First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

العمل التطوعي ( طليق في ساعة تاريخية)

في تصنيف اسئله عامه
بواسطة طالب محترف (3.8ألف نقاط)  
+10 تصويتات
288 مشاهدات
العمل التطوعي تخيل عندما تشارك في عمل ليس هدفه المال لديك كامل الحرية بعمله لن تحاسب على الاخطاء واجمل ما في الامر وهو ما افتقده كثيرا ألا وهو شعوورك باهمية العمل التطوعي على النفس حيث في العمل التطوعي لا نتسابق من اجل مصالحنا الشخصية ولا ننبذ او نكره بعضنا الاخر ولا نفكر بماديات او نتائج سلبية ودائما نسعد ونبتسم في وجوه بعضنا الاخر

فكل ما بالعمل التطوعي هو خير ولهدف افادة العامة والاستمتاع ومشاركة بعضنا لتلك اللحظات وايضا نتشارك في حل مشكلة ما فنشعر بالانجاز فيعزز هذا من روابطنا العصبية بدماغنا ونكتسب معرفة وثقة بالنفس

اهمية العمل التطوعي بالإضافة إلى  الجانب الشعوري الذي ذكرته من الاطمئنان من النتائج اي انه لن يكون هناك عقوبات ولا حقد على بعضنا وبسبب اننا نتشارك هدف واحد فنحن نعمل معا لتحقيق هذا الهدف فننتج بطريقة افضل ونعطي لعقولنا الفرصة لان تبدع ونجد افضل الحلول بجانب الاستمتاع فتقوي روابط الذاكرة واكتساب مهارة العمل الجماعي، ال انا معرفش هعمل فيها اي.

طبعا الاستفادة بتكون راجعة عالفرد والمجموعة والمجتمع وممكن للدولة كمان ف ما احلاه ان تجد مشكلة وتتعاون مع اصدقائك في حلها فتبدعون ده هيساعدكم مستقبلا في انكم تكونوا الافضل وتبدعوا وتنفعوا بلدكم واهليكم.

بالنهاية احب اخد رايكم لو حبيت اطلب منكم تطوعون وتيجوا معايا نعمل فريق نسوي فيه اي عمل واسهلهم التطوع للموقع بس الموضوع ممكن يكون اكبر ما رأيكم بالفكرة وكيف تطبقونها بالتوفيق

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

4 إجابة

بواسطة طالب محترف (4.1ألف نقاط)  
+6 تصويتات

محتاجه افهم هدفك اكتر فالتطوع للموقع فاي بالظبط 

وباذن الله معاك ان كنت اقدر 

لسة محدتش اي بالظبط الأيام هتوضح كتير
ويوجد احتمال سي قادم لا اريد التكلم عنه
بواسطة طالب عالمي (6.4ألف نقاط)  
+3 تصويتات
ازيك يا مخيمر ممكن تعرض فكرتك كلها واكيد الناس لو عجبتها هتشارك وانا اولهم باذن الله
ان شاااااااااء الله لو عشنا لو معشناش ابقا سامحينا ف محل الشوكلاته ونتقابل بالجنة نجيب شوكلاته للناس كلها ههههههه
بعد الشر عليك مخيمر ان شاء الله العمر كله لك وربنا يعطيك الصحة والعافية ويسعدك سعادة الدارين
بس مانجيب شيكولاته هنا وفي الاخرة كمان ايه المانع هههههههه
لا مش للدرجة ال فهمتي بيها انا بقصد انه ممكن ما نرجع نتقابل هنا وباي حال نجيب مفيش مشكلة
هو شكله كلامي كان زايد شوية ههههههه بس ليس بيدنا الحق نتوقع موتنا حتى لانه لا نملكه ربنا يكرمك
ويكرمك بكل الخير مخيمر ويوفقك باذن الله
بواسطة طالب محترف (4.5ألف نقاط)  
+3 تصويتات

أنا معكم بس حطوني بالزاويـةة هيهيهي .

ذكرتيني بضحكة واحد بالانمي كانت قريبة من دي لول
بص حددي بالظبط يا معانا يا مش معانا مفيش حد هيركن
بواسطة طالب متميز (1.7ألف نقاط)  
+1 تصويت
يعطيك العافيه أخي على هالكلام الرائع⁦ಥ‿ಥ⁩

إن شاء الله أكون معاكم إذا قدرت
114 Online Users
0 Guest 114 Member
Today Visits : 51098
Yesterday Visits : 56116
Total Visits : 44221233

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...