First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

ماتيجوا معايا ❤❤❤❤ 2

في تصنيف اسئله عامه
بواسطة طالب عالمي (6.4ألف نقاط)  
+26 تصويتات
2.3ألف مشاهدات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكم جميعا الحمد لله كلنا متجمعين باعتذر اتأخرت عليكم كنت بادور على تذاكر بسعر رخيص وكمان كنت بادور على اتوبيس قصدى طيارة فيها المقاعد جنب الشباك بس عشان نوف وصافى وزينب مايزعلوش وانا قولت اشمعنا هما كلنا نقعد جنب الشباك وكمان منار حاجزة اول كرسي من الرحلة اللي فاتت فبلاش حد يغلس ويجرى يقعد مكانها معانا النهاردة كابتن محمود من غير حروفه المبعثرة ومساعد طيار جعفر وجرير معلش هو كرسي واحد تبدلوا عليه طول الرحلة هاتتعبوا شوية بس فدايه ههههههه يالا بينا نبدء رحلتنا رحلتنا النهاردة الى مدينة. مدينة ينبعث منها عبق التاريخ وعندما تقترب منها تسمع ضجيج السياح حيث ان بها اعظم واقدم الاثار الرومانية هى...مدينة روما

زي ما احنا شايفين ده اول مكان لازم تزوره وهو المنتدى الرومانى Roman Forum ليه بقى لانه مركز العاصمة الرومانية القديمة لان كان هنا جميع الابنية الحكومية وكانت تقام هنا الاحتفالات الشعبية والانتخابات الحكومية وكذلك المحاكمات العلنية

شايفين كمان اللى هناك ده عمود تراجان Trajan's Column  قصدى الامبراطور تراجان وارتفاعة تقريبا اكتر من 30م ده غير المنصة العالية اللى فوووق دى الله شيفين النقوش اللى عليه ما ابدعها دى بتحكى قصص انتصار الامبراطور فى حروبه

​​​الناحية التانية بقى بصوا فيه ايه ده قوس تيتوس Arch of Titus هو قوس شبه المدخل أنشئ سنة 82 م من قبل الإمبراطور دوميتيان لاخوه تيتوس ليه بقى عشان يحيي ذكرى انتصارات أخيه الأكبر شوفتوا الحب

الجزء اللى احنا قدامه ده سيرك ماكسيموس Circus Maximus كان يعد أكبر ستاد في روما، حيث يوجد به 250,000 مقعد أعاد الإمبراطور تراجان بنائه بعد حريق عام 64 ميلاديا للاسف كل ما تبقي من السيرك هو حلبة السباق التي يغطيها الاعشاب ويستخدم في بعض الأحيان لإقامة الحفلات حيث تجمع أكثر من 700,000 مشجع للاحتفال بفوز إيطاليا بمونديال 2006 والمعروضة صورتهم على شاشة الكرسى اللى قدام حضراتكميالا بقى كفاية مش هانفضل هنا طول اليوم عشان نلحق نزور الباقيين اطلع بينا ياسطى جرير يوووه يا كابتن جرير على احلى واجمل الاماكن فى روما الكولوسيوم Colosseum.الكولوسيوم هو اكبر مدرج روماني فهو عملاق فى نفسه كده وحاجة جامدة جدى تم بنائه في القرن الأول بين عامي 70 و72 بعد الميلاد تحت حكم الإمبراطور فلافيو وتم الانتهاء منه عام 80 في عهد تيتوس وكمان عارفين كانت الساحة دي بتستخدم في ايه فى قتال المصارعين والمسابقات الجماهيرية، حيث تتراوح سعته ما بين 50,000 إلى 80,000 مشجع ومكون من ثمانية صفوف  جعفر من فضلك اطلع بالطيارة شويه عشان نشوفه من فوق بصوا الجمال ايه رايكم ؟نزلي راسك شوية يا اسراء لاء مش انتي اسراء 2 مش شايفة منك ااااااااه اللى قدامنا ده بقى تحفة ومقبرة فى نفس ذات اللحظة زيمبقولك كده مبنى البانثيون Pantheonيعتبر المبنى واحد من اشهر معالم روما وده لانه يعد المبنى الوحيد اللى لسه محتفظ بشكله واللى بدء بنائه الامبراطور تراجان بواسطة مهندسة المعمارى الذى صمم المبنى وفى نهاية المبنى قاعة مستديرة مزينة بقبةوكان الهدف من بنائه ان يكون معبدا لجميع الهة روما ولكن بعد انتهاء العصر الرومانى وفى القرن السابع الميلادى تحول الى كنيسة مسيحية ثم الى مزار سياحى حيث انه اقدم مبنى فى روما.    يالا بينا على مكان حلو اسمه ساحة نافونا Piazza Navona شايفين الجمالالساحة بتضم معالم اشهرهم اللى هناك دى عند المسلة دى نافورة الانهار الاربعة واللى صممها الفنان جيوفانى وهى عبارة عن مسلة مصرية تم وضعها على صخرة على اربع منحوتات تمثل اعظم اربع انهار وهى نهر النيل ونهر العاج والدانوب ونهر ريودى لابلاتا وكمان فى معالم تانية زي نافورة نبتون ونافورة مور وكمان كنيسة سانت اغنيس والساحة كانت زمان مكان للمسابقات.

