First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

ممكن طلب _ عارفه انه ممكن يزعل ناس مني بس بعتزر مقدما _

في تصنيف اقترحات واستفسارات للمنتدي
بواسطة طالب محترف (4.1ألف نقاط)  
+19 تصويتات
1.0ألف مشاهدات

السلام عليكم 

زي عنوان السؤال ما بيقول عايزه اطلب طلب واتمني محدش يزعل والي يزعل اتمني يتفهم الامر 

مبدايا... المنتدي هنا اسمه منتدي اي!!؟ 

ايوه بالظبط انت قولتها فسرك _ منتدي تعلم اللغات _ 

يعني المفروض الي نشوفه هنا اي!!!؟ 

اساله خاصه بهدف طليق او عن طليق والتطبيق 

يعني مش انت عايز تفرح مستر ابراهيم ولو بحاجه بسيط!!؟ ... اعتقد ان لما يشوف الموقع بيطور والاساله الي فيه عن اللغات _هدف الموقع_

اكيد مستر ابراهيم هيفرح جداا كمان وهنوصله فعلا اننا بنستفاد من القناه دي ومن عمل الفريق العظيم ده وبنعكس ده هنا فالمنتدي من مشاركتنا عن اللغات 

هتقولي الاساله متكرره... هقولك ممكن انت بذوقك ولمستك الفنيه الجزابه تحط التطش بتاعك وهتبقي معلومات فقمه الروعه والاستفاده عشان كده اتمني اتمني من كل قلبي ان الاعضاء الي تنزل حاجه هنا تكون ليها علاقه باللغات سواء كانت معلومه عن لغه او مشاركة فلغه 

عارفه ان 90 ℅ او اكتر من مشاركات اللغات مش بتمشي هنا وده لسبب ان الاعضاء لقت ان الاساله التانيه بتجمع بيها نقاط اكتر والاجابه بتاعتها علي الاساله التانيه بيجيلها نقاط اكتر عشان بالطبيعي بيدخلها ناس اكتر 

بس اسمحولي افكركم بحاجه... احنا مش دخلين هنا بس عشان نجمع نقاط... احنا دخلين فالهدف الاول عشان نتعلم صح ولا اي!!؟ اتمني نركز كويس فالجزئيه دي 

اه طبيعي هنلاقي اساله عن اقتراحات ومشاكل ودي طبعا منقدرش نلغيها بس لو انتشر اساله اللغات مش هتبين منشورات المشاكل وكل ده 

شوفوا قناة الفيس الي فيها عباره عن معلومات داخل لغه او معلومات عن لغه سواء بتدرسها او لا حبيت جدات النظام ده ولي منطبقعوش هنا بالاضافه للاقتراحات وطبعا منشورات المشاكل باذن الله كلها تنحل قريب وينتهي السؤال عن المشاكل 

اتمني نهتم بالفكره الاصليه الي احنا دخلنا عشنها وهي التعلم... التعلم... التعلم 

واسفه ان كنت ازعجت حد 

اسفه علي الاطاله 

بالتوفيق لكم 

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

14 إجابة

بواسطة طالب محترف (3.4ألف نقاط)  
+6 تصويتات
نفس رأي والله واتكلمت في الموضوع ده مره ومحبتش اتكلم في تاني وبحاول اتكلم عن اللغات بقدر المستطاع هنا
خليك مستمر فده يا يوسف.... واتمني باذن الله الكل يستمر فده
بالتوفيق يارب
بواسطة طالب متميز (2.0ألف نقاط)  
+5 تصويتات
انا مفهمتش اوى الصراحة

