First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

يؤسفني أن أقول

في تصنيف اقترحات واستفسارات للمنتدي
بواسطة طالب محترف (4.0ألف نقاط)  
+14 تصويتات
598 مشاهدات
حقيقة يؤسفني ما أقوله وحزين لاني اقوله كنت في بداية انطلاق الموقع شديد الاهتمام جدا وأتابع بشغف وترقب لكل الاخبار وكل ما هو جديد أما الآن فأصبح الأمر بدون فائدة حقيقية أو جديد يستحق الاهتمام كنا نتوقع شئ اكبر وفائدة حقيقة لنصدم جميعا أننا أصبحنا لا دافع كبير لنا للمتابعة على الموقع وان الفائدة منه أصبحت هشه لا تعليم حقيقي ولا إفادة حقيقة ولا حتى الإقبال الذي كنا نتوقعه في البداية لانه ببساطه لاتوجد الفائدة اللتي توقعناها  بعد كل الاهتمام السابق اجد مقاومة شديدة في نفسي للدخول للموقع واظنه الحال مع الكثيرين  اتمنى حقا أن يتم تعديل النهج الحالي للموقع واسف اذا احزن كلامي أحد فما قلت إلا بدافع الحب للموقع والقائمين عليه ورغبة مني في رؤيته بشكل أفضل من الحالي

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

5 إجابة

بواسطة طالب عالمي (7.6ألف نقاط)  
+7 تصويتات
ضد كلامك الكل قاعد يقدم مجهوده وكثير هنا ببداية تعلم اللغه فصعب نضع اشياء كثيره  وهذا غير انه الكل بالفتره هذي بالذات عنده ضروف وخصوصا الطلبه اللي عددهم لايعد ولا يحصى بالموقع اغلبهم ثانويه عامة واخر سنة فالاغلب انسحب ثانيا انت تقول مافيه فايده طيب واللي كل يوم ينشرون بالموقع معلومات ومصادر وكلمات ومراجعات قاعدين يبذلون اكبر جهد ياليت تنظرلهم يااخي
بواسطة طالب عالمي (7.2ألف نقاط)  
أجبت فأجدت. أتفق معك.
بواسطة طالب عالمي (6.4ألف نقاط)  
احسنت مرام وجزاك الله خيرا
انا طبعا اقدر راي اي حد لكن موضوع قلة المتابعين من فترة مش بس علشان الطلبة ثانيا ما ينشر من معلومات كلها مجرد معلومات متفرقة في مجالات متفرقة لا تبني أساس للمتلقي انا مش بقلل من مجهود الناس خالص انا بقول أنه مش ده الأداء المتوقع من الموقع ولا دي الموضوعات المتوقعة الموضوع فيه شئ من التخبط بشكل كبير شكرا لمروركم واسف لو أسأت بكلامي لاي حد
زي ما قولتلك ممكن انت تبدا او تقولنا ايه اللي المفروض الاعضاء تعمله في حدود المتاح ليهم اكتر من اللي هما بيحاولوا يعملوه واكيد هما مش هايتوانوا في عمله ولا هايبخلوا باي مجهود لو عندك فكرة اطرحها واحنا اكيد معاك بما انها في مصلحة المنتدي
بواسطة طالب محترف (4.1ألف نقاط)  
+3 تصويتات

ممكن ننظر للجانب الايجابي ممكن متتفاعلش خالص مع المنشورات التانيه لو مش حابب بس برضوا في ناس كتير بتتعب وبتشارك معلومات جميله في اللغات منقدرش نهمل ده ونعمم... فعلا اتمني الكل يكون اغلب مشاركته عن اللغات لكن هناك بالفعل من يفعل ذلك... وايضااا باذن الله اول مالتطبيق مشاكله تتظبط جدا اكيد هيكون في اهتمام بالمنتدي اكتر وباياله اللغات وده هيكون شيء جميل باذن الله خصوصا لما الناس تتقدم فاللغه اكتر هتكون بتشارك فيها اكتر 

شكرا لحضرتك  

صح جداااا عبير ❤❤❤
اعتقد ان إصلاح التطبيق هيكون عليه العامل الأكبر في إصلاح الموقف شوية
+3 تصويتات
صباح الخير

انا عكس كلامك للاتي :-

اولا صحيح مشاركات اللغات لسه قليلة بس بقي في ناس بتقدم سلسلة عن لغات لم تكن موجودة من قبل فلايمكنك اغماض عينيك عن مجهودهم واللي احنا جميعا مقدرينه وبنشكرهم عليه.