تعالو بقى نستريح شوية على السلالم الإسبانية Spanish Steps ضموا على بعض يا خدوجة وخدوج وسلمى وانت يا ست نوجا انت ولوزة المكان زحمة وانتوا قاعدين براحتكم وناسين اننا معاكم. بصوا النافورة اللى قدامنا دى اسمها نافورة القارب واللى بترمز لحادثة غرق روما القديمة عندما فاض نهر التيبر وجرفت مياهه القارب إلى هنا اما اللى ورانا وجنبا دوار إسبانا وساحة ترينيتادي مونتي واللى هناك ده تمثال الملك داود والنبي موسى واللى الناحية التانية دى نافورة تريفي هانروح نشوفها من قريب بس نستريح شويةيالا بينا كل واحد معاه عملة يحضرها بس بشرط كل واحد لما نرجع يكتب فى الكومنت ايه الامنية اللى اتمناها ايوه يسيح لنفسه يا سمور انت وبراء وانت بالذات رومانتيك عايزة اعرف امنيتك فى نافورة تريفى Trevi Fountain.النافور جمالها غير طبيعى تحفة بجد ارتفاعها 26م انتهى بنائها عام 1762 ولها شهرة واسعة وبيزورها السياح من كل انحاء العالم ليه بقى بيقولك انهم بيعتقدوا انك لما ترمي عملة وتتمنى امنية النافورة قادرة على تحقيق الامنية دى ( اى كلام ) وده تقريبا شبه قصة بير مسعود فى اسكندرية بس انا عاجبنى التفاصيل المعمارية والتماثيليالا بينا بقى نشترى شوية حاجات ونتسوق هانروح شارع او سوق كامبو دى فيورى Campo de' Fiori ده بقى يا عبير انت ومنول ومليار ومرام وروجا وريم ونهى هايعجبكم جدا هانشتري اللحوم والاسماك والتوابل والزهور وكل حاجة وباسعار حلوة شايفين الالوان مش زي الخضار والفاكهة عندنا. هاسيبكم تشتروا ونتقابل بعد ساعة قدام المدخل واللى هايتأخر هاسيبه وارجع.كفاية يامنه انت وربا وبيان ورنا وزينب ونورة يالا بينا استاذ اكرم وعبد الخالق بيزعقوا هههههه يالا بقى عايزين نرجع قبل ما الليل يليل علينا..... اااااه انا عرفت انتوا عايزين تقعدوا هنا لحد بالليل لان الساحة بالليل بتتحول ايوة بتبقى ساحة للموسيقى والاغانى والمطاعم والكافيهات بتفتح وبتبقى حاجة تانية خاااالص. اليوم عدى بسرعة معاكم وكنت مبسوطة قوى عشان انا بافرح وانا معاكم وباتمنى الرحلة تكون عجبتكم واللى مجاش معانا المرة دى يجي معانا المرة الجاية. وقبل ما ننهى رحلتنا احب اقولكم امنيتى عند نافورة تريفى انا اتمنيت ان ا ابراهيم يجي معانا الرحلة الجاية ويكون موجود معانا وفى وسطنا باتم صحة وسعادةheart 

