First time here? Checkout the FAQ!
x

الملاحظات

هل ده هيأثر على الدراسه؟ غير كده انا ثانوية عامة وهل تعلم لغات اصلا مش تبع منهجى حاجه كويسة فى الفتره دى؟؟
تم إغلاقه بملاحظة: تمت إجابته.

6 إجابة

بواسطة طالب جديد (32 نقاط)  
+3 تصويتات
اعتقد انه يجب عليك ان تركز على اللغة المقررة عليك، و يمكن ان تستعين بطليق لتحسين مستواك فيها. اما بالنسبة للغات الاخرى فبامكانك البدء في تعلمها. و خاصة اذا كنت محتاج اليها بالفعل  بشرط ان لا تتجاوز لغتين في نفس الفترة
بواسطة طالب جديد (18 نقاط)  
شكرا لحضرتك جداا ❤
بواسطة طالب جديد (15 نقاط)  
+3 تصويتات
تعلمك للغة الفرنسية يعتبر اجباري عشان الدراسة بس في المدرسة مبنتعلمش اللغة كلها بتفاصيلها مجرد حاجات بسيطة منها او مبيبقاش بالشكل اللي يخلينا نكلم باللغة ده

بس من خلال طليق انت بتختار اللغة اللي انت بتحبها عشان تتعلمها و تتقنها

فالمفروض عليك تذاكر اللغة الفرنسية عشان الدراسة و تتعلم اللغة اللي انت عايزها من طليق بس ياريت لو اللغة اللي انت عايز تتعلمها قريبة من اللغة الفرنسية في النطق او الحروف تأجل تعلمها للأجازة عشان ميحصلش لخبطة
شكرا جدااا.❤❤
بواسطة طالب مبتدئ (236 نقاط)  
+3 تصويتات
حاليا اتعلم الفرنسي اذا كنت مش جيد وركز على الدراسة اخي

بالتوفيق ❤️
بواسطة طالب جديد (54 نقاط)  
+2 تصويتات
ادرس اللغه الانجليزيه والفرنسيه أولا لأنه اجباري عليك في الدراسه علشان انت في ثانويه عامه  وبعد الثانويه العامه انتقل إلى اللغه التي تحبها .
بواسطة طالب جديد (126 نقاط)  
+1 تصويت
مادام انتي في ثانوي فهتتضري تدرسي الفرينش، لكن لو عايزه تدرسي أسباني وصيني ممكن تبدأي في لغة وآحده بس لحد ما تخلصي مستوى كويس فيها يعني تكوني عديتي ال basics بعدها تبدأي في التانية لحد ما تخلصي ثانوي ومتكونش محتاجة تدرسي فرينش
انا ولد بس مش مهم انا فهمت الفكره ومتشكر لحضرتك جدا ❤❤
بواسطة طالب مبتدئ (430 نقاط)  
+1 تصويت
نعم عادي
144 Online Users
0 Guest 144 Member
Today Visits : 27405
Yesterday Visits : 60675
Total Visits : 45753457

25.4ألف أسئلة

124ألف إجابة

154ألف تعليقات

29.6ألف مستخدم

مرحبًا بك إلى Taleek Discussion، مناقشات طليق - حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين. تذكر اننا هنا جميعا لمساعدة بعضنا البعض فيرجى الالتزام بقوانين وارشادات المنتدى حتى نبقي عائلة طليق نظيفة وانتاجية - لا تنسى التصويت للاجابات الصحيحة والتصويت بالسلب للاجابات المضللة او المخالفة
add
لعبة السجن
...