First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

أتمنى من أستاذ إبراهيم

في تصنيف اسئله عامه
بواسطة طالب مبتدئ (407 نقاط)  
+7 تصويتات
418 مشاهدات
أتمنى من أستاذ إبراهيم لو يعمل كورسات مدفوعة لتعلم اللغة الانجليزية في مصر بدلا من الكورسات الي عاملين ناخدها بدون أي طائل.

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

9 إجابة

بواسطة طالب محترف (4.2ألف نقاط)  
+8 تصويتات

لي كدة 

علي فكرة في ناس عايزة تتعلم اللغة و ممكن ميكنش معاها تدفع الاشتراك 

و كمان الاستاذ ابراهيم يفعل هذا بحب و هو يستمتع و كمان دة في ميزان حسناته 

و هو كمان عمل ميزات في التطبيق مدفوعة و يوجد ميزات ليست مدفوعة

و كل هذا في ميزان حسنات مستر ابراهيم

بواسطة طالب عالمي (7.6ألف نقاط)  
+8 تصويتات
مش الكل معاه مبلغ يقدر يدفع ومش الكل عايش بمصر عشان يدرس معاه وثانيا تقدر تشترك بالتطبيق تقدر تدفع
بواسطة طالب متميز (1.7ألف نقاط)  
+5 تصويتات

ليس كل ما تفعله في الحياه يجب أن يكون بمقابل ، إذا استطعت فعل شيء يفيد الناس بدون مقابل مادى فما سعادتك  وايضا الاستاذ إبراهيم يفعله بأحسن مقابل ، إن يكون عملا لوجه الله تعالى خير من أموال الدنيا بما فيها . غير ذلك هناك ميزات مدفوعه تستطيع الاشتراك بها ، وكل ما استطيع فعله الان هو أن أدعو لأستاذنا الفاضل جزاه الله خيرا عنا ،ونفع الله به وبعلمه وأدخله فسيح جناته اللهم آمين . وان شاء الله نفيد غيرنا فى المستقبل  كما أفادنا الاستاذ إبراهيم 

بواسطة طالب عالمي (6.1ألف نقاط)  
راح يجبرني انزل منشور في مختصر مفيد  يقول بدون طائل ما بعرف ساء استخدام الكلمة وما عرف معناها
ما بعرف انو فعلا يقصد بدون فائدة
بواسطة طالب متميز (1.7ألف نقاط)  
لم افهم بالظبط ما تقصده اخى ارجو التوضيح
بواسطة طالب متحمس (1.5ألف نقاط)  
+5 تصويتات
أولًا، الأستاذ لديه منصتين تعليمية ويقوم بتدريس ثلاث لغات تقريبًا لهذا من المستحيل فتح كورس مدفوع في مصر سيرهقه جدًا.
ثانيًا، الأستاذ قال أنه قام بفتح قناة تعليمية وليس تسويقية؛ بمعنى هو يريد تعليم الآخرين وليس الكسب منهم.
بواسطة طالب متميز (1.6ألف نقاط)  
عُدل بواسطة
+4 تصويتات
يعني ايه بدون اي طائل

لمين يعني

بعدان الاستاذ مش بيعلم للمصرين بس هو علي اليوتيوب بيستهدف كل الناطقين بالعربي

وكده كميه كبيره هتستفاد

لكن الكورسات المدفوعه مين ولا مين ولا مين الي هيروح
قوليله يا اخت العرب
انا لول هذا العمل كان قبل سنتين راسب بالانكليزي وما عديت الاعدادي
فعلا وكمان انهي لغه يعني و ايه ولا ايه
هو انا شايفه أن تعليقي غريب مليان رموز و احرف و أقواس هل هو كده فعلا
ولا انا بس الي شايفاه كده
لا مافي شي هو صح في رموز بس مفهوم
الان مافي رموز
+4 تصويتات
يعني انت مابتعرف انو احنا جمهور متعصب كيف تقول كورسات بدون طائل  اذا ما شفت زي امريكان انكلش حتى انو هياء الطلاب لامتحان الايلتس

ما بعرف شو بيعمل بعد، عمل قناة زي امريكان انكلش بتعرف انو بسببو خلصت الاعدادية وانا كنت اكره الانكليزي مع المدرس

قام بعده عمل طليق مشان مايضل علينا جهد مذاكرة  ومو بس هيك لا ولغات بتعرف انا ١٢ سنة واحاول الاقي مدرس عربي وانا ببلد عربي

ما اقول غير الله يسامحك اخي
بواسطة طالب محترف (4.1ألف نقاط)  
عُدل بواسطة
+4 تصويتات

اولاا لنحسن الظن 

اذا كنت تقصد كورسات موجوده فمصر غير ذا اميركن وطليق ومش مفيده فده انا اايدك فيه واهلي طلبو مني اني ابدا فكورس فالاجازه وانا قولتلهم يستحيل يكون عندي مستر ابراهيم وافكر فكورس تاني 

اما اذا كنت تقصد ان كورس طليق وذا اميركن ملهوش فايده فالاحسن متضيعش وقتك وفكر فحاجه تانيه اسمع مني 

انت جاي هنا لجمهور متعصب لمستر ابراهيم عادل اكتر من تعصبهم لفريق الاهلي والزمالك وتقول بدون اي فائده smiley

فصدقني ممكن تلاقي حد دخل هنا وهيرد عليك رد محترم بس هيخليك تمسح سؤالك 

بالاضافه اذا كنت انا وانت مصرين غيرنا مش مصري واذا كنن انت وغيرك قريبين من مكان الكوري فغيرك مش هيقدر يجي كل حصه من محافظه لمحافظه او من دوله لدوله  واذا كان انت وغيرك معاك اموال تدفع فغيرك ده مش متوفر ليه 

بالاضافه لو قولت المستر يشرح علي القناه وفكورس فمصر فصعب جداا جدا متنساش المستر بيدرس اكتر من حاجه ع طليق وذا اميركن بالاضافه لعمله الخاص فالصين 

اليوتيوب مفيد جدا ويقدر يوصل لكل الناس  

ولو عايز تدفع اشترك فالتطبيق frown

بواسطة طالب محترف (4.0ألف نقاط)  
+4 تصويتات
ايه الفكرة في أنها تكون مدفوعة اي الهدف ياريت توضحي وجهة نظرك
بواسطة طالب محترف (4.5ألف نقاط)  
+1 تصويت

هههههههـ قرأت كل الإجـابات ⁦(≧▽≦)⁩ .

بس ممكـن الأستـاذ هيسمـع لكن مَ ممكـن يسوي كذا ⁦Ꮚ˘ ꈊ ˘ Ꮚ⁩ عارف ليه صح؟ 

كورسـاته مجانيـة وتحصلهـا باليوتيـوب وللجميـع ⁦( ꈍᴗꈍ)⁩ مَ شيء أحسـن من كـذا ⁦(ㆁωㆁ)⁩ مَ لازم تحضر كورس حضوري ، هي الكورسـات الاونلايـن مع الأستـاذ والفريـق الفخـم جوّها حلو وممتـع كأنهـا حضوري ✨ 

كذا ولا كذا م أعتقد أنك أول وحدة تقترح عالأستاذ هذا الاقتراح ~ 

الله يوفقك~

122 Online Users
0 Guest 122 Member
Today Visits : 23438
Yesterday Visits : 56116
Total Visits : 44193607

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...