First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

ماهي اسهل لغه واصعب لغة بالنسبة لكم ؟ [ تمت إجابته ]

في تصنيف اسئله عامه
بواسطة طالب جديد (54 نقاط)  
+3 تصويتات
205 مشاهدات
انا بالنسبه لي اسهل شي اللغه الصينيه واصعب لغه الفرنسيه ،اللغه الفرنسيه برأيي الصعب فيها قراءت كلماتها وانتو شو اللي تلاقوه صعب باللغه اللي بتستصعبوها ؟
تم إغلاقه بملاحظة: تمت إجابته.

8 إجابة

بواسطة طالب محترف (3.1ألف نقاط)  
+3 تصويتات

كل اللغات سهلة إن استسهلتها

وتصبح صعبة إن استصعبتها

بواسطة طالب مبتدئ (250 نقاط)  
+2 تصويتات
كل اللغات سهلة بإذن الله، مجرد إستصعابها سيجعلها معقدة اكثر لديك و لن تفهمها، الفرنسية سهلة جدا، تحتاج فقط للوقت و المثابرة.
بواسطة طالب متحمس (687 نقاط)  
+2 تصويتات

اسهل لغه الانجليزيه 

لحد الان لم اجد لغه صعبه بالنسبه لى لانى لم اختطلت بجميع اللغات

بواسطة طالب مبتدئ (250 نقاط)  
+1 تصويت

لا اظن ان هناك لغة صعبة او لغة سهلة اي لغة تريد تعلمها و كانت لديك الرغبة ستتعلمها

بواسطة طالب جديد (135 نقاط)  
+1 تصويت
همممم ما جربت كل اللغات لسه بس الانجليزي سهل وكمان الصيني وكمان التركي ودول هما اللي بعرفهم وجربتهم يعني
بواسطة طالب جديد (147 نقاط)  
0 تصويتات
اسهل لغة صينية اصعب لغة فرنسيا      ممكن تعمليني افضل اجابة
بواسطة طالب جديد (86 نقاط)  
0 تصويتات
انا درست لغات كتيرة وبالنسبالي مفيش لغه سهله او صعبه...لو لغه انتي عاوزه تتعلميها ولو كانت حتي صعبه عليكي لازم تبذلي مجهود وتشجعي نفسك وتقولي لنفسك انا قادرة اني اتعلمها هتلاقي الصعب ده مع الوقت بقي سهل وبسيط...واللغه الفرنسيه مش صعبه ابدا بس هي محتاجه ممارسه وطبعا صبر زيها زي اي لغه
بواسطة طالب جديد (60 نقاط)  
0 تصويتات
بالنسبة لي الفرنسية صعبة بعض الشيء لأن القواعد معقدة فيها والأسهل حتى الآن هي الصينية لأن قصص الكلمات تسهل حفظها كثيرا وممتعة تحفز على الاستمرار
133 Online Users
0 Guest 133 Member
Today Visits : 31847
Yesterday Visits : 64489
Total Visits : 45455238

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...