انت مشكلتك مع الأسئلة اللى بتضم مشاكل و اقتراحات

ولا مع الأسئلة اللى بتتكلم فى موضوعات عامة ؟؟
اهلاا يا حبيبتي بيكي
لاا اقصد الي بتضم معلومات عامه
اها فهمتك هو فعلا نفسى المنشورات اللى بتتكلم عن اللغات اكتر عن كدا
بس بردو لا غنى عن المعلومات العامة خصوصا اللى بترتبط بإحدى الدول اللى انت بتدرس لغتها لانه كله حلقة واحدة متصلة بس طبعا هيبقى اجمل لو تم الربط فيها بتعلم اللغة كمان و دى حاجة انا هبدأ اشتغل عليها شخصيا فى منشوراتى أن شاء الله
دمت موفقة عزيزتى ✨
ممكن نربطها هيكون افضل
موفقه حبيبتي باذن الله
انتظر منكي كل ما هو جميل ❤
ازيك يا بيرو ❤️❤️❤️
https://bit.ly/3fZ4Uvl
ممكن تفتحى اللينك دا و تشوفى اجابتى و تردى عليها للضرورة بخصوص التجمع بعد اذنك يا جميلة
❤️❤️❤️❤️❤️❤️
بواسطة طالب عالمي (7.7ألف نقاط)  
+5 تصويتات

أتفق معك عبير :) بصراحه كنت بفكر انزل هيك منشور بس قلت مش لازم ممكن يفهمو شي تاني...

انا بظن انو كلامك مفهوم ومفيو شي غلط ، هالموقع صُنع لتعلم اللغات ، أظن هذا :)

لكن مع كثرة الأسئلة التي لا تتعلق بهذا الشيء أصبح تواجدي قليلاً ،يمكنني التفاعل مع منشورات تفيدني ⁦(. ❛ ᴗ ❛.)⁩

كلامك مهم وأتمنى أن ينتبه إليه كل من فالموقع .. دمتِ بخير ❤️❤️

مرسي جدا لكي مريوم ❤❤
انا كمان كنت متردده فكده بي قولت هاخد خطوه
فعلاا مريوم معاكي حق انا كمان نفس الشيء واتمني يكون الاهتمام بالهدف الرئيسي بشكل كبير
شكرا لكي ❤
بواسطة طالب متحمس (1.4ألف نقاط)  
+5 تصويتات
معاكِ ي قلبي بس زي مافيه منشورات كتيير بلا فايده وهدفها جمع النقاط في كمان منشورات جميله وفيها معلومات قيمه اتمني بس أسأله اللغات تكتر ويبقي فيها تفاعل واهتمام اكتر ... بالتوفيق للجميع ❤️
شكراا جدا ليكي حبيبتي ❤
باتفق معاكي انها مهمه بس بعيده عن هدف المنتدي وبعيده عن الهدف الي المستر عامل المنتدي عشانه
وايضا لو ضيف جديد دخل مش هيقتنع ان ده منتدي خاص باللغات واحتمال يفكره منتدي عاام
فهمتيني!!؟
فهماكِ ي روحي علشان كدا كاتبه أننا نهتم ونركز اكتر في الحاجات اللي بندرسها وحواليها وبرضو كتيير بيحطوا أسأله صعبه مأخدنهاش جزاهم الله كل خير طبعًا بس بحس انهم بيستعرضوا عضلاتهم عليا وانا مش فاهمه ⁦حاجه اتمني بس المتقدمين عننا زي مثلا مرام وميليا يعملوا سلسله يفيدونا مش أسأله يعقدونا ⁦^_^⁩
فعلاا معاكي حق يا حبيبتي
اتمني ده باذن الله وفعلا لازم كل حد يراعي ان المنتدي وطليق بداه من الصفر وناس كتير بداه من الصفر
+5 تصويتات
هو فيه اقتراح برضو ليه محدش بيتكلم مثلا عن حضارات وحياه وعادات دول اللغات اللي بندرسها هتبقي افضل بكتييير ومفيده جدااا وهتقربنا وتحببنا اكتر في اللغه اللي بنتعلمها ⁦..
فعلا دي حلوه نتكلم عن اللغه ومعلومات عنها وحضاره خاصه باللغه دي او عدد المتحدثين ببها او هكذا هتكون فكره حلوه وتعرف الناس باللغه اكتر
عشان كده انا قولت نتكلم عن اللغه او معلومات عنها
بواسطة طالب عالمي (6.4ألف نقاط)  
فكرة حلووووة منه في حد كان منزل نفس الفكرة علي  اللغة الالمانية امبارح وعجبني المنشور ممكن تشوفوه
انا بحس أن المنشورات المهمه بجد بتختفي ومبتظهرش معرفش ليه انا كل فتره بدخل اشوف في أسأله مهمه نزلت حاجه اتفاعل معاها نادرًا لو لقيت بجد حتي السلاسل التعليميه والاسئله والإقتراحات في اللغات مفيهاش تفاعل خالص ..
خطوة خطوة نبدا احنا وباقي الناس هتتفاعل ان شاء الله
بواسطة طالب عالمي (6.0ألف نقاط)  
+5 تصويتات

