First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

إقتراح اتمنى تقولولي رأيكم فيه

في تصنيف اقترحات واستفسارات للمنتدي
بواسطة طالب متحمس (739 نقاط)  
+6 تصويتات
372 مشاهدات
عندي إقتراح للمنتدى مش عارفة اذا كان مقبول ولا لا

يكون في صفحة لكل أستاذ زي الفيسبوك نحط عليها الاسئلة والاستفسارات اللي محتاجين نفهمها او نناقشها والمشرفين على الاسئلة يمنعوا نشر اي سؤال خارج الكورس لمنع اضاعة وقت المدرس في قراءة بوستات مش هتفيده ولا هتفيد السائل وممكن المدرس ينزل عليها اسئلة او اختبارات تحدي اسبوعية مثلاً ومنعاً لإضاعة وقت المدرس ف مراجعة الاجابات ينزل بس الاجابة الصحيحة تاني يوم مثلاً وكل واحد يقيم نفسه بنفسه

اما البوستات او الاسئلة او كل اللي بنعمله دلوقتي يفضل زي مهو عادي بس اللي اقصده ان يكون في تواصل دائم بيننا وبين الاساتذة خصوصاً ان ممكن حد يجي دلوقتي يبدا كورس ف لغة ويحط سؤال حابب يعرف اجابته من الاستاذ نفسه عشان يكون واثق من الاجابة فيكون الاستاذ مثلاً ف الدرس العشرين فصعب ان الاستاذ ياخد باله من السؤال لان ملاحظة ان الاسئلة اللي بيجاوبوها الاساتذة بتكون من اليوتيوب فبالتالي الفيديو بتاع الدرس الاول مثلاً لو نزل فيه سؤال الاستاذ مش هياخد باله غير ان التعليقات ف اليوتيوب بتبقى كتيرة جدا بين كلمات شكر وتحيات ونصايح وايات قرانية ...الخ طبعاً منكرش فضل الاساتذة علينا وطبعاً يستحقوا كل الشكر والتقدير

بس اللي اقصده ان هنا ف المنتدى مينزلش ف صفحة مدرس اللغة الا الاسئلة المباشرة فقط منعاً لاضاعة وقته ووقت فريق العمل والمشرفين ع المنتدى

اتمنى الاقتراح يحوز اعجابكم

وشكراً جزيلاً لكم

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

5 إجابة

بواسطة طالب محترف (4.6ألف نقاط)  
+5 تصويتات

السلام عليكم 

مرحبا أختي أمل 

اقتراح جميل، و بإذن الله سيتم العمل عليه و لكن اعتقد ان الأساتذة سيكونون متواجدين هنا على المنتدى و سيكون لكل استاذ وقت يفتح فيه الموقع و يجيب عن الإستفسارات... و مؤخرا انضم استاذ أحمد جلال للموقع  و إن شاء الله قريبا يتواجد جميع الأساتذة 

بالتوفيق لك 

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اتمنى فعلاً تواجدهم معنا قريباً
واشكر دعمك
بواسطة طالب عالمي (8.7ألف نقاط)  
+4 تصويتات

مساء الخير 

هو فعلا صار هيك ولكل مست راح يكون الو صفحة خاصة فيه 

وبلشوا مستر احمد جلال مستر اللغة الفرنسية 

تحياتي smiley

بواسطة طالب محترف (3.4ألف نقاط)  
تمام
ربنا يوفقنا جميعا يارب ♥️
مش فهماني ياشهد
بوست الادمن زي مااحنا بنعمل لما نحب نطرح سؤال
عادي بنغط على +وبنحط السؤال وبينزل للعموم وف النهاية محسوب انه من انشطة الادمن مش استاذ احمد جلال
يعني استاذ احمد جلال نفسه لما يجي يشوف البوست ده كأنه دخل انشطة الادمن مش صفحته هو
اللي اقصده ان الاساتذة فقط وليس الاعضاء يكون ليهم صفحة ري الفيسبوك احنا نكتب عليها اللي محتاجينه بشرط انها تكون خاصة بالكورس فقط حفاظاً ع وقته واللي يدخل صفحة استاذ احمد جلال يشوفها ويشىف رد الاستاذ عادي ونتناقش ونستفسر
لكن البوست اللي بتقولي عليه خاص بنشاط الادمن وكأنه اعلان
حتى لو لاحظتي كمية التعليقات هتلاقيها ف العالب تعبيرات عن فرحة الاعضاء بتواجد الاستاذ والاستاذ لو دخل البوست وقرا التعليقات تقريباً مش هيلاقي اسئلة
لكن لو في صفحة خاصة بكل استاذ هيكون الموضوع اسهل
فبدل منزل سؤالي في وسم اللغة الفرنسية انزله للاستاذ مباشرة خصوصاً اني نزلت سؤال بالوسم ده من يومين والنهاردة حبيت اشوفه مطلعليش خالص واعتقدت ان فريق العمل حذف سؤالي لكن لما دورت لقيت المشكلة اني كتبت اللغة بـ ة  وهالوسم اللي ف اسفل الصفحة هو اللغه بـ ه
يعني لو الاستاذ ضغط ع الوسم مش هيطلع سؤالي
اتمنى اكون قدرت اوصلك الرسالة
كلامك صح شيرين الرسايل مش حل عشان الفايدة تعم
بواسطة طالب عالمي (8.7ألف نقاط)  
اوكي فهمت فكرة حلوة
وان شاء الله اقتراحك يتم العمل عليه لانو حلو مفيد
واعزني غلبتك كتير
لا ابدا مغلبتنيش احنا اخوات وعادي النقاش حبيبتي بس حبيت افهمك مقصدي❤️❤️
+4 تصويتات
اقتراح حلو جدااا

انا عن نفسي لما بيكون عندى أسئلة بحب اتواصل مع استاذ المادة اسهل منعا انى الغبط او حد يلغبطنى
فعلاً ده اللي اقصده
ممكن انا اديكي اجابة وانا واثقة مليون المية انها صح وانتي تفهميها مني ع الشكل ده وف النهاية تطلع المعلومة غلط
لكن من الاستاذ هيكون الوضع غير
بالظبط كده ♥️

ان شاء الله كله يكون تمام وهنعرف نتواصل معاه.
بواسطة طالب محترف (4.2ألف نقاط)  
+2 تصويتات

اقتراح جميل جدا و هيفيد كتير من المتعلمين هنا

بواسطة طالب عالمي (6.1ألف نقاط)  
+2 تصويتات
اقتراح جميل جدا
129 Online Users
0 Guest 129 Member
Today Visits : 49998
Yesterday Visits : 64489
Total Visits : 45473383

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...