First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

اغرب شيء في الحياة لن تصدق ما ستقراه

في تصنيف تجارب شخصيه
بواسطة طالب محترف (3.8ألف نقاط)  
+8 تصويتات
239 مشاهدات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

كيف اخبار الجميع اولا مبروك رح ترجعوا للدراسة جميعا ونشوف بهجة المستر تعم قلوبنا من جديد 

ثانيا احب اشكر المستر ابراهيم خاصة لتأثيره الطويل في فكرنا وطريقة تعلمنا لانه ساعد كتير من الناس يكونوا عالطريق الصحيح 

ثالثا الموضوع ال استعجلني لانشره معكم هنا وانا لسة مفهمتهوش لحد الان 

صباح اليوم بدات بدراسة كورس على الانترنت باللغة الإنجليزية كان عندي بعض المشاكل ال لاحظتها وال بلاحظها دايما بعد م انتهيت جلست افكر مع نفسي واقول لانه لازم احسن نفسي وخاصة بالسمع والفهم لاعتمادي على مواد اجنبية كتيرة الغريب في الامر انه فقط مرت حوالي ثلاث ساعات وعدت لاخذ حلقتان جديدتان ف وجدت تغيير لا يصدق في مستوى سماعي وفهمي للكلام اقصد سرعة استيعابي يعني المستر ذكر قبل ان اثناء الكلام بيقللوا صوتهم ويرفعوه ف مكنتش بلاحظ لم يقل الصوت ولكن اصبحت الاحظ الكلام بسهولة ثانيا لم يضغموا الكلام مع بعضه وتحسهم بياكلوه هذي ايضا تمكنت من سماعها بسهولة وايضا تركيزي كان بالبداية شديد حيث اشدد عالكلام واكرره لافهمه ولكن ده اختلف احتجت لجهد اقل لفهم السياق والاستماع لخاصة الرجال ال حضر كورس الصوتيات مع المستر ف ذامريكان هيفهم النقطة دي طبعا المدهش والغريب في هذا الامر انه حصل ف بضع ساعات فقط شكله عقلي كان فيه ترس واقف cheeky امل حد يجيله امل مع انه كلام مش معقول وغريب وميتصدقش الا انه ياريت الجميع يهتم بالتعليم لانه احنا ناقصنا كتير والله وده بسبب قلة اهتمامنا بالتطوير 

معلومة زيادة القراءة بجانب اثرها العلمي ليها ايضا اثر صحي عالدماغ.

نسيت اضيف اني موقف من شهور دراسة الانجليزي 

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

3 إجابة

بواسطة طالب عالمي (6.4ألف نقاط)  
+4 تصويتات
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

الحمد لله انك لاقيت الترس اللي واقف مخيمر عقبالي يااارب عقبالي (بصوت زينات صدقي )هههههههه

بالتوفيق ان شاء الله وان شاء الله تتحسن اكتر واكتر علي فكرة في فيديوهات علي اليوتيوب عن الربط هاتسهل عليك كتير اول مرة اشوفهم امبارح ولاقيت نفسي باعرف اردد معاها وافهم كويس linking

دمت بخير وسعادة وصحة وعافية
بواسطة طالب محترف (3.8ألف نقاط)  
لا لسة ملقتش الترس هو اشتغل لوحده هههههههههه
بواسطة طالب عالمي (6.4ألف نقاط)  
طب دور يمكن تلاقي الترس بتاعي واقع عندكم  اصلي مش لاقياه ههههههه
بواسطة طالب عالمي (8.7ألف نقاط)  
+2 تصويتات

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ❤️ 

فعلا مستر ابراهيم شرحه غير شرح اي مدرس المعلومه بتدخل العقل علطول مش بتستأذن على الباب حتي هههههه 

بالتوفيق وان شاء الله تتحسن في اللغه اكتر من كدا بكتيير وتتقنها كويس 

ربنا يوفق مستر ابراهيم ويجازيه خير على كل اللي قدمه وهيقدمه لينا بجد 

بالتوفيق ❤️⁦(✿^‿^)⁩ 

بواسطة طالب متميز (1.7ألف نقاط)  
+2 تصويتات

أحنست النشر أخى good luck

116 Online Users
0 Guest 116 Member
Today Visits : 25977
Yesterday Visits : 58106
Total Visits : 45507448

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...