انا معاكى تماااما بصراحه يا عبير كل كلمه قولتيها انا موافقه عليها انا اصلا جالى زى احباط كده و مبقيتش ادخل زى الاول او انزل زى الاول لانى كنت كل ما بدخل بلاقى صفحه المنشورات الرئيسيه كلها حجات عامه ملهاش علاقه باللغات او لما بنزل حاجه عن اللغه الى بتعلمها المنشور كان سعات بيختفى من الصفحه الرئيسه من غير ما حد يجاوب عليه اصلا ههههه

مش بهتم للنقاط بقدر اهتمامى بالمشاركه الفعاله 

بالتوفيق عبير و شكرا على طرح موضوع مثل هذا

فعلاا والله يا منال معاكي حق فالي بتقوليه دايما بشوف اساله اللغات الي الناس بتنزلها فالاغلب بتختفي بدون مشاركات تذكر
وللله ولا انا بهتم بالنقاط الاهم عندي الاهتمام بالتفاعل
بس كده.... بالتوفيق للجميع يارب
بواسطة طالب عالمي (6.1ألف نقاط)  
+5 تصويتات
صحيح جدا

انا صحيح بنزل من هاي المناشير بس ادخل فيها معلومات تخص العربية
بالتوفيق لك اخي
لغتنا العرببه يجب ان نعتز ببها وطالانا منشورات بتتكلم عن اللغه العربيه فدي حاجه جميله
+4 تصويتات
يسعد مساكي عبير

باتمني فعلا اسئلة اللغات تبقي اكتر من كده

لكن بردوا باقي المنشورات في منها كتير مفيد وفيه معلومات حتي لو ما تخصش اللغة بس احنا ممكن نطورها ونترجمها مثلا للغة اللي بنتعلمها وبكده نبقي تشاركنا المعلومة واتعلمنا لغات تانية ايه رايك؟

