدي اعلمك كيف تسهري
بس لو جننتي انا هكلك على الفطار
بواسطة طالب عالمي (5.6ألف نقاط)  
شبك عم تضحكي علينا عالاقل ما عندنا عيون الباندا متل بعض الناااس هههههه
عفكرا الباندا مو كيوت ابدا مبعرف كيف بتشوفوه كيوت
الدب القطبي اكيت
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
ههههههه وماله عيون الباندا دي احلى عيون
اه الدب القطبي دا هخلي يكلك على العشا هههههههه
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
+2 تصويتات

مساء الخير روحا 

 انا بضل صاحية لساعة 8 الصبح هههههههه بحب السهر اووي 

امممممم يعني احتمال اكون من الفئة دي ؟  

بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
مساء الورد ياشوشو❤
انا عملته عشانك والله هههههه عارفاكي كويس
اكيد معقول تكوني من هاي الفئة وماشاء الله عليكي حطمتي الرقم القياسي عشوي هههه
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
مسا الفل يا احلى فلة
ازيك يا روجا عاملة ايه وشاني موت
ههههههههه ليه الفضايح بس دي
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
يعني منهم ولا لاء
اي رقم قياسي هههههه
بواسطة طالب عالمي (5.6ألف نقاط)  
حتى اسم رجاء ما خليته بحاله وصار روحا
بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
وانتي والله وحشتيني جدا جدا جدا ❤
اه طمني منهم هههه
مريوم نورتي هههه❤معزورة
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
طيب شو الرقم القياسي الى كسرته
واطمن ليش عشان يعني بواجه مشاكل هههههههه
انسة كريم المرارة فقعتيها شو ضايل
بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
يا شوشو الرقم القياسي بالسهر انا  ازا صارت الساعة 12 خلص بطفي وبنام ههههه
كريم المرارة هههههههه
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
يا صغنن يا حلو بتطفي وتنامي على اساسا انك مبايل يعني هههههههه

لا لا انتي وانسة كريم محتاجين دروس في السهر
بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
+2 تصويتات
مساء العسل اختي رجاء❤

ايه ده !!معلومة حلوة اووووي هههه

بالتوفيق لك يارب♡♡♡♡
بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
يسعدلي مساكي ياجميل ❤️❤️❤️
حلا عيونك حبيبتي ❤️❤️
وللجميع ياقلبي ❤️
بواسطة طالب محترف (4.4ألف نقاط)  
+2 تصويتات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....

شكرا رجاااء لهذه السلسلة الجميلة 

همممممممممم منشورج في الصميم ذكرتيني :) كنت قبل أسهر أحب الليل وبعد أقعد أتدرب على الرسم وادرس اشتغل أخلص كل أموري بالليل والهدوء كانت قمت نشااطي  فأبوي الله يحفظه مرة شافني  وقال لي أنت مثل البومه :) تطلع بالليل من باب المزاح ""هو قصده القمر بس الظاهر خانه التعبير :)  ""لأنه كنت أسهر همممممم طلع كلام الوالد صحيح بس الحمد الله غيرت إعدادات مخي وصرت أحب الصبح أكثر وعدلت نومتي والحياة 

وصرت بعد أحب البومه كائن لطيف وجميل :) 

