First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

الدراسة مع بعض [ تمت إجابته ]

في تصنيف تطبيق طليق
بواسطة طالب جديد (7 نقاط)  
+1 تصويت
230 مشاهدات
انا محتاجة شخص او اثنين لكي ندرس الانجليزية مع بعض عن طريق التطبيق وندعم بعضنا بعضا، ونضع خطة للدراسة مع بعض.
تمت إجابته

2 إجابة

بواسطة طالب جديد (24 نقاط)  
مختارة بواسطة
0 تصويتات

أفضل إجابة
بالطبع هذا هو غرض المنتدى اننا ندرس مع بعض .. واذا توقفتى عند نقطة معينه او تحتاجى تسئلى عن شئ ف هو دا غرض المنتدى ان نكون كلنا اسرة وطبعا فى تصنيف معين بالمنتدى خاص ب كل لغة ونتمنى تكونى متفاعله معانا بالمنتدى ^_^
هدا بخصوص السؤال علي شي معين
بس انا محتاجة اقوي speaking لاني علي وشك تكملت المستوى الاول علي zamerican english بس لحد الان مش متمكنة من speaking و ماعندي شخص محاط بيا متمكن من الانجليزي استطيع الممارسه معه
ف لو يوجد طريقة استطيع تقوية مهارة الكلام في اللغة الانجليزي هنا في المنتدي يريت تفيدني
بواسطة طالب جديد (24 نقاط)  
علي المنتدى لا توجد طريقة الحقيقة لان لازم تتحدثى بنفسك بالانجليزي
ممكن تتفرج على افلام اجنبي وتمثلي نفس المشهد في غرفتك امام المرأة بنفس طريقة النطق
الطريقة دى ممتازة جدا هتقوى معاكى مهارة السمع والتحدث بشكل سريع
بواسطة طالب جديد (99 نقاط)  
0 تصويتات
نصيحه بلاش انا عملت كده زمان ...و فكره مش نجحه بتاتا بل على العكس هيعطلوكى .. باعذار منها اصلى مش فاضى مثلا وغيرها وبرضو الفكره دى فشلت مع ناس كتير م انا بس ووالله انا مش بحبطك ابدا بس الوقت ال هتقضيه ف المناهده دى وفريه للمذاكره مباشره طالما ليكى هدف

فالافضل والانجح وجربته حقيقى هى فكره الورد اليومى كل يوم تذاكرى او تكافئ نفسك بشيكولاته او حاجه بتحبيها
انا عارفة هالشي بس انا محتاجة اقوي speaking اكثر شي
وعلي حسب معرفتي افضل طريقة اقوي بيها هي الممارسة، بس انا ماعندي شخص محاط بيا متمكن من الانجليزى، ف قررت اني اشوف شخص استطيع ممارسة اللغة معه online
بس لو عندك اي نصيحه تمكني من تقوية speaking يريت تفيدني بها
142 Online Users
0 Guest 142 Member
Today Visits : 89235
Yesterday Visits : 67398
Total Visits : 46275596

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...