حمدلله على سلامتكم heartheartheart

ودمتم سالمين .... بحبكم جداااااا 

من فضلك سجل دخولك أو قم بتسجيل حساب للإجابة على هذا السؤال

28 إجابة

بواسطة طالب متحمس (1.1ألف نقاط)  
تم الإظهار مرة أخرى بواسطة
+3 تصويتات
الله الله الله ايه الجمااااال ده كله

⁦<( ̄︶ ̄)>⁩

رحلة جميلة جدا يا ميرفت

وايه الي عرفك اني ححب السوق بجد ؟

ده انا بعشق حاجة اسمها أكل ومكونات اكل حتلاقوني بقلكو روحوا وانا حنام هنا هههههههههه وانسوني طبعا واعملكم أكلة جميلة بس معرفش حتعجبكم او لا

لأن إذا سألتيني عن امنيتي فهي اني أعرف أزبط كل كل أكلة في العالم بحب أطبخ الأكلات المشهورة في كل بلد بس خواتي الي بعجبهم بس هههههههه والحمدلله بعجب حد يعني.

بس لو طلبتم أكلة عربية أو أكل بلدي حزبطه ولووووو

وطبعا حتكون أمنيتي الثانية اني ابدع بالصينية وأصير بلبل فيها وكل حد هنا بدرس صيني أحب لأخيك ما تحبه لنفسك

وأسعد استاذ ابراهيم بانجازي وبانجازنا جميعا وربنا يمده  بالخير والصحة  والبركة

.....

أول مرة أكتب هالقد بالمصري ⁦(≧▽≦)⁩

إن شاء الله زبطتو

وأخيرا جد يا ميرفت رحلة حلوة وممتعة وفكرة مبدعه منك تعرفينا ع مكان بهيك أسلوب وبضل أحكي دايما وأبدا المصريين عندهم أسلوبهم الخاص الحلو بكل شي يوصل المعلومة
ريم ايه الجمال والعسل والحلاوة دي وكأني باكتشف شخصيتك النهاردة انا استمتعت بتعليق جداااااااااااا ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
اولا بقي انا باعشق المطبخ والتأليف في الاكل من هواياتي حقيقي انا جاتلي فكرة احنا نعمل سلسلة مطبخ طليق والله باتكلم جد ونختار اكلات ونعمل خطواتها باللغة العربية ونترجمها اللغة اللي بنتعلمها ايه رايك بس بشكل بسيط من غير تعقيد اعتقد هايحبوها فكري ولو عجبتك ننفذها
ثانيا بقي يسلملي العسل اللي بيحكي مصري وكلامه اللي زي السكر ودخل قلبي علي طول والله مبسوطة قوووووي ان الرحلة عجبتك ومبسوطة بتعليقك ربنا يخليكي ليا ويسعد ايامك ويريح قلبك وتحققي كل اللي تتمنيه ويوفقك دايما ويرزقك كل الخير والفرح والسعادة ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
أنا بقيت محرجة هيك من الكلام الحلو
 ⁦( ꈍᴗꈍ)⁩⁦( ꈍᴗꈍ)⁩⁦( ꈍᴗꈍ)⁩
يسعدو الجميل
فكرة ولا أروع وحلوة كثير كثير جد عجبتني
وخاصة انا حنكتبها بلغات بنتعلمها وخطرلي برضو أفكار وأنا بكتب حلوة لو نعملها سلسلة لما أخلص الاختبارات هالأسبوعين
كيف حنتفق عليها بس ⁦ಡ ͜ ʖ ಡ⁩؟
حبيبتي ميرفت ولك بالمثل وأكثر ،،، صراحة عجز لساني عن الكلام والرد
⁦♥⁩⁦♥⁩⁦♥⁩⁦♥⁩⁦♥⁩
انا فرحانة قووووي انها عجبتك ريم وان شاء الله ننفذها قريب ❤❤❤❤❤
بإذن الله ⁦❤⁩⁦❤⁩
تدوم الفرحة حبيبتي ⁦(๑♡⌓♡๑)⁩
بواسطة طالب محترف (3.7ألف نقاط)  
+3 تصويتات

