First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

انا انهيت المستوى الاول [ تمت إجابته ]

في تصنيف اللغه الانجليزيه
بواسطة طالب جديد (2 نقاط)  
+1 تصويت
213 مشاهدات
انا انهيت المستوى الاول في كورس تلعم الانجليزية كما يتعلها الغرب فهل اواصل هنا على طليق

و كيف اعرف انني احرز تقدما في اللغة الانجليزية
تم إغلاقه بملاحظة: تمت إجابته

8 إجابة

بواسطة طالب محترف (4.0ألف نقاط)  
+5 تصويتات
فيه تطبيق تبع المعهد البريطاني ده بيعمل امتحان ممتاز جدا لتحديد المستوى وبيديك درجة لكل مهارة لوحدها تقدر تقيم نفسك عليه من وقت لآخر وتقارن مدى التقدم
بواسطة طالب محترف (4.0ألف نقاط)  
+4 تصويتات
لو مسموح مشاركة لينك خارجي ممكن اجيبلك اللينك الخاص بيه برنامج ممتاز
بواسطة طالب عالمي (6.4ألف نقاط)  
+3 تصويتات
كمل وادخل الامتحان حتي تنتقل للمستوي الثاني وفي نفس الوقت يمكنك المراجعة من تطبيق طليق وبالتوفيق لنا جميعا
بواسطة طالب مبتدئ (444 نقاط)  
+2 تصويتات
كمل على zamerican وراجع من طليق
بواسطة طالب متحمس (687 نقاط)  
+1 تصويت
لا كمل على z american english و اتفرج على حلقات طليق

حل الامتحان اللى بعد المستوى الاول
بواسطة طالب مبتدئ (250 نقاط)  
0 تصويتات
الافضل ان تكمل في zamerican english و يمكنك مشاهدة حلقات طليق لمراجعة ما درست سابقا
بواسطة طالب جديد (23 نقاط)  
0 تصويتات
راجع المستوى و حل الاختبار

انتقل الى المستوي الثاني مع مشاهدة حلقات طليق فقط للمراجعة..

لو حابب تعرف ازاي بتتقدم حاول انك تتواصل مع شخص بيتكلم اللغة ..

و دة اللي انا عملته اتعرفت علي اشخاص و اتكلمت معاهم شات و ماكونتش بعرف اكتب الا عدد قليل جدا من الجمل و كمان باخد وقت كبير عشان اكتبهم..

ولكن مع الوقت لاقيت في تقدم ملحوظ جدا في الكتابة وبقيت بكتب كتير واتكلم في مواضيع مختلفة من غير تفكير  ودة اللي خلاني عرفت اني بحرز تقدم
بواسطة طالب متحمس (552 نقاط)  
0 تصويتات
كمل علي زي اميركان لانك لو اتجهت الي طليق هتشعر انه اقل من مستواك الذي وصلت اليه في زي اميركان وتشعر انك تختاج ان تبدأ من جديد وتفقد اللغة، اما عن مستواك واختبارك علي ما اخذته في زي اميركان فسوف تشعر بتميزك في اللغة من خلال ما اكتسبته من معلومات

نصيحة :

لا تضع في عقلك انك تشعر انك لم تصل الي الخطوات الامامية لانه يؤدي بك للاحباط واليأس، ولكن ضع في عقلك انك وصلت الي مستوي معين ويجب ان تستمر لتصل الي القمة.

شكرا لك
144 Online Users
0 Guest 144 Member
Today Visits : 50554
Yesterday Visits : 56116
Total Visits : 44220690

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...