دمت بخير حبيبتي ❤
اهلاا ميرڤت اولاا مبارك التحرير يا جميل ❤❤
ثانيااا فكره حلوه بس يا ميرڤت هنا الطلاب مبتدأين يعني بالاخر تكون الفقره اخرها 5 اسطر باللغه وكلمات هما وخدنها عشان تفيدهم... غير كده مس هتفدهم
ومش هيعرفوا يترجموا لو طلبتي منهم
معايا ولا اي
تسلميلي يا دكتور المستقبل ❤❤❤
معاكي طبعا طب ايه رايك لو نطلع كلمات من الموضوع ونترجمها هتبقي حصيلة لغوية حلوة وهنستفاد كلنا يعني مش بالضرورة يترجم جمل. صعبة وبكده مانحرمش حد من انه يكتب في اللي يعرفه
مرسي جدا يا ميرڤت تسلميلي ❤❤
طب هو هدف المنتدي الاساسي مش ان اي حد يكتب فالي يعرفه هدفه الاساسي الكتابه فالي تعرفه فاللغه ويكون سهل
اتذكر فمره هنا يا ميرڤت كنت منزله منشور فاللغه الانجليزيه وكان مقطع صوتي وكتابته باللغه الانجليزيه الي حد ما كان سهل وكان كتابته مفهومه عدا كام كلمه بسيطه وجالي انتقاصات عليه وانطلب مني اني منزلش حاجه بعض الناس الي مبتداه فاللغه متفهمهاش وده حاجه انا احترمتها جدا واعتزرتلهم وفعلا لازم نراعي ده ونزل حجات الكل يفهمها مش كلمات منها... فهمتيني
فهماكي يا جميل بس بحاول الاقي حلول تساعد
يمكن ان تلقي نظرة هنا ميرڤت
https://cutt.ly/LnaCXtB
لذلك لا اريد ان هذه المواضيع تنتشر حتي نفيد المنتدي والاعضاء
اولا عبير انا فهماكي ومعاكي في ان اسئلة اللغات تزيد ثانيا انا قريت وجهة نظرك ووجة نظر ا احمد وفعلا وجهات نظر تحترم وكمان عجبني قوي تقبلك للنقد حقيقي اتنين راقيين بيتكلموا عن مصلحة باقي الاعضاء
ثالثا ان شاء الله نلاقي حلول ونقدر نشجع جميع الاعضاء تكتب في اللغات
شكراا جداا ليكي يا ميرڤت
باذن الله كل حاجه تبقي تماام
تسلمي حبيبتي... لازم اتقبل نقد او تعديل اي حد  طالاما هو معاه حق
شكرا لكي... بالتوفيق للجميع ❤❤
بواسطة طالب متميز (1.7ألف نقاط)  
+3 تصويتات
معك يا قلب في إلي قولتيه

وياريت لو تكون المنشورات باللغه ياللي نتعلمها حتى التعليقات لأن في كلام كتييير ينحكى هون لو نترجمه باللغه ياللي نتعلمها بتكون أفضل ممارسة
لا دي محتاجة شويه وقت كلنا مبتدئين صعب مثلًا افهم حاليا المنشورات اللي بالصيني وصعب حد يعلق عليها برضو ...
شكرا ليكي يا حبيبتي ❤❤
فعلا زي ما قالت منه عايزه وقت حبه
بس مفيش مانع لو كانت منشورات بسيطه بالي اخدناه فاللغه عشان محدش يحس انه لسه مش فاهم او كده لازم حجات اخذناها
طيب، حلووو
وأسفه على هذا الإقتراح⁦ʘ‿ʘ⁩
لا بالعكس ياةجميل انتي بتتاسفي علي اي
اقتراحك جميل جداا والله... يعني كاساله تكون باللغه مثلاا لغه فرنسيه تكون الاساله باللغه الفرنسيه والي يكتب السؤال ينقي فيه الكلمات الي اخدها مع المسيو عشان الباقي الي لسه مبتدا يفهم
كذلك فالاجابه ان كانت اجابته يقدر يعبر عنها بطلمات اخدها فاللغه دي وعارفه وباقي الاعضاء عارفينها فحلو اويي لي لاا
لكن الكلام الكبير الي ممكن حد جديد ميفهمهوس فبلاشه دلوقتي عشان محدش يحس بلاحباط فهمتيني
أي فهمتك، حلووو⁦⁦(☆▽☆)⁩
بواسطة طالب محترف (4.2ألف نقاط)  
+2 تصويتات
للأسف، هناك مواضيع كثيرة خارجة عن نطاق التعلم، وعن نطاق مشاكل التطبيق، و عن نطاق الاستفسارات حول الموقع أو التطبيق أو الاشتراك أو كل ما يمت للتطبيق بصلة، لا من قريب و لا من بعيد، و لن أسمي هذه المواضيع بعينها من باب اللياقة، لكن ذلك ليس الهدف الذي من أجله تم إنشاء الموقع.