السلام عليكم ميرو❤️

ايه الإبداع ده sadheart

كتير نبسطت وانا عم أقرا 

وجزاكي الله خيرا على التعب يلي عانيتيه وانتي عم تكتبي❤️❤️​​​​​​

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
وحشتيني روجا ❤❤❤❤❤
تسلميلي يا قلبي ومبسوطة قوووووي انها عجبتك يارب دايما يسعدك زي ما أسعدتني ويرزقك سعادة مالها اول من اخر ويريح قلبك ياقلبي وان شاء الله دايما تكوني موجودة معايا ❤❤❤❤❤
بواسطة طالب محترف (3.7ألف نقاط)  
ده انتي الوحشاني والله❤️❤️❤️❤️
الله يسلمك ميرو❤️أن شاء الله دايما مبسوطة❤️اللهم امين جميعا يارب❤️❤️❤️❤️
تسلميلي يا روجا❤❤❤❤❤
اللهم امين يارب العالمين واياكم ياجميل ❤❤❤❤
بواسطة طالب متميز (1.7ألف نقاط)  
+3 تصويتات
أيه الرحله الحلوه دي أمنيتي تصير حقيقة

ويتحقق حلمك ويكون معانا مستر إبراهيم بتكون رحله ولا أروع
تسلميلي يا نهي كتيررررر ❤❤❤❤❤
مبسوطة انها عجبتك وفرحانه بتعليقك جدااااا بس ماقولتليش انت وريم اشتريتوا ايه من السوق عشان تأخرونا كل ده هههههههههه
يارب الللهم امين يارب العالمين
أنا أشتريت زهور كتييير بموت فيهم ورحت أبي أشتري فاكهه أشكالهن تشهي لكن ما بقى فلوس ههه
انا كمان باحب الورد جدااااا والنباتات بشكل عام
ههههههههه المرة الجاية ابقي ادي لكل واحدة تذكرة ومصروف عشان تجيب كل اللي في نفسها هههههههههه
هههههههههه حلووو
بواسطة طالب متميز (2.0ألف نقاط)  
عُدل بواسطة
+3 تصويتات
فيه حاجات كدا بيعجز الكلام عن وصفها

و من كتر الاندهاش مش بنلاقى حاجة نقولها

حقيقى فيه ابداع هنا سواء اسلوب أو شرح و طريقة جذب انتباه المتلقى

حقيقى ابداع بمعنى الكلمة

فعلا الموضوع يستاهل الوقت اللى اخده و انت بتجهزية لانه مليان معلومات رهيبة

و اللى مكمل الجو هو أسلوب الجميلة اللى بتكتب اللى عمل جو فرفوش و يجذب الإنتباه جدا و يخليك متنساش المعلومة و متزهقش ابدا

برافووو يا ميروو حقيقى مش لاقية ايموشن بيسقف للاسف ⁦ಥ‿ಥ⁩

بس خدى قلوب كتير ♥️♥️♥️

استمرى فى العظمة دى ⁦(◠‿◕)⁩
بحبك كتير صاااااافي ❤❤❤❤❤❤❤
وحشتيني من امبارح للنهاردة هههههههههههه
ايه الكلام الحلو ده كله ده كتير عليا يااارب يسعدك سعادة الدارين يا قلبي ويكرمك بكل الخير والفرح والسعادة وتحققي كل اللي تتمنيه ويوفقك دايما في دراستك وحياتك وتنجحي وتجيبي اعلي الدرجات وتكون الامتحانات كلها سهلة عليكي واشوفك دايما ناجحة وسعيدة ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
بواسطة طالب محترف (4.2ألف نقاط)  
+3 تصويتات
قولي لي كانت السواقة جميلة ولا كنت متهور هههههههه

موضوع جميل ميرفت شكرا

و كمان شكرا لأنك خليتيني الكابتن
لاء طبعا كانت جميلة بس الكام مطب اللي اكلتهم فتحوا دماغي من كتر الخبط في سقف الطيارة ههههههه
وبعدين هو في ولد مصري مابيعرفش يسوق اشك هههه بس ممكن سؤال واحنا راجعين كنت قاعد تشاور للطيار اللي جنبنا وتقوله خش يمين ليه ههههههه
تسلملي محمود ومبسوطة انها عجبتك ويارب تكون قريتها للاخر
بواسطة طالب محترف (4.2ألف نقاط)  
اصل انا مكنتش عايز اروح روما كنت عايز اروح باريس هههههههههه
هههههههههه والله ثكر وعثل يا محمود ربنا يحميك
بواسطة طالب محترف (4.6ألف نقاط)  
+2 تصويتات

السلام عليكم....