بواسطة طالب محترف (2.8ألف نقاط)  
ههههه ضحكتيني زوزو !!
زينب بجد انا مش قادرة احدد سنك ابدااااا حاجة تحير والله هههه اوقات بحسك حد كبير في عشرينات مثلا او كدا اوقات بحسك قدنا بجد مش عارفه احددلك سن ههههههه
_********
*** انا مش بقول كدا علشان تقولي عن سنك او كدا ابدااا انا عارفة انك مش حابه تتكلمي عن معلوماتم الشخصية انا بس حبيت اوصلك تجربتي هههه***
بواسطة طالب محترف (4.4ألف نقاط)  
هههههههههههه الله يسعدج هههههههه ...بعد عمري الي تحترم خصوصيتي جنتي الجميلة
وصلي وصلي  تجربتج ههههه والله و ونسني (فرحني) كلامج ههههههه
همممم في سسؤال يفرض نفسه هههههه متى تحسيني كبيرة ومتى صغيرة
بواسطة طالب محترف (2.8ألف نقاط)  
ههههههه ويسعدك حبيبتي ❤️ هو انا عندي فضوول اعرف ماشي بس بردو مش عايزة اكون سخيفة هكتشف بنفسي ان شاء الله ههههههههه وهخلية سر بيني وبين نفسي don’t worry هههههه ...
——
امممم مش لازم ترجمة .. by the way انا عايشة في الامارات بقالي اكتر من 8 سنين so بفهم خليجي كويس :)
حبيبتي ربناا يفرحك دايما❤️
..
ههههه ااووه نو :) بصي هقولك
يعني مثلا الاجابة دي حسيتك صغيرة يعني مثلا كدا 17,18,16 حاجة زي كدا وكمان الاجابة ساعت منشور رومانتك بتاع التطوع دا لم اكنتي بتقولي هتسألي باباكي حسيتك صغيرة بردو .. في نفس السن تقريبا
بس في اول معرفتك .. حسيتك حد كبييير 20,25 كدا يعني من طريقة كلامك حكمك تحفزيك ما شاء الله عليه الدااائم لكل الناس ودايما بتعرفي تحتوي البني ادم بجد .. ورسمك دا لوحده مستحيل يكون حد صغير بيرسم الرسم التحفة دا ههههههه  الله باارك والله مش بحسد .ههه انا مبسوطة بيكي جدا ونفسي اتعلم الرسم في يوم من الايام ان شاء الله
بواسطة طالب محترف (4.4ألف نقاط)  
أنا الي مبسوطه فيكي وبمعرفتج جنتي ...أهم شي راح تكتشفين بنفسج تمام GOOD LUCK هههههه
شوفي بعيدا عن العمر ..أحنا ببيتنا جذي لازم بالمواقف المصيرية :) لانها فيها شغل لازم أبوي يعرف انه ناخذ رايه وهذا من وجهة نظري الصحيح ماله دخل إذا كنا كبار أو صغار ...أنا من الناس أحب استشير أهلي طبعا أفكر ويكون قراري ولازم أنا أعرف شنو أسوي بس عندي لازم أهلي يعرفون
عشان سبحان الله يصير معاي شي يكونون عارفين بالموضوع مو يتفاجئون وبعد عشان لما أسولف أقدر أسولف وأنا مرتاحة مو قدامهم أقفل الموضوع كأني مسويه جريمة يعني  مثل ما يقول المثل  لا تسرق لا تخاف ...... يعني إذا مقتنعة بالشي الي اسويه واشوفه مو غلط ليش ما أقولهم وتختلف العوائل والأشخاص وكل انسان له منطق بهذه الحياة  بس هذا بالنسبة لي
وكل ما قلتيه شهادة أعتز فيها وفرحتني كل كلمة الله يسعدج سعادة الدارين
راح تتعلمين بعون الله وأي شي تبينه من عيوني واليوم رديت عليج عشان الفرش ....ربي يوفقج جنتي ويفرح قلبج ويهديج ويعافيج اللهم امييييين
بواسطة طالب محترف (2.8ألف نقاط)  
اكيد ان شاء الله هههههه ..
صحيح كلامك بس بصراحة انا كجنة بخااف جدا احكي مع بابي يعني مامي بتكلم معاها وكداا وحتي انا لما اختاروني محرره مم فترة قبل مشنور رومانتك .. روحت حكيت لمامي ووفقت بس كان لازم بابي يعرف هفت جداا احكيلة .. وزي ما قلت يتختلف مت شخص لشخص .
****
ريلي يا زينب والله انتي من افضل الناس اللي تعرفت عليهم في حياتي والله ومن غير مبالغة بجد .. انتي عارفة كلام كتييير بشوفه في منشورات وتعليقات ليكي بتتكلمي مع حد صدقيني بستفيد منه حدا حتي لو مش لياا .. ربنا يديم المحبة والله انتي فهلا شخصية محترمة جداا احسبك علي خير بجد .. وانا فعلا حبيتك والله وكلامي مفيهوش اي مجاملة وربي شااهد علي دا ..