المحزن هو كم التفاعل في هذه المواضيع، مقارنة مع المواضيع التعليمية.
باذن الله كل الامور تبقي تماام والكل ينشر عن اللغات ان شاء الله
بواسطة طالب محترف (4.2ألف نقاط)  
إن شاء الله.
بهذا يصبح الموقع أكثر جاذبية و إفادة. و بسبب ذلك أصلا ٱنضممنا إليه. للإفادة و الإستفادة
بواسطة طالب متميز (1.6ألف نقاط)  
+1 تصويت
فعلا اتفق معك ⁦❤️⁩✨

هو بردوا معمول لاي استفسارات عادي
اكيد الاقتراحات والاستفسارات اكيد مطلوبه وانا كاتبه كده
شكرا لكي حبيبتي ❤
بواسطة طالب متميز (1.5ألف نقاط)  
+1 تصويت

كلامك صح يا عبير اتفق

شكراا جداا لكي حبيبتي ❤❤
بالتوفيق يارب ❤
بواسطة طالب اسطوري (11.7ألف نقاط)  
+1 تصويت

السلام عليكم 

الشيء الوحيد الذي تعتذرين عليه هو  إعتذارك 

لا مجال للإعتذار , المنشور طويل وسنخصم من نقاطك , ولنرى معا مدى أهمية النقاط  بالنسبة لك 

هههه أمزززح فقط , منشور توعوي جيد 

نصيحتي للذين لا يمتلكون أسئلة عن اللغات و دماغهم قيد التشغيل (مثلي ههه ) : 

إكتفوا بالإجابة على أسئلة غيركم , و ساعدوهم 

بالتوفيق للجميع smiley

ازيك يا خدووج ✨♥️
https://bit.ly/3fZ4Uvl
ممكن تدخلى على اللينك ده و تشوفى اجابتى و تردى عليها للضرورة بخصوص التجمع بعد اذنك يا قمر ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
وعلبكم السلام... اهلا دودو عامله اي ❤
عادي اخصمي الي تحبيه يا دودو ههههه
تسلمي ياارب ❤
لا انتي بتفدينا كتير والله ❤ وفكره حلوه برضوا
بواسطة طالب اسطوري (11.7ألف نقاط)  
مساء النور ^_^
من من القمرين التين أمامي لم تصوت لي بالإيجاب؟
إعترفا , إجابتين وواحد آبفوت !  ¯\(°_o)/¯
هههه النقاط ليست هدفي الأول ,. لكنكما قيد المراقبة حاليا , إحذرا !
بواسطة طالب عالمي (8.7ألف نقاط)  
+1 تصويت

مساء الخير دكتورة  عبير 

بصي بقا يا دكتور هو انا معاكي بكل كلمة قلتيها لانو البويات المتعلقة بالاسئلة التطبيق بقت كلها معروفك واجوبتها معروفة 

وان شاء الله ترجع اسئلة الغات تاني 

بس بصي الاسئلة والمعلومات الى مو متعلقة باللغة بجد حلوة وهي اضافة ومفيدة كمان وممكن اصاحبها يدخلو شوي فيها عن اللغة اذا حبيتي 

بس ما في اي زعل وانتي بجد يا دكتور بكلامك دا خايفة على المنتدى ومضايقة على الوضع بس هيتغير ان شاء الله 

تحياتي يا كبير smiley

مساء النور يا شوشو
المشكله اني شفت كتير ناس مدايقه من الحكايه دي عشان كده كنت حبه اتكلم المشكله ان في ناي حرفيا كل كلامهم عن موضوعات ملهاش اي علاقه بالمنتدي اه هي مفيده بس مش من تخصص المنتدي
ممكن تنشر بس كل كان يوم كده منشور وتشتغل علي اللغات ده الاهم الي هيظبط الموقع ان شاء الله
+ تسلميلي ياارب يا حبيبتي ولكلامك الاجمل ده ❤
115 Online Users
0 Guest 115 Member
Today Visits : 32527
Yesterday Visits : 56116
Total Visits : 44202679

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...