يسعدك مساءك حبيبتي ❤❤❤❤

الله على الجمال!! بحبك جدااا و اختيارك للموضوع و طرحه قمة في الروعة و الجمال ❤❤❤❤❤

الرحلة جميلة بشكل خرافي و حبيب جدااااا أسلوبك بجد قدمت المعلومة بأجمل طريقة ممكنة و أبدعت يا حبيبتي ❤❤❤

لشدة سعادتي بالرحلة لم أكن أتمنى أن تنتهي ابدا... و فعلا شعرت و كأننا كنا هناك بالفعل... سلمت يداك يا ميرو ❤❤❤❤❤ و أعجز حقيقية عن وصف جمالك و ابداعك

أما بالنسبة للأمنية انا تمنيت اني هذه الرحلة تتحول إلى حقيقة و نزورها مع بعض و يا سلام لو كان أستاذ إبراهيم عادل معنا... رح تكون أجمل رحلة heart

ما بعرف كيف فاتني كل هذا الجمال... بس بجد على الرغم من أنك كتبتي كل هذا الكلام و اضطريتي تحذفي بعض الأشياء بس بجد مجهود عظيم و أنا شخصيا استمتعت بالرحلة كثيرا و ربي إن شاء الله  ما يضيعلك تعب ابدا... و تسلمي يا جميل على هي الرحلة الممتعة 

حتى لو أجيت متأخرة مستحيل افوت على نفسي قراءة منشوراتك الجميلة لأني فعلا أعشق أسلوبك كثيراااا...

كل هذا كلام بس فعلا أقدر مجهودك و إن شاء الله ربي يسعدك و يرزقك بكل الخير و السعادة و راحة البال... و أشوفك دايما سعيدة 

دمت بخير و سعادة يا حبيبتي  ❤❤❤❤❤❤

وحشتيني اسرااااء وحشتيني قووووي والله ❤❤❤❤ انا بحبك اكترررررر بكتيررررر ومفتقداكي جداااااا
عاملة ايه طمنيني عليكي يارب تكوني بخير وكل شيء تمام
تسلميلي يا اسراء علي هذا الكلام المعبر كتير عليا والله هذا الكلام لا استطيع ان اصف لكي مقدار سعادتي بكل حرف ❤❤❤❤
ربي يسعدك سعادة الدارين يا قلبي ويكرمك بكل الخير والفرح والسعادة ويصرف عنك كل الشر ويرزقك سعادة الدارين يا قلبي ويريح قلبك ويحفظك وينصرك ويجبر بخاطرك دايما ❤❤❤❤❤
ان شاء الله تتحقق امنيتك يا بطوط ونقابله الرحلة الجاية ❤❤❤❤❤❤
دمت بخير وسعادة وفي رعاية الله يا احلي اسراء ❤❤❤
بواسطة طالب محترف (4.6ألف نقاط)  
يسعد مساك يا قلبي ❤❤❤
والله و انت كمان وحشتيني كتيييير و من فترة مش عم نحكي مع بعض، كتييييير اشتقتلك و اشتقت لكلامك الجميل يا روحي ❤❤❤❤❤❤❤ و مش عارفه اوصف فرحتي بشوفة منشورك الجميل... ربنا يحفظك و يديمك لنا يا قمر ❤❤
الحمد لله بخير و كله تمام، الله لا يحرمني من سؤالك حبيبتي ❤❤❤ كيفك؟ إن شاء الله تكوني في أحسن حال...
ربي يسعدك حبيبتي مو كتير عليك تستاهلي أكثر من كدا بكتير...
بس الرحلة الجايه خلينا ننزل نشتري تذكارات و هدايا يعني يرضيك كدا اروح روما و ارجع بدون هدايا (:
اللهم آمين و إياكم يا قلبي تسلمي و شكرا  على دعواتك يلي بتسعدني جدااا....
ربي يجبر بخاطرك و يسعدك حبيبتي و يرزقك راحة البال و السعادة دنيا وآخره  و يجعل يومك و أيامك كلها جميلة... ❤❤❤❤❤❤❤ ربي يحفظك و يحميك و إن شاء الله تكوني دايما بخير يا حبيبتى ❤❤❤❤❤❤❤❤
دمت في أمان الله و رعايته
بواسطة طالب اسطوري (11.7ألف نقاط)  
+2 تصويتات