::::
مفهمتش يعني اي علشان الفرش ؟؟ .. اهاا ايوه فهمت صح لما سألتك عن watercolors هشوفة الصبح ان شاء الله لاني هنام دلوقتي ..
امين حبيبتي ولكِ مثل دعوااتك حبيبتي ❤️❤️هتوحشنيي جداا زعلانة والله ان بكرا الثلاثاء ): ..
لينا لقاء يوم الاربعااء ان شاء الله :) اصلا ببقي موجوده دايما الصبح هزهقك ههههههه بهزررر طبعاا
بواسطة طالب محترف (4.4ألف نقاط)  
ترا الخوف مفيدد جدا جدا :) مو سئ بس في شغلات لازم نحاول نسويها عشان ما نندم بعدين مو على التحرير اقصد بشكل عام الشجاعة مو انه ما نخاف الشجاعة انه نسوي الشي الي نخاف منه... حتى انا مرات اخاف انه اقول موضوع لأبوي بس لازم اتخذ إجراء واقوله واستجمع كل طاقتي..... وإن شاء الله الله يعوضج خير يا جنه انتي تستاهلين كل خير
................
بعد عمري يا جنه انتي سعادة وربي يجبر بخاطرج ويرزقج من واااسع فضله جدددددا ممتنه واقدر كل كلمة قلتيها لي ما تدرين شكثر استانس لما احد يقولي استفدت أو تعلمت الحمد الله لهذه النعمة ❤️❤️❤️❤️❤️وارجع واقول الله رزقني فيكم وربي يقدرني واكون قد الثقة الي حطيتها فيني ❤️ بصراحة ماني عارفة شنو أرد على كل الكلام الي قلتيه بس الله يعلم شكثر اسعدني
 ......
عمري تصبحين على خير تنورين يا جميلة ❤️❤️❤️
جنه شكررررا لج على كلشي ❤️❤️❤️
بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
الشرف الي انا عمعرفتكم
والله مابتتخيلو شقد بحبكم ❤❤❤
بواسطة طالب محترف (4.4ألف نقاط)  
احبكي الله الذي احببتيني به ❤️❤️❤️وانتي بعيد ياا رجااء عزيزة جدا جدا علي ربي يسعدج سعادة الدارين... وصباااااح الخير ❤️
بواسطة طالب متميز (1.7ألف نقاط)  
+2 تصويتات
اعتقد ان انا منهم هههه، بس بقالى كتييير مسهرتش علشان المذاكرة كنت بنام بدري وتقوم مع الفجر للمذاكرة،، ولكن دلوقتي خلصت امتحانات الحمد لله وبفكر اخليني زى ما انا كده ههه
بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
اصحك ترجع للسهر
مش عايز عيون الباندا أكيد ههههه
بواسطة طالب متميز (1.7ألف نقاط)  
لا لا مش عايز ابقى باندا هههه
بواسطة طالب محترف (3.0ألف نقاط)  
+1 تصويت

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...

مرحبا أختي رجاء ❤ كيف حالك؟

منشور جميل و مفيد سلمت اناملك ❤

فعلا على الرغم من أن هذا النوع من الأشخاص منتشر الا أنهم دائمآ ما يوصفون بالكسل والخمول لسهرهم و لكن على العكس تماما هذا أمر طبيعي فتبين أن نشاط ادمغتهم يزداد في ساعات متأخرة من الليل، و بعض أماكن العمل بدأت بالفعل في جعل مواعيد عملها أكثر مرونة بحيث تناسب أولئك الذين يسهرون في الليل و بذلك يعملون في الوقت المناسب لهم

بالتوفيق للجميع smiley

بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته إسراء ❤️❤️
الحمدلله بأفضل حال ماذا عنكِ؟ ❤️
في بعض الأحيان احاول ان اكون منهم ولكن يغلبني النعاس للأسف (:
شكراً لمرورك عزيزتي ❤️
66 Online Users
3 Guest 63 Member
Online Members
Today Visits : 7976
Yesterday Visits : 34022
Total Visits : 11903985

20.3ألف أسئلة

110ألف إجابة

127ألف تعليقات

25.0ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
...