First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

هل اكمل على طليق ام زي امريكيان [ تمت إجابته ]

في تصنيف اللغه الانجليزيه
بواسطة طالب جديد (49 نقاط)  
+6 تصويتات
941 مشاهدات

انا لازلت لم اكمل المستوى الاول ، و لا اعرف هل اكمل مع طليق ام اكمل مع زي امريكيان

و انا اريد البداية من الصفر

تمت إجابته

27 إجابة

بواسطة طالب جديد (1 نقطة)  
+1 تصويت
كمل على طليق  أسلوبه اسهل وممتع
بواسطة طالب عالمي (7.1ألف نقاط)  
+1 تصويت
انا انهيت المستوى الاول وتوقفت عن دراسه زي امريكان والان ادرس على طليق لأنني أريد أن ادرس أكثر من لغه ..اعتقد و اردت تعلم أكثر من لغه شاهد طليق فقط
بواسطة طالب جديد (7 نقاط)  
+1 تصويت
أنا أرجح طليق لأنه بينقل المعلومات للعقل اللاواعي  ومش بتحتاج وقت كتير تذاكر انت تقريبا بتخلص الحلقه بتبقى فاهم كل حاجه ومش محتاج انك تذاكر  كمان انت ممكن تدرس في تطبيق زي أمريكان انجلش لو انت أندرويد لحين ينزل التطبيق لكن لو ايفون فهو خلاص هينزل خلال هذا الشهر على حسب ما صرح به استاذنا إبراهيم  فالخلاصه طليق أفضل  وانا شخصيا بدري في طليق ولكن بسلي وقتي بزي أمريكان لحين ينزل التطبيق على الاندرويد اتمنى اكون افدتك
بواسطة طالب متحمس (919 نقاط)  
+1 تصويت
طالما فى المستوى الاول يبقى كمل مع طليق افضل لان الطريقه هناك تفاعليه اكتر وبرده شوف الأنسب ليك
بواسطة طالب جديد (33 نقاط)  
+1 تصويت
مستر إبراهيم جاوب السؤال ده وقال مفيش تعارض لو مبتدئ انما لو بدأت في زي امريكان ومستواك جيد فيها فمترجعش لنقطة البداية من تاني
بواسطة طالب متميز (1.9ألف نقاط)  
0 تصويتات
لو شايف ان مستواك محتاج يبدأ من الاول يبقى طليق، ميزة zامريكان انك مش هتنتظر الدروس، الدروس موجودة فعلا ومازالت،ف هتقدر تذاكر العدد اللي انت عايزه، اهم حاجه مايكون عندك المثالية لان الناس اللي عندهم المثالية بيحبوا يبتدوا كل شوية من الاول
بواسطة طالب متحمس (552 نقاط)  
0 تصويتات
اذا بدأت المستوي الاول ع زي اميريكان وتعمقت فيه قليلا فأكمل دراسته، اما اذا لم تتعمق فيه وتريد ان تتابع مع طليق استمر في طليق، ولكن اذا شعرت بأن حلقات طليق سهلة واقل من مستواك انصحك تكمل ف زي اميريكان ولا تشوش تفكيرك.
103 Online Users
0 Guest 103 Member
Today Visits : 8108
Yesterday Visits : 55702
Total Visits : 44233937

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.5ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...