ثانيا في ناس بتحاول تقدم معلومات عامة وده لان لسه الكورسات في اولها ومافيش قاعدة معلومات يقدروا بيها يعملوا سلسلة عن اللغة اللي بيتعلموها.

ثالثا لسه مشاكل التطبيق مااتحلتش كلها او معظمها وفترة غياب ا ابراهيم كل ده اثر بالسلب علي الموقع في الفترة اللي فاتت بس الحمد لله رجع في توقيت مناسب وكلنا رجعنا نحاول معاه من تاني.

رابعا الحل مش انك تخرج وتسيب الموقع الحل انك تحاول تغير وابدء بنفسك يعني ساعد انت واعمل منشورات عن اللغات اللي بتتعلمها والناس ان شاء الله تتفاعل معاك بس خليك علي قد مستواهم بلاش الاسئلة الصعبة او الترجمة باستخدام قطع صعبة وهما لسه في البداية ده هايحبطهم مش هايشجعهم.

خامسا لو في منشورات مش شايف انها هاتفيدك ما تشاركش فيها وتجاهلها لكن لو دخلت ورديت وتفاعلت يبقي كده انت مش معترض انت موافق ومشارك.

ده راي واتمني يكون مفيد لك .

دمت بخير
كم أنت رائعة ❤️❤️❤️❤️.
تسلميلي نورة ويسلملي قلبك الطيب ❤❤❤
انا مقلتش ان الحل أخرج واسيب الموقع قلت مبقاش فيه حاجه تشدني زي الاول ومقلتش أن مفيش مجهود لبعض الناس في الموقع لا كن قلت إنه كان متوقع مستوى اكبر من كدا وتفاعل اكتر وأداء أعلى أو هكذا كنا نتمنى ومش بننقض الفكرة أننا نحاول نطور من نفسنا وشكرا لردك
"فأصبح الأمر بدون فائدة حقيقية أو جديد يستحق الاهتمام كنا نتوقع شئ اكبر وفائدة حقيقة لنصدم جميعا أننا أصبحنا لا دافع كبير لنا للمتابعة على الموقع وان الفائدة منه أصبحت هشه"
محمد كلامك ده اقلل من مجهود الناس وانت مقولتش انك هاتسيب الموقع انت بالفعل اختفيت الفترة اللي فاتت وانا عشان كده قولتلك الجملة دي
صدقني لو عندك فكرة اطرحها واحنا معاك في اي شئ يفيد المنتدي
دمت بخير
طرحنا اكتر من حاجة قبل كدا ومفيش جديد أن شاء الله خير
+3 تصويتات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

غير صحيح هناك من يعمل بكل جهد وطاقه كبيره حتى يقدم الفائدة وكل منهم يقدمها بأسلوبه الخاص لا نستطيع أن نبخس حق أحداً منهم. يعني مثلاً انا من طلاب اللغه الانجليزيه أقدمها بطريقه الفوازير وباقي اللغات أشجعهم بالتصويت والتعليق على منشورهم حتى يرتفع. 

إذا لم يعجبك ذلك أبدأ أنت بالتفاعل ولكن بمشاركات تكون بمستواهم لا تقدم ماده صعبه تصدمهم وتصعقهم بها، (كن أنت التغيير الذي تريده بالعالم). 

وشكراً. 

سلمت يداك واحسنت نورة ❤❤❤
شكراً لك اختي العزيزة ❤️❤️❤️❤️❤️.
بواسطة طالب محترف (4.2ألف نقاط)  
+2 تصويتات
انا معاك أن الموقع قل التفاعل عليه بس فيه ناس بتعمل سلاسل جميلة
128 Online Users
0 Guest 128 Member
Today Visits : 41178
Yesterday Visits : 56116
Total Visits : 44211323

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...