السلام عليكم 

ماهذه الرحلة ؟؟؟ واو بكل ماللكلمة من معنى 

ميرفت أفضل مرشد سياحي حقا 

أعذريني يا مرفوت ولكنك تعرفين مدى حبي للدرج , المعذرة ههه 

أما أمنيتي عند النافورة فهي أن تكون رحلتكم القادمة للجزائر , وسأتولى أنا الإرشاد السياحي , وحتى المأكولات و المشروبات من عندي 

لاتقلقوا heart

بالتوفيق للجميع smiley

تسلميلي يا خدوج مبسوطة قوي انها عجبتك وتسلميلي علي الكلام الحلو ربنا يسعدك ويكرمك دايما بالخير والفرح والسعادة وتحققي كل اللي تتمنيه ويوفقك دايما  ❤❤❤
حلوة الامنية انا بحب الجزائر جدا وبلاد المغرب وكمان حلو انها علي حسابك هههههههه
دمت بخير وسعادة وفي رعاية الله يا احلي دوجا
بواسطة طالب اسطوري (11.7ألف نقاط)  
ههه على حسابي , وهل أجعلكم تدفعون نقودا و أنتم ضيوفي ؟ !
بواسطة طالب عالمي (8.2ألف نقاط)  
+2 تصويتات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .........

ازيك يا عسل وصباح الخير يا جميلة 

من أجمل ما كتبتي والي أحب أني أرجع وأقراها مرة ثانية وثالثة 

طيب يا ميرفت ما في ما تيجوا معاي جديدة من هنا ولا هناك يا جميلة ههههههه

اشتقت لمنشوراتج ودااايما أنا ونورة نسولف عن هذا المنشور بالذات حبيت هالسلسلة من أول نظرة ههههه استمري يا عسل 

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
انا تمام الحمد لله ازيك انت يا سكر وعسل يارب تكوني بخير وصحه وسعاده ❤❤❤❤❤
بحبك كتير قوي زوزو والله بحبك جداااا انت ونورة ربنا يخليكوا لي وما يحرمني منكم ابدا وتفضلوا تشجعوني علي طووووول ❤❤❤
ان شاء الله قريب هاعمل رحلة بس يارب تعجبكم زي دي
احبكي الله الذي احببتيني به يا جميلة... بالتوفيق إن شاء الله وفي انتظارها... تستاهل كل خير يا ميرفت والله يعلم شكثر انتي عزيزة عندي واحبج... ونورة تسلم عليج وااايد.... ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️✨
اللهم امين يارب العالمين واياكم ياجميل ويزيدك من فضله ونعمة ويكرمك بكل الخير ❤❤❤❤❤
تسلميلي وتسلملي نورة اللي كانت احلي مرسال بينا وانت تعبانه ربنا يفرح قلبها وتنجح وتحقق كل احلامها سلميلي عليها كتير وقوليلها اني باحبها هي واختها العسل ❤❤
ههههههههه طب مين اختها العسل هههه ❤️❤️❤️يا قلبي يا ميرفت الله يسعدلي قلبي يا عمري انتي... ونورة تسلم عليج وااايد وااايد... ولكي أضعاف مضاعفة
طمنيني عنك اليوم ان شاء الله تمام؟
تسلمين لي يا جميلة ❤️❤️❤️الحمد الله بخير وشكرا لج نوف سؤالج واهتمامج  اسعدتيني ❤️❤️❤️
174 Online Users
0 Guest 174 Member
Today Visits : 59987
Yesterday Visits : 60675
Total Visits : 45785998

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...