First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

نراجع ازاي [ تمت إجابته ]

في تصنيف اللغه الاسبانية
بواسطة طالب محترف (3.3ألف نقاط)  
+5 تصويتات
275 مشاهدات
لو انا  بتعلم ٣لغات لاني مش شغالة دلوقتي وعاوزة استغل الوقت

عندي  الاولوية الاولي الانجليزي وبعديها الاسباني وبعديها الصيني

ازاي ادرس وارجع كل لغة مش عارف أنظم جدول

ممكن مساعدة وشكرا جزيلا
تمت إجابته

2 إجابة

بواسطة طالب محترف (2.9ألف نقاط)  
مختارة بواسطة
+3 تصويتات

أفضل إجابة

ازييك فاطمة :) .. 

اخبارك اي .. 

ممممم بصي انا في نفس المشكله ٠-٠ .. وهستني  الاجابات .. ان شاااء الله يفيدوكي هنا :) هو انتي بتدرسي انجلش في طليق ولا ري اميركان ؟

بس عندي سؤال.. هو انتِ دايما بتختفي تختفي وترجعي فجأة كدا ههههه :) (امزح بس)  

هههههههه نستني الإجابة
والله مطحونة في الاسباني بسبب مشكلة التطبيق ففي دروس كتير فاتتني فكنت ادرس وإجازة العيد كمان بقي في كسل قلت لا نفوق بقي  الدنيا كده باظت
انا في ذي أمريكان المستوي الثاني وصلت للنصف وللأسف متوقفة دلوقتي بسبب عدم التنظيم  والدنيا ملغبطة شوية وباخذ طليق كمراجعة
بواسطة طالب محترف (2.9ألف نقاط)  
وصلتِ لفين بالاسباني ؟؟ ...
same here يا اختي :) ههههه
اهااا انا فاكرة بتراجعي من زي اميركان بردوو .. كنا عاملين جدول مراجعة هنبدأ فيه من السبت ان شاء الله اننا نخلص المتسوي الاول .. لو حبه تبقي معانا هنبقي سعيدين بداا جدا :) ..
ويااريت تنورينا في المنتدي كل فترة :) ... وفي حاجات اسبااني كتير بنزلها .. وانا وبنت تانية عاملين سلسلة للأسبااني .. تقدري تشوفيها عندي :)
...
تسلميلي ياجوجو انا ليا الشرف اني اكون معاكم انا عاوزة اخلص المستوي الثاني في زي أمريكان ان شاء الله اما تخلصوا نراجع المستوي الثاني مع بعض ان شاء الله
بالتوفيق ليكي ياحبيبتي
اما بدخل بشوف التدريبات في الاسباني مجهود رائع استمروا
بواسطة طالب عالمي (8.7ألف نقاط)  
+1 تصويت

مساء الخير 

بصي اول حاجة تكوني حاطة هدف انك تخلصي مثلا جزيئية معينة من كل لغة في وقت معين متل ما تحبي 

انتي بما انك فاضية وما تشغلي حاليا فلازم تدرسي اللغات كل يوم 

اولا لازم تراجعي الى القديم وتدرسي كويس 

ثانيا لازم تعملي جدول ولما انو الانجليزي الو الاولوية خلي الايام الو اكتر مثلا من 7 ايام 3 انجليزي 

و2 اسباني و 2 صيني  وخلي لكل لغة ساعات معينة حسب ما تحبي 

طريقة الدارسة كمان مهمة 

لازم تمارسي اللغة  وتطبيقي كل الى تعلمتيه 

وطبعا الدراسة انا راح اقلك كيف بدرس

اول شي بشوف الفيديو عشان اعرف عن شو بيحكي وبعدها بشوفه كمان مرة من غير ما اسجل ملاحظات وبردد كل شي مع المستر وبعدها بشوفه وبكتب كل شي 

وكل كلمة ومعها جملة او جملتين وبصير اردد كل شي لحتى تدخل المعلومة براسي واحفظ كل شي 

هاد الى انا بعمله فيكي تعملي بيه او شي مشابه ولا تستعجلي اهم شي 

تحياتي smiley

شكرا كتير علي النصائح الحلوه تحياتي
فعلا اهم حاجة الممارسة ودي مشكلة بحاول اتكلم مع نفسي باللي بتعلمه لكن عاوزة حد اتدرب معاه علشان الواحد لسانه يبقي مرن
115 Online Users
0 Guest 115 Member
Today Visits : 36336
Yesterday Visits : 56116
Total Visits : 44206485

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...