First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

سؤالي في اللغه الانجليزيه [ تمت إجابته ]

في تصنيف اسئله عامه
بواسطة طالب جديد (4 نقاط)  
+4 تصويتات
594 مشاهدات
انا مقتصره في كورس الانجلش علي فيديوهات المستر ابراهيم في طليق وانا طالبه مبتدئه جديد والشئ الوحيد المتاح ليا هو سماع الفيديوهات فقط فانا لاعرف ماذا افعل لانني لا استطيع مذاكره اي كلمات وجمل جديده غير الموجوده في الفيديوهات فكنت عايزه استفسر اذا كان هذا سوف يؤثر علي تطوري في اللغه ام لا وهذا ينطبق ايضا علي اللغه الصينيه . (معلومه) هذا سوف يكون مجرد وقت وباذن الله سوف استكمل كل هذا
تم إغلاقه بملاحظة: تمت إجابته.

13 إجابة

بواسطة طالب اسطوري (11.7ألف نقاط)  
+3 تصويتات

step by step خطوة بخطوة وكل شيئ في وقته أحلى

البركة في القليل كما يقول أجدادنا وبإذن الله سيكفي ويوفي القليل ذو الجودة الرائعة بلا شك مع الاستاذ ابراعيم عادل .yes

بالتوفيق للجميع .

مشكوره جدا
بواسطة طالب متميز (1.6ألف نقاط)  
+2 تصويتات
هو المستر بيقول في الفديوهات متحاولوش تتخطوا المستوي بنفسكوا

اتبعي التعليمات لكل حلقه وشاهدي بانتظام ومستواكي هيعلا حبه بحبه
بواسطة طالب متحمس (539 نقاط)  
+2 تصويتات

تابعي الدروس الموجودة في طليق و لا تلجأي الى مصادر اخرى من اجل رفع مستواك لان ذلك سوف يؤثر سلبا عليك, و مع الوقت سوف يتقدم مستواك.

بواسطة طالب جديد (62 نقاط)  
+1 تصويت
انتى فقط تشعرين ان الدروس تسير ببطء ولكن بعد انطلاق التطبيق سيسير على وتيره اسرع وتتقدمى بسرعه جدا ان شاء الله وشوف تكتفى به عن كل شىء

ولو حابه تذاكرى كلمات اكتر شوفى كورس تعلم من الصفر لحين صدور طليق
بواسطة طالب جديد (34 نقاط)  
+1 تصويت
حضرتك ممكن تكوني مستعجله شويه أو شايفه إن اللي في الحلقه ده قليل علي مده الاسبوع عقبال ما الحلقه الجديده تنزل وبتفكري إن ممكن تبقي معاكي حاجه اضافيه تزود معلوماتك وتستغلي بيها الوقت

نصيحتي ليكي لو زاكرتي الحلقه كويس اوي وحليتي كل اختبارتها وبقي معاكي وقت تاني قبل الحلقه الجديده راجعي الحلقات القديمه وكأنك بتسمعيها لأول مره وتعملي لنفسك اختبارات علي الحلقات وحطي الكلمات في سياق أو جمل هتلاقي انك بتستغلي الوقت بطريقه مفيده جداً

ربنا معاكي ومعانا
انا بالفعل باستخدم الكلمات الجديده في جمل
بواسطة طالب مبتدئ (331 نقاط)  
+1 تصويت
عند  نزول التطبيق ستكون الحلقات متاحة بوفرة
بواسطة طالب جديد (60 نقاط)  
+1 تصويت
كملي واستمري مستر ابراهيم هيبدأ معانا من الصفر للطلاقه

بالتوفيق
تسلمي اختي
بواسطة طالب جديد (86 نقاط)  
+1 تصويت
مش تستعجلي كل معلومه هتيجي في وقتها..و من الاحسن مش تشتتي نفسك في مواقع تانيه لان إستاذ إبراهيم منظم الكورس بأفضل طريقه تناسبنا وعارفه امتي يديلنا المعلومه دي وامتي لا

اصبري وإلتزمي بنصايح استاذ إبراهيم ومع المتابعه ان شاء الله مستواكي هيطور
بواسطة طالب متميز (2.3ألف نقاط)  
+1 تصويت
اختي قال الاستاذ  ذا كنت مبتدأ لا تنوع مصادر التعلم

وعندما ينزل التطبيق ان شاء الله ستكون هناك الكثير من الميزات التي تسمح لنا بممارسة اللغه

بتوفيق لكم جميعا
بواسطة طالب محترف (3.6ألف نقاط)  
+1 تصويت
شي صحيح لان المعلومات التي تقال جيده وعليك تنفيذ كل ما يقول ولكن يمكن الرجوع الى قناة ذا امريكان انجلش توجد هناك قائمه النصائح لمتعلمي اللغه الانجليزيه ستجدين كل ما في بالك
شكرا جدا لنصيحه
بواسطة طالب جديد (37 نقاط)  
+1 تصويت
خليكى زى مانتى كدة متابعة مع مستر ابراهيم ومع الوقت مستواكى عيعلى ويتحسن فى اللغة ومتحاوليش تشتتى نفسك وتشوفى معلومات من مصادر مختلفة عشان متمليش واكيد لما التطبق عينزل عيزيد عدد الحلقات
انا اكيد مبتابعش اي مواقع تانيه نهائي غير مستر ابراهيم ويتابع الفيديوهات علي طووول فانا التزم بالفيديوهات حتي لو انا معرفشي كلمات كتيير ومعرفش اكون جمل اووي ده هيجي واحده واحده من خلال متابعتي للفيديو
بواسطة طالب جديد (135 نقاط)  
+1 تصويت
اتبعي تعليمات مستر إبراهيم

كذلك يمكنك تخصيص وقت لمراجعة الدروس القديمة وحل امتحاناتها.
شكرا جدا  علي النصيحه
بواسطة طالب مبتدئ (333 نقاط)  
+1 تصويت
وانا كنت كذالك، ولكن يمكنك انت البدأ بإنشاء جمل جديدة على سجية ما في الفديو او نحو ذلك...
انا بفعل ذللك ايضا  من خلال الكلمات الموجوده في الفيديو او كلمات بكون عارفاها بكون جمل بس بتكون خاصه بالدرس اللي اخذته مع المستر وساعات بكون جمل عاديه ساعات بتطلع الجمله غلط بس بقول كفايه اني بحاول افكر بالانجلش
192 Online Users
0 Guest 192 Member
Today Visits : 63037
Yesterday Visits : 60675
Total Visits : 45789046

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...